Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجوز جذب 22هزار نفر با اولویت نیروهای شرکتی در وزارت بهداشت صادر شد گفت: دولت برای پرداخت کارانه کادر درمان اهتمام ویژه‌ای دارد.
محمدباقر نوبخت شب گذشته در جمع خبرنگاران توجه به کادر درمان و حل مشکل معوقات آنان را هدف دولت در شرایط کنونی اعلام کرد و با تأکید بر اینکه اعتبارات لازم برای پرداخت کارانه کادر درمان اختصاص داده شده است اظهارکرد: امسال معادل 70 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون رئیس‌جمهوری به خساراتی که اخیراً سیل به کشاورزان گیلانی وارد کرده است اشاره کرد و با بیان اینکه باران‌های موسمی مرداد شهریور در اغلب اوغات مشکلاتی را به وجود می‌آورند ابرازکرد: دولت درصدد است نه‌تنها از کشاورزان بیمه‌شده گیلانی بلکه از کشاورزانی که از بیمه استفاده نکردند هم حمایت‌ کند.
نوبخت مشکلات بودجه‌ای و اعتباری دولت را متذکر شد و با تأکید بر اینکه جهت حمایت از شالیکاران گیلانی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌شود تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود اعتبارات مدیریت بحران کاهش یافته سخن درستی نیست زیرا این در این بخش ردیف مالی تعریف نشده اما دولت برای پیشبرد کارها اقدامات خوبی اندیشیده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه برداشت از دو درصد سهم کل بودجه برای کمک به مدیریت بحران و همچنین برداشت به همین مقدار از بودجه سال برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه را تمهید ویژه دولت اعلام کرد و گفت: با کمک همه دستگاه‌ها و مدیران ریل‌گذاری مسیر رشت - کاسپین به بندرانزلی امروز آغاز شد که موجبات توسعه گیلان را فراهم می‌کند.
وی از اجرای 132کیلومتر خط راه آهن در مسیر تبریز به شکل دوخطه و یا اجرای پروژه راه‌آهن و دو خطه کردن قزوین - زنجان و یزد به اقلید توسط دولت خبر داد و عنوان کرد: همه جای ایران به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است از طرفی توجه به کادر درمان و پرداخت مطالبات و کارانه معوقه آنان نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون رئیس‌جمهوری توجه به ایثارگران و کمک به آنان را نیز از دیگر برنامه‌های دولت اعلام کرد و با بیان اینکه دولت امسال قصد دارد معادل 70 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری انجام دهد افزود: برای اتصال راه‌آهن از دریای خزر به خلیج‌فارس اعتبارات لازم را کنار گذاشتیم و دقت می‌کنیم که در توزیع منابع عدالت رعایت شود.
نوبخت با تأکید بر اینکه مهرداد لاهوتی نماینده ادوار گذشته مردم لنگرود به عنوان مشاور وی در امور کارهای عمرانی استان گیلان به طرح‌ها نظارت می‌کند خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت به آستارا هم مورد پیگیری قرار می‌گیرد از طرفی جمهوری آذربایجان هم در این پروژه مشارکت دارد اما مشکلاتی برای پرداخت منابع‌ش دارد.
وی آبگیری دو سد در گیلان تا قبل از پایان کار دولت را برای استان نوید‌بخش خواند و با اشاره به اینکه 400 میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است تصریح کرد: دولت با اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم کم نیاورده است و برای تکمیل پروژه‌های ریلی و عمرانی تا جایی که می‌تواند پول و اعتبار اختصاص می‌دهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص اعتباراتی برای احیاء و ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: در گذشته هم با توجه به بحث‌هایی که شد برای اجرای بایوجمی در تالاب انزلی مبالغی را پرداخت کردیم که بعداً گفتند این طرح دچار مشکل است و کار به نوعی تعطیل شد.
نوبخت ورود دستگاه‌های نظارتی و یکی از مقامات قضایی استان گیلان به اجرای طرح بایوجمی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در مورد نحوه هزینه‌کرد اعتبارات در هر طرحی حساس است گفت: برای ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی هر چه قدر منابع و اعتبار نیاز باشد اختصاص می‌دهیم.
وی حل و فصل تعارضاتی که در مسیر اجرای برخی از طرح‌ها نظیر پروژه‌های کنارگذر در استان گیلان ایجاد می‌شود را خواستار شد و عنوان کرد: در همین زمینه هیات دولت تصویب کرد که اگر در مسیر اجرای طرحی بین محیط‌زیست و راه و شهرسازی حرفی پیش‌آمد کار پروژه متوقف نشود و سازمان برنامه و بودجه نقش حکم را بازی کند.
معاون رئیس‌جمهوری بهره‌برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود در چند ماه گذشته را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه ساخت بیمارستان 400 تختخوابی رشت هم در دستور کار است ابرازکرد: یکی از دغدغه‌های روزانه بنده حل مشکلات کادر درمانی است به طوری‌که امسال 50 درصد به همه حقوق‌ها اضافه کردیم.
نوبخت با بیان اینکه در فروردین امسال هم 15 درصد به پرداختی‌ها اضافه شد از توزیع 3 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار در ماه‌های گذشته بین استان‌هایی که به شدت با مشکل شیوع کرونا مواجه بودند خبر داد و اظهارکرد: حقوق کادر درمان همیشه سر وقت پرداخت می‌شود و مشکل فقط بحث کارانه آنها است.
وی پرداخت دو مرحله اعتبار به مقدار 3 هزار میلیارد تومان برای پرداخت کارانه کادر درمانی را از دیگر اقدامات دولت اعلام کرد و افزود: از سه روز قبل هم پرداخت به کادر درمان کشور را شروع کردیم و مطالبات آنان را به شکل کامل ادا می‌کنیم و نظارت لازم هم داریم که این اعتبارات به شکل عادلانه در کشور توزیع شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه دادن مجوز به وزارت بهداشت و درمان برای جذب 22 هزار نفر با اولویت نیروهای شرکتی را از دیگر اقدامات دولت خواند و ابرازکرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هم از ابتدای مهر آغاز می‌شود زیرا اسفند سال گذشته که حقوق تمام کارکنان افزایش پیدا کرد فاصله‌ بین شاغلان و بازنشستگان زیاد شد.
نوبخت توجه به معیشت مردم در دوران بحران کرونا را دغدغه دولت خواند و با بیان اینکه دولت برای ساماندهی بازار کالا، بازار بورس، بازار سرمایه و بازار کار راهکار دارد ابرازکرد: قصد داریم در همین زمینه صندوقی را ایجاد کنیم که بتواند از طریق تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به آن برای ساماندهی بازارها ورود کنیم.
وی به گرانی‌ها و نوسانات بازار و مشکلاتی که به جهت افزایش قیمت کالاها برای مردم ایجاد شده نیز اشاره کرد و اظهارکرد: تسویه مطالبات مربوط به ایثارگران نیز در دستور کار دولت قرار گرفته ‌و همه این مبالغ را تاکنون به صورت نقد پرداخت کرده و فقط اموری در بخش بیمه درمان آنها باقیمانده که در حال پیگیری است.
معاون رئیس‌جمهوری ساخت و تحویل 2 هزار واحد مسکن محرومان در گیلان را و اینکه سراسر ایران به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است متذکر شد و عنوان کرد: هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای 92 طرح ناتمام گیلان که در صورت بهره‌برداری از آنها بیش از 4 هزار شغل در استان ایجاد می‌شود اختصاص خواهیم داد.
منبع: تسنیم

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه معاون رئیس جمهوری میلیارد تومان برای پرداخت کادر درمان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد

به گزارش تابناک، نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه 28 فروردین ماه 1403 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد  و داوود منظور با اشاره به لزوم کاهش تکیه بر درآمدهای ناپایدار که در نوسان و عامل کسری بودجه نیز هستند بیان کرد: دولت افزایش درآمد پایدار را در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته است و این درآمدها از ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۵۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده و برنامه برای رسیدن به ۶۰ درصد در سال ۱۴۰۳ است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر قانون برنامه هفتم توسعه را دریافت کنیم چراکه ظرفیت ها و رویکردهای جدیدی در این برنامه درنظر گرفته شده است. در اولین جلسه مجلس در سال جدید بخش دوم بودجه تحویل داده شده است و مجلس هم فورا بررسی را آغاز کرد.


منظور گفت: یکی از مطالبات مهم مردم اعطای اعتبارات بیشتر به بخش فرهنگ، گردشگری، ورزش و جوانان است و در بودجه امسال شاهد افزایش ۴۵ درصدی بودجه این بخش بوده ایم و بخش ورزش افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه داشته است. همچنین در بخش سلامت شاهد افزایش ۳۰ درصدی بودجه بوده ایم و امسال ۲۵ هزار کادر درمان و ۱۸۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی جذب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان کشوری براساس مصوبه هیات دولت
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • زمان پرداخت حقوق فروردین بازنشستگان مشخص شد
  • حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند