Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@23:17:37 GMT

مرز زمینی سرخس بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۱۶۶

مرز زمینی سرخس بسته شد

ترکمنستان مرز زمینی خود با سرخس در شمال شرقی خراسان رضوی را پس از بازگشایی سه روزه و آزمایشی از دیروز دوباره بست.

به گزارش ایمنا، مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: این مرز زمینی پس از تعطیلی ۶ ماه و نیمه به واسطه شیوع کرونا روز ۱۷ شهریور بازگشایی شد و طی سه روز تنها یک محموله تجاری شامل چهار تریلر حامل خودروی ترانزیتی از ایران وارد کشور ترکمنستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی رضایی افزود: بر اساس توافق‌ اخیر بین مقامات دو کشور، طی سه روز مدت توافق شده برای بازگشایی مرز، ناوگان باری ایرانی باید وارد نقطه صفر مرزی سرخس می‌شد تا روزانه بار ۱۰ کامیون بدون یدک‌کش را تحویل خودروهای ترکمنستان دهد و رانندگان ترکمن هم باید این بار را به مقصد نهایی حمل کرده و سپس یدک خالی کامیون را به رانندگان ایرانی در سرخس تحویل می‌دادند.   

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه، سه روز مدت توافق یاد شده با ترکمنستان برای تردد مرزی به شکلی که بیان شد به پایان رسید و روز پنجشنبه مرز از سوی ترکمنستان بازگشایی نشد و قرار است طرف ترکمنستانی تداوم جا به جایی کالا به شکل یاد شده و یا بسته  بودن مرز را به مقامات کشورمان اعلام کند.

با بسته شدن مجدد مرز زمینی سرخس در حال حاضر تردد تجاری زمینی بین ایران و ترکمنستان متوقف شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 443625

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مرز سرخس ترکمنستان خراسان رضوی شیوع کرونا ناوگان باری ایران معاملات تجاری روابط تجاری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرز زمینی سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با گردانندگان ۹ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در سرخس

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،فرمانده انتظامی سرخس گفت: در راستای نظارت برفضای مجازی، صفحه اینستاگرامی با تعداد دنبال کننده قابل توجه تحت رصد قرار گرفت. سرهنگ سید عباس حسینی افزود: با رصد و پایش فنی و اطلاعاتی ویژه مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تعدادی واحد صنفی که برای تبلیغات در اینستاگرام محتوای هنجارشکنانه و خلاف منافی عفت در صفحات خود قرار داده بودند شناسایی  شدند و ضمن پاکسازی آن صفحات از محتوای هنجارشکنانه با گردانندگان آنها نیز برخورد قانونی مناسب صورت گرفت.  فرماندهی انتظامی شهرستان سرخس تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم تا هرگونه موارد هنجارشکنانه را به ۱۱۰ گزارش دهند تا سریعا مورد پیگری و رصد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • انجام روزانه ۴۰۰۰ متر مکعب ترانشه‌برداری در جاده جدید سرخس
  • برخورد قانونی با گردانندگان ۹ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن در سرخس
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق + فیلم
  • طرح «باک پُر» در مرز زمینی دوغارون به اجرا در آمد
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور