Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@15:18:58 GMT

شاگردان قطبی روی نوار پیروزی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۸۴۱۷

شاگردان قطبی روی نوار پیروزی

شاگردان افشین قطبی در رقابت‌های لیگ فوتبال چین در دیدار مقابل ووهالن زال به پیروزی دست یافتند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،‌از هفته دهم رقابت‌های لیگ فوتبال چین تیم فوتبال شیجیاژوانگ‌اوربرایت که هدایت آن را افشین قطبی سرمربی ایرانی سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس برعهده دارد، به مصاف ووهان زال رفت و با یک گل پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین برد متوالی تیم شیجیاژوانگ‌اوربرایت بود و این تیم به روند پیروزی‌های متوالی خود ادامه داد.

شاگردان قطبی در گروه خود (B) با 16 امتیاز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افشین قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قوی‌ترین طوفان خورشیدی به زمین تایید شد

 به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: آنچه می‌توانست بزرگترین طوفان خورشیدی دهه اخیر باشد، بیشتر یک تهدید بود تا واقعه‌ای فاجعه‌بار.

به نقل از اسپیس، خورشید در تاریخ ۲۳ مارس به وقت جهانی فوران کرد و یک شراره خورشیدی قدرتمند در کلاس X و رگبار پلاسمای فوق‌العاده داغ در چیزی که به عنوان پرتاب جرم تاجی(CME) نامیده می‌شود، به سمت زمین پرتاب کرد.

این هجمه پرانرژی روز یکشنبه ۲۴ مارس به سیاره ما برخورد کرد و یک طوفان ژئومغناطیسی شدید در کلاس G۴ را به وجود آورد که قوی‌ترین طوفان خورشیدی از سال ۲۰۱۷ تاکنون را رقم زد.

طوفان‌های ژئومغناطیسی که به عنوان طوفان‌های خورشیدی نیز شناخته می‌شوند، اختلالاتی در میدان مغناطیسی زمین هستند که در اثر دفع زیاد پلاسما و میدان‌های مغناطیسی از جو خورشید به شکل CME ایجاد می‌شوند.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده(NOAA) طوفان‌های ژئومغناطیسی را در مقیاسی از G۱ تا G۵ رتبه‌بندی می‌کند که می‌تواند باعث افزایش فعالیت شفق قطبی در اطراف قطب‌های زمین و نوسانات جزئی یا مخرب در شبکه برق و مخابرات شود. شدیدترین سطح آن یعنی G۵ می‌تواند باعث خاموشی کامل رادیویی فرکانس بالا در کل سمت روز زمین شود که برای چندین ساعت ادامه خواهد داشت.

سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده روز ۲۴ مارس یک هشدار طوفان ژئومغناطیسی صادر کرد و به تفصیل توضیح داد که با سطح کلاس G۴ ممکن است بتوان شفق شمالی را از جنوب آلاباما تا شمال کالیفرنیا مشاهده کرد، اما افسوس که سیاره ما ایده‌های دیگری در سر داشت.

تامیتا اسکوف، فیزیکدان خورشیدی در ایکس نوشت: ممکن است این یک طوفان خورشیدی ضعیف باشد؟ این طوفان ساعت‌ها ادامه خواهد داشت و میدان مغناطیسی آن به سمت جنوب خواهد بود که کلید نمایش‌های بزرگ شفق قطبی است.

وقتی ذرات پر انرژی خورشید به جو زمین برخورد می‌کنند، میدان مغناطیسی سیاره ما آنها را به سمت قطب‌ها هدایت می‌کند و سوپرشارژ شدن مولکول‌ها در جو زمین باعث ایجاد نمایش‌های رنگارنگ می‌شود که معمولاً محدود به مناطقی در عرض‌های جغرافیایی بالا و ایجاد شفق‌های قطبی در قطب‌های شمال و جنوب زمین است.

متأسفانه برای علاقه‌مندان به شفق‌های قطبی در سراسر اروپا و آمریکای شمالی، زمان وقوع این رویداد در روشنایی روز بود که امکان لذت بردن از آن را از بین برد.

دیگر خبرها

  • الهلال به جمع 50 باشگاه برتر جهان راه پیدا کرد
  • برخورد قوی‌ترین طوفان خورشیدی به زمین تایید شد
  • پیروزی شاگردان حسینی در اولین بازی سال
  • چند ساعت تا بازی‌های مرگ و زندگی در فوتبال ایران
  • پیروزی آرژانتین مقابل کاستاریکا در دیداری دوستانه
  • حال ژرمن‌ها با بازگشت مهندس خوب شد
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • اسلوونی 2-0 پرتغال؛ نوار بردهای پیاپی تیم مارتینز پاره شد!
  • علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است
  • پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ترکمنستان در نیمه اول