Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:09:53 GMT

ایران ایر 12 فروند هواپیمای خود را می‌ فروشد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۷۷۵۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  شرکت هواپیمایی ایران ایر قصد دارد، 12 فروند از هواپیماهای قدیمی خود از جمله 5 فروند بوئینگ 747 را به حراج بگذارد. هزینه شرکت در این حراج تنها 4 هزار دلار تعیین شده است. 

 

شرکت هواپیمایی ایران ایر طی سال‌های گذشته تلاش کرده است تا هواپیماهای قدیمی خود را با هواپیماهای جدید جایگزین کند، اما این طرح به خاطر انتخاب ترامپ و تبعات خروج وی از برجام ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت همچنین به خاطر تحریم‌ها در تامین قطعات یدکی هواپیماها نیز با مشکل مواجه است. بنابراین تصمیم گرفته تا برخی از هواپیماهای قدیمی خود که با مشکل قطعه مواجه شده و یا به مرور زمان در حال از بین رفتن هستند، را به حراج بگذارد.

 

این هواپیماها شامل 3 فروند ایرباس 300، 2 فروند ایرباس 310، 2 فروند بوئینگ 727 و 5 فروند بوئینگ 747 هستند. از جمله این بوئینگ‌های 747 که قرار است حراج شوند یک بوئینگ 100-747، یک بویتگ 747-200 و 3 فروند بوئینگ 747SP است.

 

این هواپیماها بین سال‌های 1976 تا 1979 تحویل ایران شده و بین سال‌های 2012 و 2014 از ناوگان ایران ایر کنار گذاشته شدند.علی رغم آنکه برای شرکت در این حراج قیمت پایینی تعیین شده، اما خرید آنها برای طرف‌های خارجی خالی از مشکل نیست؛ چراکه نخست برخی کشورها به خصوص آمریکا احتمالا دوست نخواهند داشت که اتباع آنها یک هواپیمای قدیمی ایران ایر را بخرند که البته ممکن است این اقدام حتی غیرقانونی هم باشد.

 

از طرف دیگر پرداخت پول این هواپیماها نیز مانع بعدی است؛ چراکه بانک‌های بزرگ بین المللی در ایران فعالیتی ندارند و بعید به نظر می‌رسد بانک‌های ایرانی هم چک بانک‌های صادرشده از سوی کشوری مانند آمریکا را قبول کنند. یک نکته حائز در باره این حراج این است که هواپیماهای 747SP را به حراج گذاشته که تنها 45 فروند از آنها در جهان تولید شده است.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اقتصاد جام نیوز هواپیما فروند بوئینگ ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)

 

منبع: چندثانیه

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برخورد دو فروند هواپیما در باند فرودگاه هیثرو لندن (فیلم) لحظه کنده شدن پوشش موتور هواپیمای مسافربری (فیلم) لحظه کنده شدن چرخ هواپیما به هنگام تیک آف (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟