توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبراکرم(ص) نتیجه خیانت حاکمان اماراتی به جهان اسلام است
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۵۶۸
حجت الاسلام حیدری گفت: توهین نشریه فرانسوی به ساحت قرآن کریم و پیامبر اعظم اسلام صلی الله علیه وآله، نتیجه خودباختگی برخی سران کشورهای عرب منطقه است که ذلیلانه دست دوستی به سوی رژیم کودک کش صهیونیستی دراز کردند و مدال بندگی آنها را به گردن آویختند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه سیریک در خطبه ای عبادی و سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد:حرمت مؤمن از کعبه هم بالاتر است و حفظ آبروی اش واجب است امروزه یکی از آفات فضای مجازی، این است که حرمت ها رعایت نمیشود به صرف اینکه فلانی از جناح دیگری است نباید آبروی افراد را ریخت که جبران آن کار آسانی نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امام جمعه سیریک افزود: توهین نشریه فرانسوی به ساحت قرآن کریم و پیامبر اعظم اسلام صلی الله علیه وآله، نتیجه خودباختگی برخی سران کشورهای عرب منطقه است که ذلیلانه دست دوستی به سوی رژیم کودک کش صهیونیستی دراز کردند و مدال بندگی آنها را به گردن آویختند.
حیدری ادامه داد: البته خیانت حاکمان اماراتی به آرمان فلسطین دیری نخواهد پایید و به اشتباه بزرگ خود پی خواهند برد، ولی لکه ننگ آن بر پیشانی شان باقی خواهد ماند.
وی عنوان کرد: هفته گذشته دو اتفاق مهم در جبهه مقاومت افتاد یکی اجلاس سران گروه های فلسطینی بود که در آن نشست، رهبران گروههاى فلسطینى ازجمله حماس، جهاد اسلامى، فتح، جبهه خلق و جبهه دمکراتیک براى آزادى فلسطین مشارکت داشتند و این اقدام نشان داد توافق ننگین حکام آمریکایى امارات نه تنها در اراده گروههاى فلسطینى خللى وارد نخواهد آورد بلکه آنها را، پس از حدود سه دهه جدایى، به هم نزدیک ساخته است.
حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: اتفاق دیگر و از جهتی مهم تر، دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله پس از ۲۸ سال بود که پیام های زیادی داشت از جمله اینکه، عربستان و امارات با این دیدار به خوبى فهمیدند که تمام تلاشهایشان براى تفرقه بین جبهه مقاومت به هم خورده و اقدام اخیر امارات، نتیجه عکس داده و همانگونه که آنها اقدام به آشکارسازى روابط خود با صهیونیستها کرده اند گروههاى مقاومت در دو کشور فلسطین و لبنان نیز رسما و پس از حدود سه دهه به گفتگوهاى راهبردى و تأثیرگذار و آشکار روى آورده اند.
امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: در آستانه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا (۱۳ آبان) عده ای در داخل کشور، به پیروزى بایدن دموکرات، دلخوش داشتهاند که دوباره آمریکا به برجام برگردد ولی بدانند چه بایدن دموکرات برسر کار بیاید و چه ترامپ جمهوری خواه، نقشه راه دشمن تغییر نخواهد کرد. امروز استکبار بیش از انرژى هسته ای از نفوذ منطقه ای و گسترش عمق راهبردى ایران انقلابى عصبانى و ناراحت است.
وی همچنین گفت: آمریکا و غرب دنبال این هستند که برجام هسته ای (برجام ۱) باید به برجامهاى ۲ و ۳ و۴ و… گره بخورد ولی بدانند «ما ملت امام حسینیم» و به پیروی از مکتب «هیهات منا الذله» عاشورا، زیر بار ذلت و سازش نخواهیم رفت.
حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور رییس مجلس شورای اسلامی در بین مردم اظهار کرد: نظارت میدانی مجلس به عنوان بال دوم حرکت مجلس انقلابی قابل تقدیر و تحسین است و ضمن تشکر از حضور میدانی ریاست محترم مجلس در میان مردم خوزستان، امیدواریم این نظارت ها به صورت هدفمند در جهت رفع مشکلات مردم ادامه یابد و بزودی شاهد حضور ریاست مجلس در استان هرمزگان هم باشیم.
امام جمعه سیریک خاطرنشان کرد: متأسفانه با عدم نظارت مناسب بر بازار، قیمت اجناس به صورت سرسام آور بالا رفته است چرا در این شرایط حساس معیشتی، وزارت صمت مدتها بدون وزیر است آیا در کشور قحط الرجال است که این وزارت مهم بدون سکاندار مانده است.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: حجت الاسلام امام جمعه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
گروه اندیشه: دکتر علی میرسپاسی استاد جامعهشناسی و مطالعات خاورمیانه در دپارتمان گالاتین دانشگاه نیویورک و و رئیس مرکز مطالعات ایرانشناسی دانشگاه نیویورک است. زمینه پژوهش میرسپاسی، نظریههای اجتماعی مدرنیته، جامعهشناسی تاریخی، تطبیقی، جامعهشناسی دین، مطالعه فرهنگ و جوامع خاورمیانه، و اسلام و تغییرات اجتماعی است. او در حوزه تخصصی خود آثار و تالیفات مهمی را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تألیفات میرسپاسی به زبان انگلیسی عبارتند از: «اسلام سیاسی، ایران و روشنگری: نظریات امید و یاس» در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده؛ «دموکراسی در ایران مدرن: اسلام، فرهنگ، و دگرگونی سیاسی» در سال ۲۰۱۰ و توسط انتشارات دانشگاه نیویورک انتشار یافته ؛ «تأملی در مدرنیته ایرانی: بحثی دربارهٔ گفتمانهای روشنفکری و سیاست مدرنیزاسیون در ایران» توسط انتشارات کمبریج و در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسیده است. این کتاب توسط جلال توکلیان به فارسی برگردانده شده است. میرسپاسی اخیراً در حال کار بر روی پروژه اخیر خویش با عنوان «سنت، جهان وطنی و دموکراسی» است. کتاب «اسلام پس از اسلام: زندگی و فکر احمد فردید» او تلاشی است برای بررسی ریشهای برآمدن اسلام سیاسی در ایران مدرن از منظر تأثیری که احمد فردید در فضای روشنفکری عمومی ایران داشته است. تألیفات میرسپاسی به زبان فارسی عبارتند از: «دموکراسی یا حقیقت: رسالهای جامعه شناختی در باب روشنفکری ایرانی» که توسط انتشارات طرح نو به چاپ رسیده؛ «اخلاق در حوزه عمومی: تاملاتی در باب ارزشها و نهادهای دموکراتیک» که توسط نشر ثالث منتشر شده است و همچنین «روشنفکران ایرانی و مدرنیته» که انتشارات باز آن را به چاپ رسانده است. او در سخنرانی خود که در کانال جرعه فایل صوتی و تصویری آن منتشر شده، در خصوص روشنفکران تبعیدی دز عصر مشروطه به مهمترین دیدگاه های آنان شامل نجات ایران ، نجات جهان و صلح جهانی می پردازد. این سخنان از نظرتان می گذرد:
***دو عامل باعث می شد روشنفکران عصر مشروطه که به غرب تبعید شده و در آن جا جمع شده بودند، با تلاش خستگی ناپذیری کار کنند. عامل نخست اشغال ایران و احتمال حذف فیزیکی ایران بود. و عامل دوم آگاهی اعجاب انگیزی است که روشنفکران تا آن لحظه به ذهنشان خطور نکرده بود که باید پای به میدان بگذارند تا اثبات کنند ایرانی هم وجود دارد.
در این زمان بحث های مهمی مطرح می شود که در کتابم، به بحث های ارانی اشاره کرده ام. نوشته های کاظم زاده ایرانشهر به ویژه نوشته های بعد از دوره گرایشش به ناسیونالیسم را اگر بررسی کنیم بسیار حائز اهمیت است.
همچنین ایرانی هایی که در برلین بودند دغدغه های بسیار برجسته ای در باره ایران دارند و باید گفت به همین دلیل ارتباط بسیار تنگاتنگی با ایران داشتند. این ارتباط باعث می شد که متفکران ایرانی داخل کشور، افکار و اندیشه های خود را در قالب مقاله برای انتشار در نشریات ایرانیان خارج از کشور، ارسال کنند. برای مثال مشاهده می کنید افراد برجسته ای مثل آقای شفق که در ایران بودند، برای این نشریات در خارج از کشور مطلب می نوشتند. ارتباطات داخل و خارج از طریق تلگراف و نامه نگاری میان ایرانیان همواره برقرار بوده است. ایرانیان مقیم خارج نیز تمام تلاششان را می کردند تا نشریاتشان در سراسر ایران توزیع شود.
این ارتباط گاه ابعاد سیاسی نیز پیدا می کرد. برای مثال خیلی جالب است که برای مثال تقی زاده زمانی که در برلین است، برای مجلس در انتخابات ایران کاندیدا می شود، نکته آن است که در آن زمان که وسایل ارتباطی بسیار ابتدایی بوده است، این ارتباط میان ایرانیان درون کشور و ایرانیان بیرون کشور آن اندازه بوده که تقی زاده کاندیدای انتخابات مجلس می شود و در نهایت رای می آورد و انتخاب می شود.
اگر دقت بکنیم، هر یک از این افراد نظرات مختلف و متفاوتی با یکدیگر داشته اند. ولی آثار بسیار بسیار مهمی را از خود به جای گذاشته اند. این گروه تبعیدی، پس از آماده شدن فضا، به ایران برگشتند، و اکثرشان منتهی به ایجاد جریانات روشنفکری جدید در ایران شدند. کسانی مانند کسروی، هدایت، بزرگ علوی و ... . به طور خلاصه فهرست پرشماری از بزرگان ایران، از متفکران و ادبای حتی بعد از ۲۰، ریشه در این جریان دارد. البته نباید فراموش کنیم که در عرصه هنر نیز وضعیت به همین شکل است.
بنابراین دلمشغولی اکثر متفکران در دوره مشروطه ارائه تصویری از ایران جدید است. برای مثال ارانی در عنفوان جوانی یعنی زمانی که ۲۵ سال سن دارد، حدودا در طی ۵ سال در نشر کاویانی تا ۵ متن کلاسیک ادبیات ایرانی شامل سعدی، خیام، عطار و ... را با کمک دیگران از جمله فردریک روزن، قاسم غنی، قزوینی تصحیح می کند. ارانی این آثار را زمانی از خود به جای می گذارد که به مارکسیسم گرایش پیدا کرده و دارد مارکسیست می شود. بعد هم که به طور کامل مارکسیست شد بعد از بازگشت به ایران، کار علمی روی خیام را ادامه می دهد. این متفکران زمانی که در اروپا بودند، با اندیشمندان مهم آن ادیار ارتباط داشتند.
ولی ضمن آن که دارای چنین ارتباط هایی بودند، در ارتباط با فرهنگ، ادب، و فکر ایرانی نیز قرار داشتند، که یک نمونه بسیار مهم در این زمینه، کاظم زاده ایرانشهر است. کاظم زاده ایرانشهر جزو معدود اشخاصی از این گروه از متفکران بود، که به ایران برنگشت. فضای ایران که تا اندازه ای تغییر یافت، کاظم زاده ایرانشهر از برلن به سوئیس رفت. افکار ناسیونالیستی ابتدایی را کنار زد و نظریه های جدید جهانی را در آن زمان مطرح کرد. به این معنا که مساله اصلی اش صلح جهانی بود.
کاظم زاده ایرانشهر گروهی را درست کرده بود و هزاران آدم به این گروه پیوسته بودند، سالی یک بار این اشخاص در سوئیس جمع می شدند. از این جمع و متینگ هایی که برگزار می کردند تصاویری وجود دارد که آن ها را دیده ام. در این گردهمایی ها هزاران نفر از آمریکا، آفریقای جنوبی، آسیا، خاورمیانه شرکت می کردند. این تصاویر نشان می دهد که روشنفکران ایرانی در آن زمان از یک سو می خواستند ایران را نجات، و از سوی دیگر می خواستند دنیا را نجات بدهند. مطالعه آثار و نوشته های کاظم زاده ایرانشهر راجع به ایران نشان می دهد، یک سری از دیدگاه هایش هنوز تازه و بدیع است.
بیشتر بخوانید:
هیچ حکومتی داوطلبانه به جامعه آزادی نمیدهد / آزادی نتیجه یک ساختار است / ایرانیان قاعده پذیر نیستندبا یک دوره ۱۵ ساله chaos مواجه ایم / ایرانیان در تاریخ ۱۶۴۰ میلادی به سر می برند/ در خلقیات، خیلی تفاوتی میان جامعه و حاکمیت نیست
تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول
216216
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898214