Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@23:49:37 GMT

پروژه نوسازی باب الهادی (ع) در حرم حضرت عباس(ع)

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۳۷۴

پروژه نوسازی باب الهادی (ع) در حرم حضرت عباس(ع)

رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان قدس عباسی از آغاز اقدامات نوسازی و طراحی باب الامام علی الهادی(علیه السلام) واقع در ضلع شمال شرقی صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس(علیه السلام) از سمت داخل و طراحی متناسب و یکسان با ورودی اصلی منتهی به آن از خارج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، رئیس بخش پروژه های مهندسی آستان قدس عباسی از آغاز اقدامات نوسازی و طراحی باب الامام علی الهادی(علیه السلام) واقع در ضلع شمال شرقی صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس(علیه السلام) از سمت داخل و طراحی متناسب و یکسان با ورودی اصلی منتهی به آن از خارج خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضیا مجید الصائغ گفت، فاز اول این پروژه شامل ورودی های آستان است. نقطه آغازین آن باب الامام موسی بن جعفر(علیه السلام) در ضلع شمال غربی صحن مطهر حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) بوده که تا باب الإمام علی الهادی (علیه السلام) در ضلع شمال شرقی صحن مطهر ادامه پیدا می کند و طراحی های ویژه درهای صحن مطهر که تعدادشان 9 در است را در بر مى گيرد.

 

وی تصریح کرد، طراحی های معماری و هنری درها با ورودی خارجی و نیز صحن مطهر هارمونی دارد. در این مرحله مواد ساختمانی قدیمی زدوده و پس از آن مراحل پروژه اجرایی می شود که بر حسب طرح توسعه وضع شده هریک از درها از سوی شرکت پیمانکاری اجراکننده "ارض القدس " خواهد بود.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: زائران کربلا کربلای معلی کربلا علیه السلام ضلع شمال صحن مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها

به گزارش قدس آنلاین، مرحوم آیت الله محمدعلی ناصری از اساتید اخلاق حوزه در یکی از دروس اخلاق خود به موضوع «حسن و خلق و آثار و برکات آن در زندگی شخصی و اجتماعی انسان ها» پرداختند که متن آن بدین شرح است:

شخصی می گفت که اگر از شما پرسیدند که خدا را دوست داری چیزی نگویید. اگر بگویی دوستش دارم دروغ می‌گویی زیرا هیچ وقت عاشق در حق معشوق خود این خیانت را نمی کند و مخالفتش را انجام نمی‌دهد. اما ما گناه می کنیم و گناه نیز دشمنی با خداست اگر بگویی دوستش داری دروغ گفتی و اگر بگویی دوستش ندارم کافر شدی.

امام سجاد (علیه السلام) می فرمایند: هرکس بگوید که خدا را دوست دارد و گناه انجام بدهد دروغ می گوید. محال است دوستی و مخالفت یک جا جمع گردد. کسی که دیگری را دوست دارد طبق میل معشوق خود عمل می کند.

امیرالمومنین (علیه السلام) می فرمایند: چند چیز است که اگر انسان انجام بدهد محبتش به خدا زیاد می شود. اول؛ حسن خلق داشتن و دوم مدارا کردن با انسان ها.

خَلق صورت ظاهری است. روایات بسیاری داریم که هنگام ظاهر شدن در جامعه مرتب و آراسته ظاهر شوید.

خُلق صفات باطنی است. خُلق موجود روحانی باطنی است، صفت خوش خُلقی یک صفت باطنی در وجود انسان ایجاد می‌کند که مطلوب و مورد رضایت خداست. هر کسی هم صفات نیک و هم صفات ناپسند و رذیله در وجودش دارد که اگر صفات نیک غلبه کند صورت برزخی شخص زیبا می شود و برعکس این مسئله هم صادق است.

امام سجاد علیه السلام در مسجد الحرام بودند کسی از محبان ایشان نزد او آمد و پرسید یا بن رسول الله این همه افراد که در مسجد هستند و مشغول نماز و قرآن خواندن هستند چون شما را قبول ندارند جهنمی هستند؟ حضرت چشم برزخی فرد را باز کرد و گفت حال نگاه کن، آن وقت همه را با چهره حیوانی دید و حضرت فرمود همه اینها ظاهرشان آن است که تو می بینی باطن و اعمالشان حالات حیوانی آن هاست.

انسان اخلاقش را با خدا و ائمه و جامعه و خانواده و همسر درست کند تا صورت باطنی اش نیز درست شود. صورت باطنی انسان برای خودش قابل فهم نیست، آنهایی که می بینند می‌دانند باطن انسان چگونه هست.

در کتاب کافی، امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: کسی که خوش خُلق و حق شناس است متکبر نیست و این شخص ایمانش کافی است.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: «اِنَّ صاحِبَ الْخُلْقِ الْحَسَنِ لَهُ مِثْلُ اَجْرِ الصّائِمِ الْقائِمِ».دارنده حسن خلق پاداشی همچون روزه دار شب زنده دار دارد.

امام صادق (ع) می فرمایند: «اَلْبِرُّ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ یَعْمُرانِ الدِّیارَ وَ یَزیدانِ فِیالاعْمارِ».نیکوکاری و حسن خلق، خانه ها را آباد می کند و عمرها را افزایش می دهد.

پیامبر (ص) می فرمایند:« أَکْثَرُ مَا تَلِجُ بِهِ أُمَّتِیَ الْجَنَّةَ تَقْوَی اللَّهِ وَ حُسْنُ الْخُلُقِ». بیشترین چیزی که امت من را به بهشت می‌برد، تقوا و حسن خلق است.

از صفات بارز اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حُسن خُلق است، این بزرگواران گذشت داشتند و کسی را به اشتباه بزرگ و کوچک مواخذه نمی کردند. مدارا با افرادی که اخلاق خوبی ندارند هنر است. پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «مُداراةُ النّاسِ نِصفُ الإیمانِ». مدارا کردن با مردم نصف ایمان است.

دیگر خبرها

  • پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • عکس/ شستشوی حرم حضرت عباس(ع)
  • حُسن خلق و آثار و برکات آن در زندگی انسان ها
  • نوسازی و به‌روزرسانی ابزارهای اطلاع‌رسانی عرصه ناژوان در نوروز ۱۴۰۳
  • بهسازی ورودی اصلی پارک شهید دباغیان بندر عباس
  • فصل جدید در نوسازی ناوگان پستی کشور