Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تفاوت قیمت فاحش استقبال مردم را از وانت‌ بارهای میوه و تره‌بار فروش بسیار بیشتر از مغازه‌ و بازارچه‌ها کرده این در حالی است که تاکنون از سوی نهادهای مسئول طرح جامعی جهت ساماندهی این وانت بارها پیش‌بینی نشده است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، داستان مغازه‌های کنار خیابان (وانت‌بار‌ها) را می‌توان از چند بعد نگریست، در زاویه دید مسئولان این میوه فروش‌ها کار غیرقانونی انجام می‌دهند زیرا علاوه بر نداشتن مجوز، مسیر عبور و مرور ماشین‌ها را نیز سد کرده‌اند در حالی که در زاویه دید مردم نگاه اول کاملا مذموم است چون که مردم از فرط گرانی میوه و تره‌بار در مغازه‌ و بازارچه‌ها تنها چاره کار را روی آوردن به وانت بارهای کنار خیابان‌های شهر می‌‌بینند اما زاویه دید سوم مربوط به مغازه‌دارانی است که این روزها کارشان به واسطه فعالیت وانت‌بارها کساد شده و مردم اقبالی به خرید از آن‌ها نشان نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هیاهوی بیکاری عظیم در جامعه شاید میوه فروشی در کنار خیابان‌ نخستین انتخاب یک فرد باشد، اکثر این میوه فروشان در گذشته اشتباهاتی را مرکتب و بنا به دلایل مختلف انواع و اقسام آسیب اجتماعی را متحمل شده‌اند این در حالی است که با فراموشی روزهای رنج و درد دوباره به آغوش گرم خانواده بازگشته و کسب ‌و کار میوه و تره‌بار فروشی را برای خود به راه انداخته‌اند اما انگار قرار نیست جامعه مسئولان بازگشت آن‌ها را پذیرا باشد.

دستگاه قضایی استان قزوین از سوت‌زن‌ها حمایت می‌کند / عده‌ای با پول افراد را به سکوت وادار کرده‌اند + فیلمگزارش ویدئویی| حکایت تسنیم از بی‌رحم‌ترین مسیر روستایی ‌قزوین‌ / 15 کیلومتری که جان می‌گیرد

حرف‌های ضد و نقیض مسئولان شهری نیز هر بار داغ دل این کاسبان زحمت‌کش را تازه می‌کند، حرف‌هایی که فقط به خوبی گفته می‌شوند بدون اینکه عملی پشت سرشان باشد به عنوان نمونه بارها بحث ساماندهی وانت بارها در یک مکان متمرکز مطرح شده این در حالی است که نتیجه تمام این صحبت‌ها می‌شود سرمایه‌هایی که در نیمه‌های شب، شهرداری همه‌اش را بنا به دلخواه خود به باد می‌دهد و کاسبانی که با آن همه تلاش برای کسب روزی حلال مات و مبهوت می‌مانند.

بنا به گفته مسئولان ذی‌ربط، این فروشندگان میوه هیچ گونه مجوزی از دادستانی، شهرداری و نیروی انتظامی ندارند و تنها با نامه‌ حمایتی سازمان حمایت از زندانیان دست به کاسبی کنار خیابان می‌زنند در حالی که شهرداری بنا به وظیفه ذاتی خود می‌تواند با حکم قضائی به راحتی بار این افراد را جمع‌آوری کند حال جای این سوال است که چرا سازمان حمایت از زندانیان به جای اکتفا کردن به یک نامه‌ای که تقریبا فاقد ارزش است، برنامه مفصل، عمیق و مشترک با همکاری شهرداری و دادستانی برای ساماندهی وانت‌بارهای میوه فروش ترتیب نمی‌دهد.

گزارش از حسین عسگری فرد و سحر علیخانی 

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین شورای اسلامی قزوین کنار خیابان وانت بارها وانت بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گران فروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.

پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۲۰۰ میوه فروش سیار در شمال خرم آباد ساماندهی شدند
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • ضرورت ساماندهی دست فروشان خرم آباد
  • کشف محموله شکلات و نوشابه انرژی‌زا قاچاق
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها