Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا میرتاج الدینی اشاره به برگزاری چندین نشست تخصصی با حضور مسئولان دولتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح تامین کالا‌های اساسی، گفت: در صورت تصویب طرح تامین کالا‌های اساسی؛ حساب یارانه‌ای ۶۰ میلیون نفر هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیرنقدی برای خرید اقلام اساسی غذایی شارژ خواهد شد، این یارانه جدای از یارانه نقدی و بلاعوض خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: طرح اولیه را تغییر و ارتقا دادیم، در طرح اولیه تامین کالا‌های اساسی صرفا با ارز دولتی مد نظر بود، اما ما گفتیم که باید در حمایت از معیشت مردم قدرت خرید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ۶۰ میلیون نفر یارانه بگیر که شامل اقشار متوسط و متوسط به پایین جامعه می‌شوند مشمول این طرح می‌شوند که کارت یارانه آن‌ها هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیر نقدی از سوی دولت شارژ خواهد شد، این علاوه بر واریز یارانه نقدی خواهد بود.

میرتاج الدینی گفت: این یارانه غیر نقدی در واقع اعتبار خرید کالا است که بر اساس تعداد نفرات یک خانواده و در حساب یارانه‌ای سرپرست خانواده شارژ می‌شود و مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های دارای کد اقتصادی می‌تواند صرفاً برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده اقدام کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: حدود ۲۰ قلم کالا که عموماً از سوی بانک مرکزی به عنوان کالای اساسی اعلام می‌شود با این کارت‌ها قابل خرید هستند.

وی تصریح کرد: برای نیمسال دوم ۱۳۹۹، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح لازم است و اکنون نیز بحث ما با دولت در تامین منابع است، پیشنهاد‌هایی از سوی کمیسیون و مرکز پژوهش‌های مجلس برای تأمین منابع ارائه شده است لذا اگر توافقی با دولت در این خصوص انجام گیرد طرح تامین کالا‌های اساسی یکی از طرح‌های خوب مجلس یازدهم خواهد بود.

میر تاج الدینی تقویت قدرت خرید مردم در این شرایط اقتصادی را هدف اصلی این طرح خواند و گفت: طبق آمار مرکز پژوهش‌ها میانگین مواد غذایی مورد نیاز یک نفر در خانواده، ۱۲۰ هزار تومان است البته این رقم در شرایط مختلف، متفاوت است لذا ما می‌خواهیم حداقل ۵۰ درصد این رقم را برای خانواده‌ها تامین کنیم.

وی یادآور شد: این کارت امکان نقدشوندگی ندارد و صرفاً برای خرید در فروشگاه هاست در همان کارت یارانه نقدی شارژ می‌شود.

میرتاج الدینی گفت: سعی خواهد شد دارندگان این یارانه به سمت فروشگاه‌هایی که دارای تخفیف ویژه برای این نوع خرید هستند هدایت شوند که رونق خوبی را نیز در فروشگاه‌ها به همراه خواهد آورد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: این یارانه غیر نقدی بلاعوض است و تا زمانی که از این شرایط عبور کنیم به عنوان یک حمایت یارانه‌ای از مردم خواهد بود.

وی گفت: در طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز علاوه بر یارانه نقدی، واریز یارانه غیر نقدی هم وجود دارد، اما تاکنون فقط یارانه نقدی به مردم داده می‌شد لذا این طرح چیزی شبیه به یارانه غیر نقدی است، ما می‌خواهیم امنیت غذایی خانوار‌ها را تامین کنیم.

میر تاج الدینی افزود: اگر توافق خوبی صورت بگیرد در نیمه دوم امسال این طرح عملیاتی خواهد شد.

نمایندگان مجلس در تاریخ ۲۹ تیرماه با یک فوریت طرح تامین کالا‌های اساسی موافقت کرده بودند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح تامین کالاهای اساسی یارانه نقدی یارانه پارسی خبر طرح تامین کالا های اساسی یارانه غیر نقدی یارانه نقدی فروشگاه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان این درخواست، از مجموع ۱۸۹ رای ماخوذه، با ۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق و ۵ رای ممتنع با این تقاضا مخالفت کردند.

در اصل ۸۵ قانون اساسی آمده است:

«سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند، ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود. همچنین مجلس شورای اسلامی می‌تواند تصویب دائمی اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات دولتی یا وابسته به دولت را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های ذیربط واگذار کند و یا اجازه تصویب آنها به دولت بدهد.

در این صورت مصوبات دولت نباید با اصول و احکام مذهب رسمی کشور و یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیب مذکور در اصل نود و ششم با شورای نگهبان است. علاوه بر این مصوبات دولت نباید مخالف قوانین و مقررات عمومی کشور باشد و به منظور بررسی و اعلام عدم مغایرت آنها با قوانین مزبور باید ضمن ابلاغ برای اجراء به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی