Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:08:28 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۰۸۲۲

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

زنگ  مدارس در ۲۰ شهرستان استان اصفهان نواخته شد

مدارس استان اصفهان به جز شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر و نجف آباد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور صبح شنبه بازگشایی شد.

آیین نمادین بازگشایی مدارس استان اصفهان در دبیرستان خیرساز شهید باقری شاهین شهر با حضور استاندار ، مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم عباس رضایی استاندار اصفهان در سخنرانی خود به دلگرمی به خانواده‌های دانش آموزان پرداخت و از آنها خواست که مشارکت خود را با مدرسه برای گذراندن سال تحصیلی جدید در کمال آرامش و سلامت بیشتر کنند.

معاون وزیر راه: وضعیت راه‌های کشور با اتمام نهضت روکش آسفالت بهبود می‌یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: برنامه‌ریزی و طرح‌های خوبی برای لکه‌گیری و بهبود و افزایش کیفیت روکش آسفالت راههای کشور بویژه بزرگراهها و راههای شریانی تعریف شده و در حال اجراست. 

عبدالهاشم حسن‌نیا در آیین بهره‌برداری از طرح راهداری استان اصفهان اظهارداشت: این طرح‌ها تا ۲ سال آینده برای بهبود کیفیت روکش آسفالت راههای کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با جدیت ادامه دارد، یادآور شد: این طرح در راستای افزایش ارتقای  سطح کیفی تردد، ترافیک و ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی و برای رفاه حال رانندگان جاده‌ای در حال اجراست.

روابط ایران و سوییس در ابعاد علمی و گردشگری توسعه یابد

وزیر امور خارجه سوییس گفت: معتقدم روابط عالی دو کشور ایران و سوییس بعد از کرونا در جهت روابط علمی و گردشگری توسعه یابد.

"ایگنازیو کاسیس" در دیدار با استاندار اصفهان با قدردانی از میزبانی خوب و محبت آمیز استاندار و مردم اصفهان افزود: فردا در تهران در دیداری رسمی یاد و خاطره یکصد سال فعالیت دیپلماتیک مشترک بین ۲ کشور ایران و سوییس را گرامی و جشن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: روابط بین این ۲ کشور قدمت یکصد ساله دارد و از اواخر قرن ۱۹ با امضای توافقنامه صلح و تجارت بین  ایران و سوییس تاکنون ادامه داشته است.

قوانین زائد صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بروکراسی و قوانین و مقررات زائد صادرکنندگان را با مسائل و مشکلات متعددی مواجه کرده است و مسوولان باید هر چه سریعتر این مسائل را شناسایی و اصلاح کنند.

سید حسن قاضی عسگر در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان افزود: امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم و باید اقدامات موثری برای حل معضلات صادرات انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: دیپلماسی منطقی در این شرایط باید به کار گرفته شود و با احتیاط بیشتری عمل کنیم تا از این شرایط سختی که بوجود آمده خارج شویم به دلیل آنکه در شرایط کنونی هیچ راهی برای بازگشت نداریم و باید با سرعت و قدرت به پیش برویم.

معاون هلال احمر ایران: روستاهای کشور از خانه هلال بهره‌مند می‌شوند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر گفت: روستاهای دارای دهیاری در سراسر کشور در یک زمانبندی پنج ساله از خانه هلال بهره مند می‌شوند.

خسرو رحمانی در حاشیه جلسه با مسئولان هلال احمر استان اصفهان در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات این کلانشهر افزود: ۶۰ هزار روستا در کشورمان وجود دارد و قرار است طبق برنامه ریزی‌ها ۳۷ هزار از این تعداد که دارای دهیاری هستند در آنها خانه هلال راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۴۷۰ خانه هلال در روستاهای کشور آغاز بکار کردند و باید سرعت راه اندازی آنها افزایش پیدا کند.

۲۰۴ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم پیش بینی شد

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۲۰۴ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان این استان پیش بینی شده است.

حیدر قاسمی افزود: جلسات ستاد انتخابات را براساس تقویم و برنامه تشکیل داده ایم و تمهیدات و اقدامات لازم توسط کمیته‌های زیرمجموعه ستاد برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ شهریور در لنجان و سمیرم اندیشیده شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: اقلام موردنیاز از جمله تعرفه‌ها در این ۲ حوزه انتخابیه توزیع شد و از این رو مشکلی وجود ندارد.

دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های علمی و کاربردی پذیرش می‌شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: اکنون تفاهم نامه‌ای با دانشگاه‌های جهان اسلام به امضا رسیده تا دانشجویان خارجی در ۵۴ مرکز این دانشگاه پذیرش شوند.

سید احمدرضا پیش بین در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۶۰۰ مرکز فعال دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۸ مرکز سطح چهار و ضعیف در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: امسال سومین دوره سطح بندی مراکز دانشگاه جامع را داشتیم و به صورت شفاف به مردم اعلام کردیم کدام مراکز ما با کیفیت بوده است.

بستر آموزش حضوری و مجازی در اصفهان فراهم است

رییس ستاد پروژه مهر اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان از فراهم بودن بستر آموزش دانش‌آموزان استان به شیوه حضوری، آنلاین (برخط) و آفلاین (برون خط) در فضای مجازی خبر داد.

محمدرضا ناظم‌زاده افزود: بنا به دستور اخیر وزیر آموزش و پرورش اولیای دانش‌آموزان در اعزام فرزندان خود به مدرسه برای آموزش حضوری مختار هستند و این امکان برای آنها فراهم است که بتوانند در کنار آن و یا بطور کامل از آموزش‌های غیرحضوری نیز بهره ببرند.

وی ادامه داد: در این راستا شبکه آنلاین دانش‌آموزی با عنوان "شاد" با بارگذاری تمامی دروس قابل دسترس برای تمامی دانش‌آموزان است.

۵۲۰ معتاد متجاهر در اصفهان جمع‌آوری شدند

مسوول کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان از شناسایی و جمع‌آوری ۵۲۰ معتاد متجاهر از محله ها، خیابان‌ها و پارک‌های این استان خبر داد.

افسانه مطلب‌زاده افزود: کار جمع‌آوری این افراد با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در سه نوبت در خرداد، مرداد و شهریور با همت نیروی انتظامی اجرا شد.

وی ادامه داد: در مجموع این مراحل ۵۲۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند و ۳۶۰ نفر از آنها برای نگهداری در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند.

روند بستری بیماران کرونایی در اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: متاسفانه روند بستری بیماران، تعداد آزمایش مثبت‌ها و فوتی‌ها در این استان به نسبت جمعیت از متوسط کشوری بالاتر است.

حجت الله غلامی افزود: از ۲۴ شهرستان استان اصفهان ۱۵ شهرستان وضعیت قرمز و نارنجی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و متاسفانه هیچ یک از شهرستان‌های استان در وضعیت سفید قرار ندارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: شرایط خوبی در استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا نداریم باید با حساسیت ویژه به سمت رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی حرکت کنیم.

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان

رای‌گیری مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه در شهرستانهای سمیرم و لنجان آغاز شد که به تاکید رییس ستاد انتخابات استان اصفهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروری است.

انتخابات مجلس یازدهم در اسفندماه سال گذشته برگزار شد اما به دلیل اینکه هیچ‌کدام از داوطلبان ۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان به دور دوم کشیده شد.

حیدر قاسمی رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۲۰۴ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان این استان در نظر گرفته شد، همه شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در این شهرستانها برنامه ریزی و فراهم شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا اصفهان انتخابات مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور رییس ستاد انتخابات استان اصفهان ۲ حوزه انتخابیه انتخابات مجلس سمیرم و لنجان ایران و سوییس دانش آموزان اصفهان گفت خانه هلال جمع آوری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه باتوجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که باید نیروی انتظامی فضای عمومی جامعه را سلامت حفظ کنند و اجازه ندهند که گناه در جامعه علنی شود، تا عفت عمومی در جامعه رعایت شود، اظهار کرد: دوستان در نیروی انتظامی به صحنه آمدند و می‌خواهند با تذکردادن و صیانت از حریم جامعه و فضای خانواده این مسئله در جامعه رعایت شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در فضای عمومی جامعه رفت‌وآمد می‌کنند، اذعان کرد: اگر خدای‌ناکرده جامعه سلامت لازم را نداشته باشد آسیب آن به خانواده‌ها می‌رسد.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان با اشاره به اینکه زیست عفیفانه و فضای امنیت اخلاقی باید در جامعه وجود داشته باشد، اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر دوستان نیروی انتظامی به صحنه آمدند و نسبت به ناهنجاری‌های پوششی بدحجابی یا بی‌حجابی که در جامعه هست می‌خواهند ان‌شاءالله ورود پیدا کرده و تذکر بدهند.

وی در تصریح این موضوع گفت: این موضوع این‌گونه نیست که صرفاً در دستگاه انتظامی باشد؛ بلکه همهٔ دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه قضائی استان هم جهت رعایت قانون در جامعه هماهنگ با همدیگر به صحنه آمدند.

حجت‌الاسلام مظاهری تصریح کرد: همه دستگاه‌های دولتی، بسیج وسپاه، ستاد امربه معروف ونهی از منکربا محوریت دادگستری و دادستانی استان اصفهان در طرح مبارزه با بی‌حجابی و بدپوششی و جهت پیاده سازی عفت عمومی در جامعه در کنار پلیس هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی ضابط قضائی است و باقدرت‌تر از آن‌ها، مجموعه قضائی به صحنه آمدند و از نظر قضائی از این موضوع دفاع می‌کنند و با متخلفین برخورد قانونی می‌کنند و همین منجر به دلگرمی گروه‌های مردمی شده که برای پیاده‌سازی قانون اقدام کنند.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان در ادامه به حضور نیروهای مردمی در این طرح اشاره کرد و گفت: درعین‌حال نیروها و گروه‌های مردمی نیز باتوجه‌به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: آتش به اختیار باشید و آمرین به معروف در صحنه باشند و در چارچوب قانون و در ذیل قوانین جمهوری اسلامی وظایف خود را انجام دهند پا به پای مأموران انتظامی در این طرح حضور دارند.

وی تأکید کرد: این اتفاق خواهد افتاد؛ چون هم ما و گروه‌های مردمی به دوستان نیروی انتظامی اعلام آمادگی کردیم و هم بسیج اعلام آمادگی کرد که پشتیبان نیروی انتظامی هستند و در این زمینه همه با همدیگر دست به دست هم دادند که طبق مباحث قانونی و ابلاغی که وجود دارد فضای جامعه را به سلامت محیطی برسانیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکراصفهان تصریح کرد: مردم جامعه ما نیز اکثراً موافق این کار هستند و تعداد اندکی هم که نسبت به این موضوع در فضای غبارآلود شناختی قرار گرفتند و خدای‌ناکرده در پوشش و حجاب آنها ضعف ایجاد شده آن‌ها نیز با یک آگاهی دادن و مشاوره به لطف خدا آگاه می‌شوند و در این موضوع همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: انگشت شمار آدم‌های را داریم که کار آنها شکستن عفت جامعه و ایجاد ناهنجاری در جامعه است؛ چون تحت‌تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفتند و دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و فضای جامعه را به ناامنی و بی‌اخلاقی می‌کشاندند.

حجت‌الاسلام مظاهری ادامه داد: از لحظه آغاز طرح نیروی انتظامی اکثر افراد نشان دادند که یا خودشان رعایت می‌کنند یا تذکرات را به‌خوبی می‌پذیرند و مراعات می‌کنند الان دستگاه‌ها همه به‌خوبی پای‌کار آمدند و عزیزان ما در استانداری پای‌کار آمدند و باقوت دارند کار انجام می‌دهند.

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان افزود: دولت تأکیدات مجددی در ادارات و سازمان‌های خود آورده است و در حوزه ابلاغیات گذشته تأکید مجدد کرده که باید این موارد رعایت شود و اینها یکپارچگی را می‌رساند.

حجت‌الاسلام مظاهری گفت: طبق قانون، وظیفه ستاد مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که با همکاری گروه‌های مردمی از آغاز سال جدید در ایام نوروز، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در جامعه ایجاد کردیم و در حوزه تذکر لسانی نیز گروه‌های مردمی تذکر در شأن شهروندان ایرانی داده‌اند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی تنها نیست و با همکاری همه مجموعه‌ها کار پیش می‌رود و به حول و قوه الهی امیدواریم با استمرار این مسئله و حفظ آن، این در جامعه نهادینه شود و ما کمتر شاهد غفلت‌هایی که صورت می‌گیرد باشیم.

کد خبر 6081107

دیگر خبرها

  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • آمادگی میزبانی از تمامی رویدادهای مهم ورزشی را داریم
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • کاهش نیافتن تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان
  • ۹.۵ میلیون نفر از جاذبه‌های اصفهان بازدید کردند