Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@08:29:53 GMT

صعود ۳ پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا بدون انجام بازی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۴۷۲

صعود ۳ پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا بدون انجام بازی

تیم ملی فوتبال ایران بدون انجام بازی با ۳ پله صعود در رده سی‌ام رده‌بندی فیفا در ماه سپتامبر قرار گرفت.

‌به گزارش ایمنا، بازی‌های ملی فوتبال با برگزاری رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در قاره اروپا پیگیری شد و در این پنجره خیلی از تیم‌های ملی فوتبال از جمله تیم ملی فوتبال ایران بازی نداشتند. با این حال صعود و سقوط تیم‌های فوتبال در قاره اروپا سبب تغییرات در رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس در رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ که سایت football-rankings اعلام کرده است تیم ملی فوتبال ایران با ۳ پله صعود در رده سی‌ام جهان و دوم آسیا قرار گرفت و فاصله خود را با تیم ملی ژاپن در صدر برترین تیم‌های آسیایی کاهش داد.

بلژیک هم‌چنان بدون تغییر در صدر رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان قرار دارد و در بین تیم‌های بالانشین پرتغال با ۲ پله صعود توانسته است به رده پنجم برسد. این تیم توانست هر دو دیدار خود را در ماه جاری با پیروزی به پایان برساند تا به رده پنجم دنیا برسد.

همچنین کرواسی نیز که دو شکست در این ماه متحمل شد به رده هشتم جهان سقوط کرد.

در بین تیم‌های آسیایی تیم ملی فوتبال ژاپن هم‌چنان در رده نخست آسیا و ۲۸ جهان قرار دارد. ایران در رده دوم است و تیم‌های کره جنوبی و استرالیا در رده‌های ۳۹ و ۴۱ جهان قرار دارند و قطر در رده ۵۵ جهان و پنجم آسیا است.

رده‌بندی ۳۰ تیم برتر جهان در ماه سپتامبر به شرح زیر است:

۱- بلژیک

۲- فرانسه

۳- برزیل

۴- انگلیس

۵- پرتغال

۶- اروگوئه

۷- اسپانیا

۸- کرواسی

۹- آرژانتین

۱۰- کلمبیا

۱۱- مکزیک

۱۲- ایتالیا

۱۳- هلند

۱۴- آلمان

۱۵- سوییس

...

۳۰- ایران

منبع: ایسنا

کد خبر 443772

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال فدراسیون فوتبال فیفا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تیم های ملی فوتبال تیم ملی فوتبال رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی

در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، شب گذشته (چهارشنبه) تیم فوتبال پورتو میزبان تیم ویتوریا گیمارش بود و موفق شد میهمان خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو بردارد.

در این بازی اگرچه ویتوریا گیمارش بود که در دقیقه نخست توسط آلفونسو فریتاس به گل رسید، اما پورتو با گلزنی مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 26 کار را به تساوی کشاند و در ادامه با گل‌های فرانسیسکو کونسیسائو در دقیقه 5+45 و پپه در دقیقه 75 ورق را به سود خود برگرداند. طارمی در این بازی در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و در دقیقه 85 جای خود را به دنی لوودر داد.

با این نتیجه پورتو که بازی رفت را هم یک بر صفر برده بود، با نتیجه 4 بر یک در مجموع دو بازی پیروز و راهی فینال شد، جایی که باید با اسپورتینگ لیسبون مصاف داشته باشد.

بازی فینال جام حذفی پرتغال روز ششم خرداد برگزار می‌شود و آن بازی تنها شانس طارمی و یارانش برای کسب جام در این فصل - با توجه به حذف آنها از جام اتحادیه پرتغال، رقابت‌های اروپایی و فاصله 18 امتیازی‌شان با اسپورتینگ صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر پرتغال در فاصله پنج هفته به پایان این مسابقات - است.

دیگر خبرها

  • ده‌روسی: به سبک رئال مادرید صعود کردیم
  • گاسپرینی: حذف لیورپول از قهرمانی هم باارزش‌تر بود
  • سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید: این تنها راهی بود که می‌ توانستیم صعود کنیم
  • توخل: در نیمه‌نهایی با بهترین باشگاه جهان بازی می‌کنیمتوخل
  • صعود پورتو به فینال جام حذفی با گلزنی طارمی
  • صعود سپاهان به رده سوم جدول
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • روش تعیین رده بندی تیم ها در جدول لیگ های مختلف فوتبال
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد