Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پس از افتتاح 11 پروژه ملی جزیره کیش توسط رئیس‌جمهور،‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه، از راه‌اندازی گردشگری صنعتی و تاسیس دانشگاه مهارتی بین‌المللی در کیش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پول نیوز، مظفری در ابتدای صحبت‌های خود، ضمن خیرمقدم به استاندار هرمزگان و تشکر از سرمایه گذاران که «منشا اتفاق‌ها و خدمات بزرگی در جزیره شده‌اند» گفت: خوشحالیم که در جزیره حجم بالایی از پروژه‌ها در حال انجام است و روند افزایش سرمایه گذاری در جزیره و منابع سازمان مشهود است؛‌ چرا که 293 درصد در سال 98 نسبت به سال 97 رشد منابع داشته ایم و از مسیر مشارکت سازمان با بخش خصوصی در پروژه‌ها،‌ 3 هزار و 100 میلیارد تومان نیز ارزش افزوده برای سازمان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامحسین مظفری با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های اصلی در جزیره گفت: توقع از کیش بالاست. به همین دلیل حجم متنوعی از فعالیت‌های اقتصادی و زیرساختی در جزیره در حال انجام است. مثلا در بحث هتلینگ با افتتاح هتل پانوراما،‌ 28 درصد هتل‌های 5 ستاره کشور به کیش اختصاص یافته است که با اضافه‌شدن32 هتل 5 ستاره از مجموع 62 هتل در حال احداث در کیش،‌ این ظرفیت بیش از 50 درصد نیز افزایش خواهد یافت. وی در ادامه به پروژه باند جنوبی و تمرینال جدید فرودگاه کیش اشاره کرد و افزود: با افتتاح این ترمینال ظرفیت ورود گردشگر به کیش تا 6 میلیون نفر در سال افزایش می‌یابد.
رئیس هیات مدیره سازمان مناطق آزاد کیش در ادامه یا یادآوری شرایط خاص کشور و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویرس کرونا گفت: البته در همین شرایط هم، ما باید به فرصت‌های موجود توجه کنیم؛‌ همچنان که بحث لغو روادید با روسیه در هفته آینده اجرایی می‌شود و این فرصت مناسبی برای جذب گردشگر از این کشور برای کیش فراهم می‌کند و ما می‌توانیم به خوبی از آن بهره ببریم.
مظفری، افتتاح مرکز نوآوری کیش را یک گام بزرگ برای استقرار شرکت های دانش بنیان در جزیره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 37 شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده‌اند که این تعداد تا 100 شرکت نیز می‌تواند افزایش یابد. همچنین ما کار احداث شهرک جدید فناوری‌های نو را آغاز کرده‌ایم. علاوه بر این،‌ بحث راه‌اندازی دانشگاه مهارتی بین‌المللی با سهام‌داری دانشگاه‌های موجود و بخش اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم و مذاکرات با دانشگاه علوم و بهداشت را در این خصوص به زودی نهایی می‌شود.
مدیرعامل منطقه آزاد در بخش دیگری از صحبت‌ها با بیان این که مردم کمتر با ظرفیت‌های صنعتی کیش آشنا هستند خاظرنشان کرد: با مجامع صنعتی در استان‌های مختلف مذاکره کرده‌ایم تا بتوانیم تور گردشگری صنعتی را با حضور واحدهای غیرآلاینده و دوستدار محیط زیست در کیش راه‌اندازی کنیم. البته در کنار گردشگری صنعتی،‌گردشگری علمی با حضور 7 دانشگاه در کیش نیز در این منطقه قابل اجراست.
احداث هتل-آپارتمان در کیش، موضوع دیگری بود که مظفری به آن اشاره کرد و افزود: بسیاری از هم‌وطنان ما در کیش منازلی دارند که ممکن است در طول سال بیشتر از یک یا دو بار به آن مراجعه نکنند؛ هتل-آپارتمان این مزیت را دارد که اگرچه مالیکت برای فرد است اما اداره آن را در اختیار هتل قرار می‌دهد تا در طول سال از آن بتواند استفاده بهینه را ببرد.
وی همچنین انجام پروژه فیبرنوری در جزیره کیش را یکی دیگر از اقدامات زیرساختی انجام شده دانست و گفت: با اجرای 32 کیلومتر فیبرنوری دریایی و 100 کیلومتر در داخل جزیره به کمک شرکت ارتباطات زیرساخت، تا 50 سال آینده ظرفیت کیش از نظر فیبرنوری تامین شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گردشگری صنعتی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

«ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» به عنوان شعار آیین‌های دانشگاه تهران در نود سالگی، بر پس زمینه صفحات روزشمار تاریخی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ نقش بسته است.

بررسی سیر تکامل نماد‌های آموزش عالی ایران را می‌توان به پنج دوره شامل (۱) تاسیس دانشگاه جندی شاپور در سال ۲۷۱ میلادی، (۲) تاسیس نظامیه‌ها در سال ۱۰۶۵ میلادی، (۳) تاسیس ربع رشیدی در سال ۱۲۷۵ میلادی، (۴) تاسیس دارالفنون در دسامبر سال ۱۸۱۴ میلادی و (۵) شکل‌گیری دانشگاه نوین، دانشگاه تهران در سال ۱۹۳۴ میلادی تقسیم‌بندی نمود؛ بنابراین استفاده از این ظرفیت‌های تاریخی ملی که موجبات غرور ملی و امیدآفرینی را فراهم می‌سازد، نقطه عزیمت دانشگاه تهران در انتخاب شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» بود.

در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (آذر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی) برگزار شد، سابقه طولانی دانش و آموزش در تمدن ایران باستان مورد توجه قرار گرفت. یونسکو در این اجلاس، قدمت تاسیس دانشگاه جندی شاپور را ۱۷۵۰ سال ثبت و آن را کهن‌ترین دانشگاه جهان اعلام کرد. پیش از این رویداد، دانشگاه‌های بزرگ و نام‌آشنایی، چون بولونیا، آکسفورد، کمبریج و سوربون، با قدمت نزدیک به ۱۲۰۰ سال را آغازگر سنت دانشگاهی در جهان می‌دانستند. ثبت پیشینه تاریخی جندی شاپور، بر قدمت آموزش عالی در جهان افزود و کانون آن را از مغرب زمین به مشرق و دیار کهن ایران انتقال داد.
معرفی جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان افتخاری است که نصیب کشور ایران شده است و این امر سابقه طولانی و قدیمی آموزش و علم‌اندوزی در کشور را به همگان اثبات می‌کند لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» ماموریتی خطیر به دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران واگذار کرد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی ایران یاد می‌کنند و در دیدار با دانشگاهیان در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ فرمودند: «در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام‌بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم ان‌شاءاللَّه باید باشد.» لذا بر اساس این تاریخچه ارزشمند نماد‌های آموزش عالی در ایران و نقش‌آفرینی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در دوره کنونی که از تکامل تاریخی جندی شاپور، نظامیه، ربع رشیدی و دارالفنون شکل گرفته و میراث‌دار این تاریخ کهن است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ۱۴۰۳ افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود تا از طریق این رویدادها، ضمن معرفی پیشینه فرهنگی و علمی تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان، به تبیین نقش دانشگاه تمدن‌ساز پرداخته شود.

فایل لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران»، از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود