Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا نخعی روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: در هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز  اولویت ما بر آموزش حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در همه مدارس براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گروه‌های کوچک گروه‌بندی شده و باید نکات بهداشتی را رعایت و همگی از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به رغم ترجیح آموزش حضوری در مناطق و شهرستانها، در صورت بروز هرگونه احساس خطر در هر مدرسه ای با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و نظارت حوزه سلامت آموزش و پرورش، تا برطرف شدن زمینه های خطر، آموزش غیرحضوری تاکید می شود.

نخعی افزود: دانش آموزانی که علائم بیماری یا تب دارند در مدارس حضور پیدا نکنند و اولیا در این راستا با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: خانواده ها نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند ، هیچ الزامی برای حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و عدم حضور غیبت تلقی نمی‌شود.

نخعی ادامه داد: باید بدانیم آموزش غیرحضوری از چه طریقی انجام شود و چنانچه دانش‌آموزی دسترسی به شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران نداشته باشد برای او بسته‌های آموزشی ارسال می‌کنیم. 

 وی با اشاره به نظارت معاونت بهداشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید، زرد و قرمز گفت : در منطقه سفید هم هیچ تضمینی وجود ندارد و آنچه از دستورالعمل‌های بهداشتی دریافت کردیم را باید در منطقه سفید نیز رعایت کنیم و اگر در مدرسه ای امکانات کم است امکانات مهیا شود و خانواده‌ها نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 وی با اطمینان خاطر به خانواده ها از گندزدایی روزانه ی مدارس گفت : مواد ضدعفونی همچون صدهزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی مدارس تهیه شده که به مرور در اختیار مدارس گذاشته می‌شود و این میزان مواد جوابگوی کل سال تحصیلی است. 

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت رعایت رفتارهای بهداشتی از سوی همکاران و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: به تعداد قابل توجهی ماسک تهیه شده و البته نیاز است والدین نیز ماسک برای فرزندان خود تهیه کنند.

نخعی با بیان اینکه در همه مدارس اصل بر آموزش حضوری است و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت افزود : مصوبه ستاد کرونا و ابلاغیه ستاد ملی و رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش برای امر آموزش ملاک است و نمی‌توانیم تعطیلی عمومی اعلام کنیم.

وی گفت: البته مدارسی که شرایط مناسب برای آموزش حضوری ندارند تا زمانی که بستر لازم را فراهم کنند آموزش در آنها موقتاً غیرحضوری خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس لرستان وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس لرستان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ویروس کرونا مدارس لرستان وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور آموزش و پرورش آموزش حضوری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم گودرزی عصر امروز جشنواره سفیران سلامت منطقه گل تپه، آموزش سلامت را از اهداف هدفمند حوزه تعلیم و تربیت در مدارس خواند و با بیان اینکه نگاه مهارت افزایی آموزشی در این عرصه بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: در بخش تأمین و جذب نیرو، کوشش لازم انجام شده است.

گودرزی افزود: برای تحول در این بخش، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است و با اولویت تخصیص و بکارگیری نیروی بومی، این نیاز جدی سازمانی و منابع، پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایجاد آموزش‌های مهارت محور، یکی از فرآیندهای آموزشی است، خوشبختانه به صورت پایلوت در چند منطقه و حوزه در کشور، اجرای آن کلید خورده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از ظرفیت و فرصت تعامل نهاد هلال احمر برای این پروسه مطابق با تفاهم نامه‌های که منعقد شده به منظور تربیت مهارتی همکاران و خانواده‌ها، استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: نهضت فعال سازی زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، در دستور اجرا قرار دارد و در بخش بهسازی سرویس‌های بهداشتی با اعتبارات و مشارکت‌های مختلف، اهتمام شده و محقق لازم به عمل آمده است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان از موارد جدی بوده و با این مبنا در دوره جدید نسبت به احیای پوشش شیر مدارس، اهتمام صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه تصریح کرد: تغذیه سلامت نیز از دغدغه‌های دیگر است و با ساماندهی و پیشبرد مطلوب این مساله چه در بعد و محور آموزش و چه رفتار و چه الگو سازی، تأثیر و نقش تشکل سفیران سلامت بسیار ارزنده است و این مجموعه شایسته است مأموریت خود را ایفا کند.

کد خبر 6088102

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور