Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:11:21 GMT

هدف ایران وادار کردن آمریکا به ترک منطقه است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۲۸۲

هدف ایران وادار کردن آمریکا به ترک منطقه است

به گزارش افکارنیوز،

فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، اعلام کرد تعداد حملات به نیرو‌های این کشور از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در عراق در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

اخبار سیاسی-  کنت مکنزی در گفتگو با شبکه‌ای بی سی نیوز با بیان اینکه چنین حملاتی تلفاتی را در برنداشته، تاکید کرد که با این حال این حملات ادامه دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال آمریکایی سلاح‌های بدست آمده از گروه‌های شبه نظامی عراقی را بسیار خوب ارزیابی کرد با این حال مدعی شد این سلاح‌ها لزوما در برابر سربازان آمریکایی موثر نیست. مکنزی گفت: به هر دلیلی که ما نمی‌دانیم شاید به دلایل مربوط به طراحی، این سلاح‌ها در آسیب زدن به افراد موثر نیستند و این خود نعمتی است.

فرمانده سنتکام در حالی که از بردن نام یک گروه شبه نظامی به طور خاص خودداری کرد تلاش کرد در اظهاراتش حملات علیه نیرو‌های تروریستی آمریکا در عراق را به ایران ارتباط دهد. مکنزی مدعی شد هدف ایران این است که ایالات متحده را مجبور به ترک منطقه کند. جمهوری اسلامی تلاش می‌کند تا با تاثیرگذاری بر دولت عراق آمریکایی‌ها را مجبور به ترک منطقه کند. این فرمانده آمریکایی افزود: حداقل اکنون برای من روشن است که این راهکار برای آن‌ها عملی نمی‌شود، زیرا دولت عراق از مزایای حفظ یک رابطه امنیتی طولانی مدت با ایالات متحده، با ناتو و با شرکای ائتلاف ما آگاه است. ایالات متحده رابطه امنیتی خود را با عراق حفظ خواهد کرد.

فرمانده سنتکام پیشتر اذعان کرده بود که گروه‌های شبه نظامی حمله کننده به نیرو‌های آمریکایی در عراق را نمی‌توان مستقیما به ایران ارتباط داد. مکنزی با این حال ادعا کرد سلاح‌های مورد استفاده در حملات آنها، در برخی از مراحل از طرف ایران در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. حتی اگر این حملات به دستور مستقیم ایران نباشد، آن‌ها از سلاح‌هایی استفاده می‌کنند که معمولا در برخی مراحل از سوی ایران به دست آن‌ها رسیده است.

آمریکا در حال حاضر ۵۲۰۰ سرباز در عراق به منظور آنچه «جنگ با داعش» خوانده شده، مستقر کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق آمریکا ناتو ایران خاورمیانه امریکا و کشور های عربی نیروهای تروریستی آمریکا شبه نظامی سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد