Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: کار جانمایی و صدور مجوز و همچنین مشخص کردن مسیرهای ورود و خروج این مجتمع‌ها توسط این اداره کل انجام شده اما عملیات ساخت یا توسط مجری طرح انجام می‌شود یا توسط مجری به سرمایه‌گذار دیگری واگذار می‌شود.

علیرضا سیاهپور افزود: با توجه به طول مسیر آزادراه باید تعداد بیشتری مجتمع احداث شود (هر ۲۰ کیلومتر یک مجتمع) اما در مقطع کنونی، امکان بهره‌برداری از حدود چهار مجتمع تا زمان افتتاح پروژه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به توافق‌های کلی انجام شده، پیش‌بینی احداث ایستگاه اورژانس، پلیس و هلال احمر نیز در مجتمع‌های اصلی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز گفت: زیرساخت‌های خدماتی آزادراه شیراز - اصفهان از جمله مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در آنها جایگاه‌های سوخت، رستوران و فروشگاه پیش‌بینی شده است و همچنین ایستگاه پلیس و اورژانس متناسب با پیشرفت پروژه ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

محمود رضایی کوچی افزود: عملیات ساخت این پروژه که هم‌اینک حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اخیرا با توجه به تخصیص منابع مالی و افزایش ماشین آلات و نیروی انسانی و همچنین پیش‌بینی کارخانه‌های سنگ‌شکن و آسفالت در پروژه شتاب گرفته است.

وی ادامه داد: گیت‌های عوارضی آزادراه نیز به شکل الکترونیک عمل خواهند کرد و عوارض عبور از آزادراه بدون توقف خودرو و به شکل الکترونیکی محاسبه و دریافت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای فارس تصریح کرد: پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان جزو پروژه‌های اساسی و مهم کشور است و مورد تاکید رئیس جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد استان قرار دارد و با توجه به اهمیت پروژه و منابع مالی تزریق شده به آن، عزم دولت و مسئولان استان بر اتمام پروژه تا پایان فعالیت دولت در سال ۱۴۰۰ است.

رضایی اظهار کرد: استان فارس هم به لحاظ طول راه‌های کشور با مجموع ۲۰ هزار کیلومتر  و هم به لحاط پروژه‌های در دست اجرا در این زمینه در کشور اول است اما شتاب و سرعت اجرای پروژه‌ها تابع نحوه تامین منابع مالی است که در قالب بودجه سالیانه به پروژه‌ها تزریق می‌شود.

تیرماه امسال، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چهارشنبه از آزادراه شیراز – اصفهان بازدید کردند.

در این سفر و نیز سفر دو روزه مردادماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تصمیم‌های اثربخشی برای شتاب‌بخشی به احداث این آزادراه گرفته شد.

از جمله مزایای طرح آزاد راه شیراز - اصفهان  می‌توان به کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتری این مسیر، کاهش ۲ ساعته زمان سفر، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش سالانه ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودروهای عبوری اشاره کرد.

برای اجرای این پروژه تاکنون افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار لازم است که ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت تخصیص داده شده است.  

کد خبر 548148 برچسب‌ها استان‌ فارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس راه شیراز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور فرسفج خیرآباد
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • فیلم| گلایه شدید مردم از وضعیت آزاد راه قم - کاشان
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بازدید مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آزادراه تبریز سهند