Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های سه و مستند مثل برخی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای روز ملی سینما، ویژه‌هایی را درنظر گرفته‌اند و گیتی‌خامنه امشب با زوجی که اعتیاد را شکست‌داده‌اند، گفت‌وگو می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه می‌خوانید:

ویژه‌های «نردبان» شبکه مستند برای روز ملی سینما

جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» به استقبال روز ملی سینما رفته و ویژه برنامه‌هایی را با حضور مستندسازان ایرانی و خارجی تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قسمت از برنامه نردبان که همزمان با روز ملی سینما روی آنتن می‌رود، در 80 دقیقه پخش می‌شود و ویژه برنامه‌هایی را با حضور مستندسازان ایرانی و خارجی تدارک دیده است.

در این قسمت، اردعطارپور کارگردان سینمای مستند، با حضور در برنامه نردبان از تجربه چند دهه مستندسازی خود می‌گوید و آرش اسحاقی دبیر انجمن صنفی کارگردانان و مستندسازان درد و دل‌های کارگردانان مستند را بیان کرده است.

ورنر هرتزوگ، کارگردان سینمای جهان دیگر مهمان ویژه نردبان به مناسبت روز ملی سینمای است. او در برابر دوربین نردبان آمده و در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا از تجربیات مستندسازی خود و خاطرات حضورش در ایران سخن می‌گوید.

این مستندساز آلمانی برای نخستین فیلم بلند خود با نام «نشانه‌های زندگی»، جایزه معتبر خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد و برای ساخت مستند «فیتزکارالدو» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم کن شد.

در بخش دیگر برنامه،‌ وحید صداقت که این روزها مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» را روی پرده دارد، با حضور در نردبان روبه‌روی دوربین شبکه مستند نشسته است و فرزاد خوشدست، کارگردان مستند «خط باریک قرمز» از آخرین اخبار این فیلم مستند سخن گفته است.

مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» در آستانه دهمین سال ساخت فیلم «جدایی نادر از سیمین» آماده نمایش شده و به زوایای پنهان این فیلم می‌پردازد؛ این اثر روایتی از مراحل ساخت و بازتاب‌های جهانی این فیلم است و تصاویری از پشت‌صحنه آن با روایت اصغر فرهادی و گفتگوهایی از مایک لی، ژان کلود کریر و ابراهیم گلستان را دربرمی‌گیرد.

علاوه بر این، جمعی از مستندسازان کشور در ویدئوهایی این روز را تبریک گفتند؛ نسیم نجفی، مهدی نورمحمدی، صدیقه خدایی، مازیار مشتاق گوهری، مهدی قنواتی، رضا مجلسی و برهان احمدی روز ملی سینما را تبریک گفتند.

«نردبان»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند فیلم و عکاسی مستند را به علاقه‌مندان آموزش دهد. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 18 روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت 15 است. نردبان در استودیو فرهنگسرای ارسباران ضبط می‌شود.

گفت‌وگوی گیتی خامنه با زوجی که اعتیاد را شکست داد

ویژه برنامه «مکث» در قسمت جدید میزبان زوجی است که بلای خانمان سوز اعتیاد را از سر گذرانده و فراز و فرودهای فراوانی را در زندگی تجربه کرده‌اند. در هفته سوم از فصل جدید برنامه «مکث» که ویژه ماه محرم تهیه شده است، گیتی خامنه مجری و راوی خواهد بود.

در این برنامه خامنه میزبان زوجی است که فراز و فرودهای فراوانی در زندگی تجربه کرده‌اند. قصه این برنامه روایت اعتیاد و آنچه این بلا بر سر زندگی، استعدادها و عشق می آورد است. روایت مردی که همه دار و ندارش را بخاطر اعتیاد از دست داد اما عشق به همسر و خانواده و صبوری و همراهی همسرش او را به زندگی بازگرداند. خلاصی از چنگال اعتیاد سخت اما امکان‌پذیر است. قصه تلخ و شیرین زندگی این زوج را امشب در برنامه در برنامه مکث ببینید و بشنوید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات آدم ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی خاص ضبط و پخش می‌شود.

بیست‌ودومین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» جمعه شب ساعت حوالی 19:30از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

شروع فصل جدید «هفت» با بررسی پول‌های آلوده در سینما

فصل جدید از برنامه سینمایی «هفت» همزمان با روز ملی سینما با موضوع «بررسی پول‌های آلوده در سینما» روی آنتن می‌رود. هفتاد و چهارمین قسمت از برنامه سینمایی هفت که با پخش فصل جدید آن مصادف شده است، با اجرای محمد حسین لطیفی و با حضور دو تن از تهیه کنندگان سینما به موضوع پولهای آلوده در سینما می پردازد. داریوش باباییان و محمد درمنش مهمانان جمعه شب برنامه سینمایی هفت همزمان با روز ملی سینما هستند.

در میز نقد (سینمای بین الملل) از این برنامه با حضور سه منتقد ـ جواد طوسی، مسعود فراستی و شاهین شجری کهن ـ فیلم سینمایی «آوای وحش» نقد خواهد شد. میز فیلم سینمایی به «لتیان» اختصاص دارد که علی تیموری ـ کارگردان این فیلم ـ مهمان برنامه خواهد بود.

میز فیلم انیمیشن از برنامه سینمایی هفت به داش آکل می پردازد. بهرام عظیمی کارشناس انیمیشن به همراه مرتضی نائیجی (کارگردان این انیمیشن) و هاجر مهاجرانی کارگردان، مهمانان این بخش‌اند. 

برنامه سینمایی «هفت» امشب جمعه 21 شهریورماه حدود ساعت 23:50 روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران، منتقدان و کارگردانان سینما و با اجرای محمد حسین لطیفی به بررسی سینمای ایران می‌پردازد.

7 روز با فیلم‌های خاطره‌انگیز در تلویزیون/ مرور آثار بازیگر "لئون"اخبار تلویزیون| ادامه پخش "عصرجدید" از آبان‌ماه/ برنامه ویژه رادیو نمایش در روز سینماآخر هفته با فیلم‌های جنگی تلویزیون/ از "شیار 143" و "مهاجر" تا "اتوبوس شب"دارابی خبر داد: تدارکِ ویژه شبکه‌های استانی تلویزیون برای 13 آبان5 شخصیت حزب جمهوری اسلامی در سریال تلویزیونی/ شروع درام با نخست‌وزیری شهید باهنر و بررسی پرونده کشمیری

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه دو سینما شبکه مستند شبکه سه شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون شبکه دو سینما شبکه مستند شبکه سه شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون برنامه سینمایی روز ملی سینما شبکه مستند گیتی خامنه فصل جدید روی آنتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا نگاه راد دختر سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش خبر از بستری شدن پدرش داده بود، درباره وضعیت این هنرمند گفت: پدرم هنوز تحت درمان است و همچنان در بیمارستان به سر می‌برد. او چندی پیش دچار شکستگی استخوان لگن شد و به همین دلیل به بیمارستان انتقال یافت. چندین جراحی روی او انجام شده اما هنوز بهبود کامل پیدا نکرده است.

وی افزود: پدرم همزمان در حال انجام فیزیوتراپی و تحت درمان است و پزشکان هنوز زمان مرخصی پدرم را اعلام نکرده‌اند و باید تحت درمان باشد.

سعید راد بازیگر باسابقه سینمای ایران در بیش از پنج دهه نقش آفرینی، در فیلم‌های شاخصی حضور داشته و از «تنگنا» و «عقاب‌ها» تا «دوئل» و «چ» بر پرده نقره‌ای خاطره‌سازی کرده است.

کد خبر 841015 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • (تصویر) فریبا نادری، نرگس محمدی و مامک جمشیدی در کانادا
  • روایت ویژه از گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای یک شاعر با رهبر انقلاب
  • معرفی ویژه برنامه‌های تلویزیون در شب‌های گرامی قدر
  • عکس عاشقانه سمانه پاکدل و هادی کاظمی زیر باران
  • گفت وگوی جنجالی دو وزیر کابینه روحانی درباره تلویزیون/ عکس
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • ادای دین یک برنامه تلویزیونی به شهدای حادثه تروریستی کرمان