Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، رژیم صهیونیستی را به مخاطره انداخته است و با پذیرش تئوری‌های توطئه گروه‌های راست گرای افراطی، یهودیان آمریکا را نیز در خطر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن در جریان سخنرانی در لابی صهیونیستی «جی استریت» بار دیگر بر حمایت خود از راه حل دو کشور به عنوان راهکار حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و مدعی شد: این تنها راه تامین امنیت اسرائیل در درازمدت بوده و در عین حال هویت یهودی و دموکراتیک آن‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این تنها راه اطمینان از داشتن یک دولت فلسطینی است.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین مخالفت خود را با الحاق یکجانبه بخش‌های از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت باعث خوشحالی است که بنیامین نتانیاهو علی رغم قول خود، تاکنون از این کار خودداری کرده است. بایدن گفت: اسرائیل باید گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و صحبت در مورد الحاق را متوقف کند. الحاق اکنون روی میز نیست، این یک موضوع خوب است. نتانیاهو موضع من را در این‌باره  می‌داند.

نامزد دموکرات‌ها در تشریح سیاست‌های خود در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل در صورت رئیس جمهور شدن، گفت تعاملات دیپلماتیکی با فلسطین که از سال ۲۰۱۷ قطع شده را از سر خواهد گرفت. اشاره بایدن به قطع تمامی کمک‌های مالی آمریکا به فلسطین در دوره دونالد ترامپ بود. بایدن همچنین با انتقاد از سران فلسطینی و صهیونیستی گفت دو طرف باید تعهد بیشتری را برای مذاکرات صلح نشان دهند و رویکرد ترامپ را مقصر چنین وضعی دانست.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا همچنین ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران مدعی شد ترامپ با پاره کردن توافق هسته‌ای ایران، اسرائیل را در معرض خطر قرار داده و هیچ چیز را جایگزین آن نکرده است. وی مدعی شد ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیکتر شده است. بایدن اذعان کرد: به جای اینکه ایران منزوی شود، ما هستیم که منزوی شده ایم. ایران در حال حاضر نسبت به ۴ سال پیش، به سلاح (هسته ای) نزدیک‌تر شده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یادآوری وعده‌های محقق نشده ترامپ برای توجیه خروج از برجام گفت: زمانی که ما از این توافق خارج شدیم، رئیس جمهور ترامپ قول داد که توافق بهتری شکل دهد، که هیچگاه عملی نشد.

بایدن وعده داد در صورت راهیابی به کاخ سفید، مشروط به پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن توافق هسته ای ایران نامزد دموکرات مدعی شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما اکنون تعداد قابل توجهی موشک از این نوع اریم که از خط تولید خارج شده و وارد ذخایر آمریکا می‌شوند. 

مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تصویب لایحه کمک نظامی و امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل گفت: «تصویب این لایحه پیامی قدرتمند به بقیه جهان درباره قدرت پایدار رهبری آمریکا ارسال می‌کند.»

سالیوان افزود: تصویب این لایحه پس از "ماه‌ها حمایت، تلاش چند ماهه بایدن، جلسات بی شمار، جلسات توجیهی، جلسات استماع انجام می‌شود. این یک مسیر خیلی طولانی بود. "

این مقام ارشد دولت جو بایدن در مورد اوکراین گفت: «جبران تاخیر ۶ ماهه، زمان می‌برد. دیدگاه ما این است که اوکراین باید مزایای کلیدی را در نبرد حفظ کند. ارتش اوکراین همچنان یک نیروی جنگی شجاع، انعطاف پذیر و مؤثر است.»

سالیوان همچنین گفت: متحدان ما در حمایت از اوکراین در کنار ما بسیج شده اند. انگلیس دیروز بسته بزرگی را اعلام کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین تصریح کرد: «مسیر پیش رو آسان نخواهد بود. روسیه به حملات خود علیه اوکراین ادامه می‌دهد، هیچ کس نباید مردم اوکراین را دست کم بگیرد و هیچ کس نباید اراده بایدن یا اراده مردم آمریکا را دست کم بگیرد.»

او همچنین گفت: روسیه از موشک‌های دوربرد سایر کشور‌ها به ویژه کره شمالی در میدان نبرد استفاده کرده است.

سالیوان درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل نیز گفت: «این لایحه همچنین به تکمیل دفاع هوایی اسرائیل کمک می‌کند، که پس از حمله بی پروا و بی‌سابقه ۱۰ روز پیش ایران از اهمیت بیشتری برخوردار است و اطمینان حاصل می‌کند که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود در برابر تهدید واقعی ایران با آن مواجه است، در اختیار دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال در حمایت از رژیم اسرائیل مدعی شد: از زمانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد، "ما شاهد افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به غزه بودیم، اما این کمک‌ها باید تداوم داشته باشد و حتی بیشتر شود. "

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آمریکا در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) را به اوکراین جهت استفاده در جنگ با روسیه ارسال کرده و اوکراین هفته گذشته برای نخستین بار از آنها استفاده کرده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند