Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@21:04:42 GMT

تشکیل مرکز نوآوری شهری در خانه موزه پروفسور حسابی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۵۲۳۱

تشکیل مرکز نوآوری شهری در خانه موزه پروفسور حسابی

در جلسه ای با حضور محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران و سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک پایتخت و همچنین ایرج حسابی، فرزند پرفسور حسابی و هیئت امنای این خانه موزه، اهداف، شرایط و نحوه راه اندازی این مرکز بررسی شد. 

فرجود در این نشست ضمن تشریح رویکرد شهرداری تهران در توسعه نوآوری شهری، بر لزوم هدف گذاری مشخص و ارزیابی مستمر عملکرد مراکز نوآوری و فناوری تهران هوشمند تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین با اشاره به شبکه سازی میان این مراکز در شهر تهران، تاکید کرد که این مرکز باید با نگاه عمیق به مسائل شهری، به دنبال ارائه راهکارهای خلاقانه برای رفع چالش‌های شهر و شهرداری باشند.

شهردار منطقه یک نیز بر ویژگی‌های شخصیتی پروفسور حسابی و لزوم اشاعه سبک زندگی ایشان، بر ارتباط میان بنیاد حسابی و فعالیت‌های مرکز نوآوری و فناوری منطقه یک تاکید کرد. 

موسوی همچنین با برشمردن چالش‌ها و مسائل مهم منطقه یک مانند گردشگری، ایمنی شهری و ترافیک، خواستار نگاه ویژه به موضوعات شد.

پرورش تیم‌های استارتاپی، آموزش، کارآفرینی در منطقه و درآمدزایی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

در پایان این نشست ضمن بازدید از مکان‌ در نظر گفته برای این مرکز، در خصوص فرایند آماده سازی و زمان بندی راه اندازی مرکز تصمیم گیری شد.

۲۳۵۲۳۱

کد خبر 1431308

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران نوآوری شهرداری ها شورای شهر تهران شهر تهران منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و همچنین سیاست‌های موجود در زمینه محیط زیست در حوزه مشارکت‌های مردمی گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مردمی سازی محیط زیست را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای نام گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری از تشکیل ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» در این اداره کل، خبر داد و گفت: اعضا این ستاد متشکل از شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مرتبط، دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه و همکاران اداره کل محیط زیست خواهد بود، که با تشکیل این ستاد و اقدامات مرتبط با محیط زیست، منشأ اتفاقات خیر و اثر گذار در حوزه محیط زیست شهری خواهیم بود.

حسینی در ادامه جلسه به بحث پویایی و انگیزه کاری در محیط کار پرداخت و گفت: در زمینه سیاست گذاری برنامه‌های ابلاغی در بدنه شهرداری به مناطق ۲۲ گانه، خلاقیت و نوآوری از ارکان مهم کاری است که باید، نظارت مستمر و پیگیری برنامه‌ها، ضمیمه این موضوع شود، تا بیشترین اثرگذاری و نتیجه مطلوب حاصل شود.

حسینی در پایان جلسه از برگزاری «جشنواره عملکرد محیط زیست شهری» در سال جدید خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ارائه عملکرد محیط زیست شهرداری تهران و تعامل و استفاده از نیروهای مردمی در حوزه محیط زیست برگزار خواهد شد و زمان و جزئیات آن، متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6081213 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • هفت چالش مهم مرکز استان گلستان از زبان رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گرگان