Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:13:05 GMT

سیاست‌های حمایتی سبب کاهش شهریه مهدهای کودک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۱۷۰

سیاست‌های حمایتی سبب کاهش شهریه مهدهای کودک می‌شود

حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی شهریه مهدهای کودک در سال جاری افزود: این نرخ شهریه مهدهای کودک مربوط به بخش غیردولتی است؛ مهدهای کودک دولتی، می‌توانند از یارانه برخوردار شوند؛ البته این سازمان هم برای سه دهک پایین درآمدی، سالانه اعتبارات و یارانه‌هایی اختصاص می دهد که عمدتا مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را شامل می‌شوند اما این کمک‌ها به سایر افراد بعد از انجام اقدامات مددکاری و آزمون وسع، ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شهریه مهدها کاهش یابد باید مابه‌تفاوت شهریه به بخش غیردولتی پرداخت شود. اکنون شهریه ها با توجه به هزینه تمام شده مهدها، تعیین شده است. به ‌طور مثال بخش غیردولتی باید پاسخگوی تامین اجتماعی باشد تا حداقل حقوق را به نیروی انسانی بپردازد یا اینکه صاحب‌ملک، اجاره خانه را طلب می کند. ادارات مختلف نیز پول آب و برق مهدها را تخفیف نمی‌دهند.

شهریه ها باید ۴۱ درصد گران‌تر می‌شد

معاون بهزیستی خاطرنشان کرد: با احتساب همه این مبالغ، شهریه مهدها طبق محاسبات باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر از شهریه کنونی - حداقل ۴۱ درصد افزایش - بود اما با توجه به وضعیت مردم، نهایت دقت از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده به عمل آمد و آنها جزییات و ریزبینانه هزینه ها را بررسی کردند و به عدد افزایش ۳۱ درصد رسیدند.

مسعودی فرید تاکید کرد: با توجه به سیاست های جمعیتی که باید از فرزندآوری حمایت شود، لازم است که سیاست‌های حمایتی برای خانواده‌ها اِعمال شود. اگر می خواهیم شهریه مهدهای کودک را کاهش دهیم مانند آنچه در قضیه وام های ایجاد اشتغال در شرایط کرونا پیش آمد و طی آن دولت درصد مابه تفاوت سود بانک‌ها را پرداخت کرد، باید مابه تفاوت آن پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر هزینه تمام شده مهدکودکی در ماه ۷۰۰ هزار تومان در می‌آید نمی‌توانیم بگوییم شهریه ۵۰۰ هزار تومان است چون آن ۷۰۰ هزار تومان هزینه تمام شده آن مهد است که باید حقوق پرسنل، اجاره مکان و پول آب و برق را بدهد. اگر کاهش شهریه مهدها اجباری شود، دولت باید مابه تفاوت را پرداخت کند و نمی تواند آن را به صورت دستوری پایین آورد.

مسعودی فرید پیش از این به ایرنا گفته بود که نرخ پایه شهریه مهدهای کودک در هر استان ۳۱ درصد افزایش پیدا می‌کند و این رقم مورد تایید کارشناسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان قرار گرفت و این نرخ به استان‌ها ابلاغ شد تا آن را اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، اکنون حدود هفت درصد از کودکان زیر ۶ سال در کشور در مهدهای کودک حضور دارند که این رقم حدود ۶۶۱ هزار کودک را شامل می شود که در ۵۶۰۰ مهدکودک شهری، هفت هزار و ۲۰۰ روستامهدها و حدود  ۶۵۰۰ مهد در مناطق حاشیه شهرها حضور دارند و در حال حاضر ۵۷ هزار مربی در مهدهای کودک مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور حبیب‌ الله مسعودی فرید اختصاصی ایرنا مهدکودک سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا مهدکودک سازمان بهزیستی کشور اختصاصی ایرنا مهدکودک سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور شهریه مهدهای کودک شهریه مهدها مسعودی فرید مابه تفاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌های کشور گفت: تاکنون ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کمبود اعتبار و بودجه در ضمانت اجرایی مصوبات شورا‌های فرهنگ عمومی چندان نقش ندارد.

خسروپناه همچنین گفت: بیش از ۷۰ درصد اجرای مصوبات به اراده و انجام رسالت خود دستگاه‌های متولی بستگی دارد و ارتباطی با کمبود اعتبارات فرهنگی ندارد.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه راهبری، راهبردی، راه‌بینی و راه‌سنجی را برعهده دارد و وظیفه شورای انقلاب فرهنگی راه‌سازی و عملیات نیست بلکه باید موضوعات علمی و فرهنگی را راهبری کند.

وی با اشاره به اینکه تدوین برخی سیاست‌گذاری‌ها در استان‌ها بی‌فایده است، گفت: سیاست‌های کلی را مقام معظم رهبری ابلاغ کرده‌اند و سیاست‌های عملیاتی را شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریر درآورده است.

دیگر خبرها

  • داریوش ارجمند: تمدن‌ها با کاهش جمعیت از بین می‌روند
  • اگر با سیاست بانک مرکزی پیش برویم التهابات بازار ارز بیشتر خواهد شد
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • کاهش ساعت کاری و افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ غزه زن و کودک هستند
  • نحوه استفاده از به دانه برای کاهش التهاب گلوی کودک (فیلم)