Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@18:50:23 GMT

تبعات عدم مراجعه بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۳۱۶۷

تبعات عدم مراجعه بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس سلیمانی، به آسیب‌های دوران کرونا اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ایام کرونا، عدم مراجعه بیماران غیر کرونایی به مراکز درمانی برای پیگیری روند درمان بیماری است که گرفتار آن هستند.

وی ادامه داد: قطع درمان و عدم مراجعه به بیمارستان می‌تواند خطرساز شده و به بهای از دست رفتن جان بیمار تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استادیار بیماری‌های قلب و عروق، گفت: مرگ و میر سکته حاد قلبی که در بیمارستان و تحت درمان اورژانسی ۳ تا ۴ درصد است، با ماندن بیماران در خانه، به حدود ۳۰ درصد می‌رسد.

سلیمانی افزود: بیماران به هیچ عنوان و در هیچ شرایطی بدون مجوز پزشک نباید مصرف دارو را قطع کنند.

وی گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که برای پیشگیری و مراقبت از ابتلاء به کووید ۱۹ تنظیم شده است، لطف بزرگی هم به خودشان و هم به کادر پزشکی می‌کنند.

کد خبر 5019740

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی سکته و تغذیه ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن آنفلوانزا سیما سادات لاری سعید نمکی انسولین بازگشایی مدارس کووید 19 دیابت دانشگاه علوم پزشکی ایران تغذیه اهدای خون آمار کرونا سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان