Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@04:45:07 GMT

«پامپئو» در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۵۷۳۴

«پامپئو» در مذاکرات بین‌الافغانی شرکت می‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام حضور مایک پامپئو در مذاکرات بین‌الافغانی دوحه، اظهارداشت که دولت افغانستان و طالبان در این مذاکرات انعطاف نشان دهند.

به گزارش مشرق، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه این کشور در مراسم گشایش مذاکرات بین‌الافغانی در قطر شرکت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی در قطر به جنگ در افغانستان پایان دهد.

این بیانیه از دولت افغانستان و طالبان خواسته است تا با انعطاف گام‌های عملی برای موفقیت مذاکرات بین‌الافغانی بردارند.

بیشتر بخوانید:

تصویر راهبردی از غرب آسیا فیلم/ ترور ناموفق معاون رئیس جمهور افغانستان احتمال خروج تدریجی نظامیان آمریکایی از افغانستان

دولت افغانستان و طالبان نیز اعلام کرده‌اند که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه شنبه 22 شهریور آغاز خواهد شد.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و شمار دیگری از مقامات این کشور نیز در مراسم گشایش مذاکرات بین‌الافغانی در قطر شرکت خواهند کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز گذشته گفته بود که 65 نفر از زندانیان این گروه که قرار بود براساس فهرست ارائه شده تاکنون آزاد شوند، هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد که مذاکرات بین‌الافغانی پس از تکمیل روند زندانیان و تایید هویت آن‌ها توسط تیم فنی طالبان آغاز خواهد شد.

با این حال، دولت افغانستان اعلام بارها اعلام کرده که اولویتش در مذاکرات برقراری آتش‌بس جامع است اما کارشناسان می‌گویند که طالبان به راحتی با برقراری آتش‌بس موافقت نمی‌کند زیرا این گروه جنگ را نقطه قوت خویش و وسیله و پشتوانه‌ای برای پیروزی در مذاکرات بین‌الافغانی و دیپلماسی‌اش می‌داند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین طالبان افغانستان مایک پمپئو مذاکرات بین الافغانی دولت افغانستان امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم

ناصر کنعانی با تاکید بر حتمی بودن حضور ایران در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی گفت: «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه سیاست خارجه خبرگزاری دانشجو با تاکید بر حتمی بودن حضور ایران در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی گفت: «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: ظرفیت سازمان همکاری اسلامی به عنوان مهمترین ساز و کار موجود در میان کشور‌های اسلامی برای پیگیری موضوعات مورد اهتمام جهان اسلام به ویژه مساله فلسطین همواره یکی از ظرفیت‌هایی بود که محل اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری تحولات فلسطین و توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل در ۷ ماهه گذشته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در انتها گفت: در چند جلسه‌ای که سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای خارجه و سران برگزار کرد، ایران یکی از کشور‌های مهم برای پیشنهاد دهنده و برگزاری این اجلاس‌ها بود و در عالی‌ترین سطح هم در سطح ریس جمهور هم در سطح وزیر امور خارجه شرکت کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم