Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@21:09:17 GMT

پوتین زیر پای لوکاشنکو را خالی می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۹۱۳۰

پوتین زیر پای لوکاشنکو را خالی می‌کند؟

ساعت 24 - حالی که تقریبا یک ماه از آغاز اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس می‌گذرد، اعضای اپوزیسیون بیش از پیش تحت فشار دستگاه امنیتی قرار گرفته اند. با این حال به نظر می‌رسد سرکوب مخالفان الکساندر لوکاشنکو، تاکنون راه به جایی نبرده است.

قرار است رئیس جمهوری بلاروس هفته آینده به در نخستین سفر خارجی پس از انتخابات، به مسکو سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از ناظران معتقدند آقای لوکاشنکو در پی جلب حمایت و کمک ولادیمیر پوتین برای باقی ماندن در قدرت است. الکساندر لوکاشنکو اخیرا همتای روس خود را «برادر بزرگ‌تر» خوانده بود. ولادیمیر پوتین نخستین رئیس دولتی بود که پیروزی در انتخابات را به لوکاشنکو تبریک گفت. واضح است که دولت روسیه برخلاف بسیاری از همسایگان قصدی برای گفت‌وگو با مخالفان لوکاشنکو برای پایان دادن به بحران ندارد. آندری کولسنیکوف از بنیاد کارنگی مسکو درباره نگرش کرمیلین به بحران بلاروس می‌گوید: «روسیه فقط منتظر آغوش باز او است. ممکن است مسکو طرحی برای یک نقشه راه ادغام یا جذب کامل بلاروس را داشته باشد.»

وی درباره نگرانی مسکو از ادامه حکومت لوکاشنکو افزود: «ما باید این واقعیت را بپذیریم. نمی‌دانم لوکاشنکو الان این مساله را فهمیده یا نه: اینکه روسیه دوست دارد یکی مثل لوکاشنکو، با ظاهر مدرن‌تر را در این مقام داشته باشد؛ [یک آدم] ‌راحت‌تر و در واقع یک عروسک خیمه‌شب‌بازی. لوکاشنکو حتی وقتی تحت فشار است و به حاشیه رانده شده، خیلی شباهتی به عروسک ندارد، خیلی غیرقابل پیش‌بینی است؛ همین هم یک مشکل بزرگ برای مسکو است.»شماری از تحلیلگران روس با ناممکن دانستن احتمال مداخله نظامی روسیه در بلاروی می‌گویند چنین چیزی بدترین سناریو برای مسکو خواهد بود و کرملین به‌هیچ وجه این گزینه را روی میز ندارد. دولت روسیه تمایل دارد که مساله را شکل دیگری حل کند.

والری سولُوِی، تحلیلگر سیاسی روس به یورونیوز می‌گوید: «لوکاشنکو تاکنون، با تمام دشواری‌ها، برای به راه آوردن (همراه کردن) کرملین و شخص پوتین بسیار موفق بوده است. ولی در شرایط جدید، کرملین معتقد است که لوکاشنکو [عملا] میخکوب شده است. پوتین می‌خواهد یک بار دیگر بلاروس را تحت کنترل خود درآورد. علاقه‌ای به شخص لوکاشنکو ندارد. کاخ کرمیلین می‌خواهد اقتصاد بلاروس را کاملا جذب کند. از منظر سیاسی، بلاروس می‌تواند یک کشور مستقل باقی بماند اما از نظر کرملین، بلاروس باید حاکمیت اقتصادی خود را از دست بدهد.»آنطور که تحلیلگران می‌گویند، در حالیکه لوکاشنکو می‌خواهد در قدرت بماند، ولادیمیر پوتین از او خواهد خواست که بخش بزرگی از قدرتش را به روسیه واگذار کند. از قرار معلوم دوره‌ای سخت، حتی برای برادران، در پیش رو است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد

استودیوی لهستانی «AIO» اعلام کرد که این فیلم با عنوان «پوتین» به زندگی رئیس جمهور روسیه نگاهی دارد و از تاریخ ۲۶ سپتامبر در ۳۵ کشور اکران خواهد شد.

«پوتین» اولین فیلم انگلیسی زبان کارگردان لهستانی، «پاتریک وگا» است.

این کارگردان با اشاره به این که فناوری هوش مصنوعی خود را برای ساخت نسخه سینمایی پوتین ایجاد کرده، عنوان کرد: «دعوت از پوتین به استودیو برای ۲۰ هزار برداشت یک گزینه ممکن نبود و فیلم‌های آرشیوی موجود به صورت آنلاین امکان ایجاد یک مدل وضوح بالا را که برای استفاده سینمایی مناسب است را نمی‌داد. در نتیجه، پس از نزدیک به دو سال توسعه، ما فناوری پیشگام مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد بدون تکیه بر یک مدل واقعی انسانی، شخصیت سینمایی را بسازیم».

این فیلم همچنین شامل تصاویری است که فیلم‌سازان اوکراینی در طول جنگ روسیه گرفته‌اند.

کارگردان این فیلم افزود: «پوتین فقط یک فیلم نیست. این پاسخی است به تلاش جهانی برای درک انگیزه‌ها و اقدامات یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ها در سیاست معاصر. ماموریت من این است که یک راهنما برای پوتین به بینندگان با هدف کاهش ترس و عدم اطمینان حاکم بر دنیای امروز، ارائه دهم».

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟