Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرنگار آمریکایی در کتاب جدید خود شرح داده که یک سناتور جمهوری‌خواه پیش از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تلاش کرده بود تا او را از این تصمیم منصرف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «باب وودوارد» خبرنگار باسابقه روزنامه «واشنگتن‌پست» کتاب جدیدی در دست چاپ دارد که در آن زوایای پنهان دیگری از آشوب و ناآرامی‌های سیاسی را در داخل دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» آشکار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «گاردین» بر اساس بخش‌هایی از کتاب «خشم» به قلم وودوارد، نوشت تصویری که این کتاب از ترامپ نشان می‌دهد، رئیس‌جمهوری بی‌ثبات است که به سادگی تحت تاثیر سران خودکامه قرار گرفته و توانایی آن را دارد که به شکل عجیبی از یک جنگ‌طلب آتشین به یک ستاینده دشمنان آمریکا رفت‌وبرگشت کند.

وی که این کتاب را بعد از ۱۸ مرتبه مصاحبه مفصل با ترامپ و گفتگو با دیگر مقامات سابق و فعلی آمریکا به رشته تحریر درآورده، به نقل جریانات پیش از ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بغداد پرداخته و نوشت چهار روز پیش از صدور دستور حمله، ترامپ در زمین گلف خود با «لیندسی گراهام» سناتور تندروی جمهوری‌خواه مشغول مشورت در این باره بود.

بر اساس محتوای این کتاب، گراهام در آن روز که به شدت از تصمیم ترامپ برای ترور سردار سلیمانی نگران شده بود، به او هشدار داد این یک «گام بیش از حد» است که می‌تواند «جنگی تمام عیار» را به راه بیاندازد. وی به رئیس‌جمهور آمریکا گفت که با این کار، ریسک هزار برابری را می‌پذیرد و اقدام مزبور، اقدامی فراتر از حدود است.

به نوشته گاردین، این سناتور آمریکایی که به داشتن مواضع تند علیه ایران مشهور است، به ترامپ پیشنهاد داد که شخصی با یک درجه پایین‌تر از سردار سلیمانی را هدف بگیرند تا هضم آن برای همه آسان‌تر باشد.

بر این اساس، «میک مولوِینی» رئیس وقت ستاد کل ارتش آمریکا به گراهام التماس می‌کرد که ترامپ را از این فکر منصرف کند، اما رئیس‌جمهور «بی‌ثبات» آمریکا فقط به بهانه حمله برخی گروه‌ها در عراق به نظامیان آمریکایی از تصمیم خود پایین نمی‌آمد.

این روزنامه در ادامه به بخش دیگری از این کتاب مرتبط با کره شمالی اشاره کرده و نوشت نگرانی‌ها از سیاست خارجی ترامپ در بازه جولای تا نوامبر ۲۰۱۷ نیز بسیار شدید بود، زمانی که پیونگ‌یانگ موشک‌های بالستیک دوربرد با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را آزمایش کرده و ششمین آزمایش اتمی زیرزمینی را نیز انجام داده بود.

وودوارد در کتاب خود نوشته که نگرانی‌ها از شلیک شدن موشک بالستیک بعدی کره شمالی به ایالات متحده، به حدی افزایش یافته بود که «جیمز متیس» وزیر دفاع وقت آمریکا با لباس ورزشی و گرم‌کن می‌خوابید و حتی در حمام خانه خود چراغ‌قوه و زنگ هشدار نصب کرده بود تا در صورت وقوع هشدار حمله موشکی متوجه شود.

به نوشته گاردین، در این کتاب همچنین آمده است که متیس زمان زیادی را در «کلیسای جامع ملی» واشنگتن به دعا کردن می‌پرداخت تا برای بدترین سناریوی احتمالی که شروع جنگ اتمی توسط ترامپ با کره شمالی بود، آماده شود.

وی در مصاحبه‌ای که با وودوارد داشته، به او گفت که ترسش از صدور دستور حمله توسط ترامپ زمانی بیشتر هم شد که توئیتی درباره «آتش و خشم» و نابودی کره شمالی منتشر کرد. متیس آن توئیت را «مخرب، کودکانه و خطرناک» توصیف کرد.

این کتاب همچنین به حمایت‌های عجیب ترامپ از برخی از سران کشور‌های مختلف در ازای منافعی نیز اشاره کرده و نوشت در جریان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول به دستور «محمد بن سلمان»، ولی عهد ریاض، او تمام قد از بن‌سلمان دفاع کرد.

بر اساس نوشته‌های وودوارد، ترامپ در مصاحبه با وی ضمن اذعان به لاپوشانی کردن نقش بن‌سلمان در قتل خاشقچی، گفت: «من او را نجات دادم. توانستم کنگره را قانع کنم که دست از سرش بردارند. توانستم آن‌ها را متوقف کنم».

به نوشته گاردین، در بخش دیگری از این کتاب، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه پیشین آمریکا می‌گوید که ترامپ در می ۲۰۱۷ با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار داشت و آنجا ویدئویی را از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، مشخص بود جعلی و دستکاری شده است، مشاهده کرد.

فردای آن روز، ترامپ در نشست خبری، عباس را دروغگو و جنایتکار خوانده و دستور قطع روابط دیپلماتیک و کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را صادر کرد.

پیش از این شبکه سی‌ان‌ان فایل صوتی از مصاحبه ترامپ در تاریخ ۱۹ مارس با وودوارد را منتشر کرد که آن وی به کوچک‌نمایی عامدانه خطر ویروس کرونا اذعان می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دونالد ترامپ لیندسی گراهام ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی آمریکا سردار سلیمانی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • چرا نام سردار شهید حجازی در لیست ترور اسرائیل بود؟! + فیلم
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد