Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@23:42:47 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۱۶۳۰

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹

فرارو- شاخص بورس امروز بعد از مدت‌ها بازار قرمزرنگ، کار خود را جهش ۱۵ هزار واحدی آغاز کرد و در ابتدای ساعات معاملات رشد یک درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. بازار سبزرنگ امروز تا حد زیادی می‌تواند برای بازگشت روند صعودی امیدوار کننده باشد، اما بررسی شاخص هم‌وزن نتایج دیگری دارد. بر خلاف رشد یک درصدی شاخص کل، شاخص هم وزن تنها یک دهم درصد رشد داشته و نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همچنان وضعیت مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین ساعات معاملات امروز نماد‌های فولاد، فملی، فارس، وغدیر، فخوز، وتجارت و اخابر به ترتیب بهترین شرایط را دارند و بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص بورس گذاشته‌اند. تعداد برابر در نماد‌های مثبت و منفی بورس به گزارش فرارو، در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۲ شهریورماه، ۳۱۰ نماد معامله شده بورسی، ۱۵۲ نماد در محدوده منفی و ۱۵۸ نماد در محدوده مثبت معامله می‌شوند. بااین حساب می‌توان گفت حداقل در بازار بورس نماد‌های مثبت و منفی از نظر تعداد برابری می‌کنند و شرکت‌های بزرگ باعث رشد شاخص کل شده‌اند. از طرف دیگر در فرابورس از ۲۴۴ نماد معامله شده، ۱۵۲ نماد با کاهش قیمت روبرو هستند و ۹۲ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند. فرابورس امروز قرمزی بیشتری نسبت به بورس دارد.   نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۲ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)   نقشه متعادل بازار امروز نشان می‌دهد خودرویی‌ها همچنان قرار است خون به دل سهامدارانشان کنند. در ابتدای معاملات امروز یکی از معدود گروه‌های قرمزرنگ روی نقشه، گروه خودرو و ساخت قطعات است. دارویی‌ها، غذایی‌ها و حمل و نقل دیگر گروه‌های قرمزرنگ نقشه بازار را تشکیل می‌دهند. در طرف مقابل، گروه فلزات اساسی، بانک‌ها، شیمیایی‌ها، هلدینگ‌ها، کانه‌های فلزی، نمادهای حوزه انرژی و مهندسی سبزترین گروه‌های امروز هستند. حجم معاملات بالا در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد دامنه نوسان بالاتر صندوق‌های سهامی برای خیلی از سرمایه‌گذاران جذاب شده. طوری که حتی حاضرند واحدهای صندوق را با قیمتی بالاتر از ارزش NAV خریداری کنند.    قدرتنمایی صف‌های خرید و فروش چهار هزار میلیارد تومانی در ابتدای معاملات امروز حدود ۱۲۰ نماد صف خرید دارند و ارزش کل صف‌های خرید به رقمی حدود چهار هزار میلیارد تومان می‌رسد. بزرگترین صف خرید امروز در لحظه نگارش این متن متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی است که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. پلیمر آریا ساسول با اختلاف کمی نسبت به فملی در مقام دوم ایستاده و صف خرید ۳۹۷ میلیارد تومانی را شاهد است. زاگرس با صف ۳۱۰ میلیاردی، وبصادر با صف ۲۷۴ میلیاردی، کاوه با صف ۲۶۰ میلیاردی و بپیوند با صف ۲۴۵ میلیاردی در رتبه‌های بعدی بزرگترین صف‌های خرید ابتدای معاملات امروز قرار دارند.  

بازار امروز روی دیگری هم دارد. صف‌های فروش از نظر تعداد بیشتر هستند، ولی ارزششان در همان حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. طوری در ساعات اولیه معاملات امروز ۲۴۰ نماد در بازار سرمایه صف فروش دارند. بزرگترین این صف‌ها در نماد وملی با ارزش ۴۶۰ میلیارد تومانی تشکیل شده است. نماد آریان هم با صف فروش ۲۶۰ میلیارد تومانی در مقام دوم قرار دارد. از نکات جالب بازار امروز، تشابه اسمی بزرگترین صف‌های خرید و فروش در ابتدای معاملات است. طوری که فملی و آریا به ترتیب بزرگترین صف خرید را دارند و وملی و آریان با طولانی‌ترین صف فروش همراه هستند.     این گزارش به‌روزرسانی می‌شود ... 

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس ابتدای معاملات میلیارد تومانی معاملات امروز بزرگترین صف صف های خرید صف خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!

گروه اقتصاد و درآمد: با وجود محدودیت نوسان قیمت سهم ها برای سومین روز متوالی، شاخصهای بازار سهام امروز ریزش داشتند. وضعیت معاملات به گونه ای پیش رفت که 86 نماد صف خرید داشتند و 291 نماد با صف فروش مواجه بودند.

به گزارش جماران، روز گذشته با وجود حواشی زیاد همه بازارها، بورس توانست از مسیر نزولی فاصله بگیرد اما سبز پوشی بازار بیش از یک روز دوام نیاورد و امروز برخلاف روز گذشته که حقیقی ها خریداران عمده بازار بودند، هیجان فروش بر این بخش از بازار غالب بود و  در همین حال، بیشتر شاهد خرید از سوی حقوقی های بازار بودیم. گویی همچنان نااطمینانی ها و ترس مالی بر احوال اقتصادی سهام داران خرد سایه دارد و امروز شاهد ریزش شاخص ها بودیم.

شاخص کل بورس تهران امروز نسبت به روز قبل 0.23 درصد کاهش یافت و با افت 4هزار و 999 واحدی به سطح 220190836 واحد رسید. شاخص کل هم وزن بورس هم با کاهش 2 هزار و 833 واحدی مواجه بود.

امروز تنها لیدرهای گروه فلزات به صف خرید رسیدند و نمادهای «فملی» و «فولاد» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

نمادهای «فملی» و «فولاد» رشد در شاخص بازار ایجاد کردند و نمادهای «شستا»، «فارس»، «وبملت»، «وامید» و «شبندر» هم اثر منفی بر شاخص داشتند.

       

دیگر خبرها

  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • ورق بورس برگشت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • بورس قرمز شد
  • بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟