Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:47:46 GMT

دومین هفته پیاپی افت قیمت نفت خام ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۵۵۸

دومین هفته پیاپی افت قیمت نفت خام ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در شرایطی که انتظار می‌رود با رشد مجدد موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا در جهان بازگشت تقاضای نفت خام مختل شود، قیمت‌های نفت به دومین افت هفتگی متوالی خود دست یافتند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال پس از نوسان در جلسه معاملاتی دیشب در ۳۹.۸۳ دلار متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا ۰.۲۴ درصد یا ۹ سنت رشد کرد و به ۳۷.۳۹ دلار رسید.

قیمت نفت خام آمریکا این هفته بیش از ۶ درصد سقوط کرد تا دومین هفته افت متوالی خود را ثبت کرده باشد.

شیوع ویروس کرونا در هند سریع‌تر از سایر نقاط جهان ادامه دارد. روز جمعه وزارت بهداشت هند اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا به رکورد ۹۶٫۵۵۵ نفر رسیده تا کل مبتلایان این کشور از ۴.۵ میلیون نفر فراتر برود.

هفته گذشته علی‌رغم انتظارات از بازگشت به کار پالایشگاه‌های نفت، میزان ذخایر نفت خام در آمریکا رشد کرد.

کد خبر 5021479

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام نفت ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت دلار بورس بازار سهام قیمت نفت بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک صادرات ایالات متحده امریکا تعاونی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اراضی اشغالی فلسطین را هدف بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک قرار داد.

بانک سیتی روز دوشنبه پیش‌بینی قیمت نفت کوتاه مدت خود را با اشاره به نرخ ریسک بالاتر، از ۸۰ دلار، به ۸۸ دلار در هر بشکه بالا برد. با این حال، تحلیلگران سیتی بر این باورند که بازار فعلی، در حال حاضر روی احتمال ادامه درگیری تمام عیار میان ایران و رژیم صهیونیستی که باعث می‌شود قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند، حساب نمی‌کند.

سیتی در ادامه افزود: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت هر بشکه نفت ممکن است به بالای کانال ۷۰ دلار یا پایین کانال ۸۰ دلار، عقب نشینی کند.

شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!

بانک سوسیته جنرال در یادداشتی، اعلام کرد ریسک ژئوپلیتیکی احتمالا برای یک آینده قابل پیش‌بینی، در قیمت نفت وارد می‌شود. این بانک، پیش‌بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم را به ۹۱ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را به ۸۵ دلار و ۵۰ سنت، افزایش داد و میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را ۸۶ دلار و ۸۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت را ۸۳ دلار و ۳۰ سنت برآورد کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیوسته و خواستار خویشتنداری در این درگیری شدند.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد فراتر از افزایش کوتاه مدت قیمت نفت بر اثر عوامل ژئوپلیتیکی، سناریوی ما برای قیمت نفت برنت تا پایان ماه مه، ۹۰ دلار در هر بشکه مانده است.

افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟

ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر گفت: اگر یک اختلال غیرقابل پیش‌بینی در عرضه بوجود آید به عنوان مثال، صادرات لیبی دچار وقفه شود یا زیرساخت بندری روسیه هدف حملات پهپادی اوکراین قرار بگیرد، قیمت نفت در آن صورت، قطعا به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سومین پالایشگاه نفت بزرگ روسیه در اوایل ماه میلادی جاری، هدف حمله پهپادی اوکراین قرار گرفت.

کد خبر 844845 برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز انگلیس اسرائیل اتحادیه اروپا رژيم صهيونيستى اوکراین

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • کول پالمر و ثبت +۳ گل در دو بازی پیاپی خانگی برای چلسی در لیگ برتر
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • توقف بولونیا مقابل مونتزا؛ دومین تساوی ۰-۰ پیاپی شاگردان موتا
  • دومین باخت پیاپی ایران در بسکتبال با ویلچر انتخابی پارالمپیک
  • افزایش قیمت نفت سنگین ایران