Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:10:26 GMT

ترامپ: نیروهایمان را در عراق تا ۲۰۰۰ تن کاهش می دهیم

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۲۳۸۱

ترامپ: نیروهایمان را در عراق تا ۲۰۰۰ تن کاهش می دهیم

رئیس جمهور آمریکا از کاهش شمار نیروهای کشورش در عراق به حدود دو هزار نیرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه شب در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که کشورش در دوره ای بسیار کوتاه شمار نیروهای خود در عراق را به حدود ۲۰۰۰ نیرو کاهش میدهد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید از اظهارات مقام آمریکایی که گفته بود تا دو الی سه ماه آینده نیروهایمان به حدود ۳۵۰۰ تن در عراق کاهش پیدا میکند هم فراتر رفته و اعلام کرد تنها تا ۲۰۰۰ نیرو در عراق می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا همچنین به توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل اشاره کرد و گفت: "فلسطینی ها وقتی ببینند دوستانشان در کشورهای عربی روابزشان را با اسرائیل عادی سازی کرده اند آن ها هم به این مساله تمایل پیدا میکنند."

وی گفت: به پیشرفت های زیادی دست پیدا کردیم و هفته آتی توافق رسمی در کاخ سفید میان امارات و اسرائیل امضا میشود.

ترامپ همچنین گفت: کشورهای دیگری هم به این توافق می پیوندند و آن زمان خبرش را به شما خواهم گفت. کشورهای دیگری هم هستند که آماده عادی سازی روابط با اسرائیل می باشند امارات را "جنگنجویی بزرگ که مورد احترام همه است" رهبری میکند . مذاکرات با پادشاه عربستان هم آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حضور نیروهای آمریکا در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه برای اولین سفر خود پس از ۱۳ سال گذشته وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

براساس گزارش شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در راس هیات پذیرایی از اردوغان در فرودگاه بغداد بود. پس از دیدار با السودانی، قرار است اردوغان به دیدار عبدالطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق برود.

اردوغان قرار است با نخست وزیر عراق کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد و سپس یک سری توافقات دوجانبه بین دو کشور امضا شود. رئیس جمهور ترکیه پس از پایان دیدار‌های خود در پایتخت بغداد با هیات همراه خود برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عازم شهر اربیل  می‌شود.

این سفر در سایه نزدیکی راهبردی گسترده بین عراق و ترکیه پس از یک سری نشست‌های امنیتی در سطح عالی که با حضور وزرای خارجه و دفاع، روسای سرویس‌های اطلاعاتی و دیگر مقامات ترکیه و عراق در ۱۳ مارس گذشته در بغداد برگزار شد، انجام می‌شود. 

پیش از این «جواد گوک»، تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای، تأکید کرد که سفر اردوغان به عراق بسیار مهم خواهد بود و هرگز شبیه سفرهای قبلی او نیست. به گفته گوک، این سفر ابعاد فنی و عملی بسیاری خواهد داشت به خصوص که به نظر می‌آید عراق در پی استفاده از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به نتایج مناسب به ویژه در پرونده آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است