Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:29:51 GMT

روش هایی برای کاهش خطر سرطان پروستات

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۲۸۸۰

روش هایی برای کاهش خطر سرطان پروستات

سرطان پروستات، بیماریی رایج بین مردان است که با پیشگیری‌های اصولی می‌توانیم از ابتلا به آن پیشگیری کنیم. اگر در خانواده‌ی خود سابقه‌ی این بیماری را دارید باید دقیق‌تر عمل کرده و بیشتر مراقب خود باشید و اگر سابقه‌ی چنین بیماریی را در خانواده‌ ندارید باید باز هم مراقب سلامتی خود باشید؛ زیرا که برخی از بیماری‌ها می‌توانند پیش‌زمینه‌ی وجود برخی بیماری‌های دیگر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با «ایرنا زندگی» همراه باشید تا بدانیم چطور می‌توانیم احتمال بروز این بیماری را کاهش دهیم.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سرطان پروستات را سومین سرطان با بیشترین آمار فوتی شناخت

تقریبا ۳۵ درصد از بیماران مبتلا به سرطان پروستات فوت می‌کنند. سرطان ریه و سرطان سینه به ترتیب اولین و دومین رتبه در بیشترین آمار فوتی را در این مرکز دارند. در واقع این تیم تحقیقاتی در دانشگاه آکسفورد، درباره‌ی بیماری پروستات مطالعات وسیعی را انجام دادند و متوجه شدند که برخی از بیماری‌ها پیش‌زمینه‌ی وجود برخی بیماری‌های دیگر هستند. این تیم پژوهشی دریافتند، حدود ۲۵ درصد از افرادی که چربی در ناحیه‌ی شکم خود دارند به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند. این یافته به معنای رابطه‌ی مستقیم بین اضافه وزن داشتن و افزایش احتمال سرطان پروستات است.

در ادامه‌ی تحقیقات، آنها متوجه شدند که نه تنها اضافه وزن داشتن بلکه کبد چرب داشتن نیز احتمال وجود و بروز این بیماری را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید کبد چرب به چاق یا لاغر بودن فرد بستگی ندارد و بر اساس سبک زندگی نادرست ممکن است هر کسی را درگیر کند. برخی از راه‌های مقابله با کبد چرب به شرح زیر هستند:

۱. ورزش کردن

۲. تغذیه‌ی سالم (سبزیجات بیشتر)

۳. عدم استعمال دخانیات

۴. عدم سوءمصرف الکل

۵. خواب مناسب

۶. آرامش ذهنی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرطان پروستات سرطان مردانه سبک زندگی پارسی خبر سرطان پروستات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است

زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون بعد از درگیر شدن با سرطان از وضعیت سلامتی خود در این روزها خبر داد و به خبرنگار مهر بیان کرد: این روزها حالم خوب است خدا را شکر ولی دوران سختی بود. به ویژه وقتی این خبر را شنیدم خیلی شنیدنش سخت بود و شوکه شدم.

یکی دو روز شوکه بودم اما به خودم گفتم باید مبارزه کنم

وی ادامه داد: یکی دو روز شوکه بودم اما به خودم گفتم باید مبارزه کنم و بلافاصله به فکر درمان افتادم و در عرض چند روز شیمی درمانی را شروع کردم.

حمیدی درباره درد خود پیش از اینکه بداند چه بیماری ای دارد، توضیح داد: من سه ماه درد داشتم و زیر قفسه سینه و پشت کمرم به شدت درد می کرد اما هیچ دکتری نمی فهمید چه مشکلی دارم هر دکتری می رفتم داروهایی برای گوارش می داد و فکر می کرد برای روده و معده است. تا اینکه یک پزشک عمومی معاینه کرد و تشخیص داد. سریعاً هم نامه نوشت برای درمانگاه فیروزگر، آزمایش آندوسکوپی دادم و فهمیدند که مبتلا به سرطان پانکراس شدم.

سیگار را ترک کردم و از آن متنفر شدم

وی درباره اینکه فکر می کند دلایل بیماری اش چه بوده است، یادآور شد: پزشکان گفتند می تواند از سیگار کشیدن باشد که بعد از آن دیگر سیگار را ترک کردم و از آن متنفر شدم. استرس و بد غذا خوردن هم می توانست از دیگر دلایل بیماری باشد. من صبحانه نمی‌خوردم، ناهار هم نمی‌خوردم و تنها شب غذا می خوردم. به هر حال همه اینها موثر است.

حمیدی درباره جلسات شیمی درمانی نیز عنوان کرد: خیلی سریع شروع به شیمی درمانی کردم تا الان پنج جلسه شیمی درمانی داشته ام که هر ۱۵ روز یک بار بود البته برخی جلسات به تعویق هم می افتاد. من از ۷۵ کیلو به ۵۰ کیلو رسیدم و ضعف بدنی برایم ایجاد شده است.

مردم در این مدت خیلی برایم دعا کردند

این بازیگر تلویزیون درباره وضعیت فعلی خود تصریح کرد: خدا را شکر مردم در این مدت خیلی برایم دعا کردند. نمی دانم چطور از مردم تشکر کنم، می دانم که دعای دسته جمعی خیلی تاثیر دارد و فکر می کنم این حال خوب را آنها به من دادند.

حمیدی همچنین با گلایه بیان کرد: از تلویزیون و از وزارت ارشاد دلخورم که حتی یک زنگ نزدند تا حالم را بپرسند. من ۳۵ سال برای اینها کار کردم اما هیچ کدام تماس نگرفتند ببینند چه مشکلی دارم.

وی درباره دریافت دارو و اینکه مشکلی دارد یا خیر بیان کرد: داروها را خدا را شکر از هلال احمر می گیرم. رییس هلال احمر خودش پیگیری کرد تا امور مربوط به دریافت دارو به راحتی انجام شود.

گفتند فعلا شیمی درمانی نیاز نیست

وی درباره روند شیمی درمانی نیز توضیح داد: الان قرص می خورم چون غده کوچیک شده است و گفتند فعلا شیمی درمانی نیاز نیست تا بعد از حدود یکی دو هفته دوباره برای معاینه بروم.

حمیدی درباره حفظ روحیه خود در این ایام عنوان کرد: هیچ وقت ناامید نبودم، دایم می گفتم من خوب می شوم. گاهی حتی پیام هایی می گذارم برای کسانی که مثل من هستند و به آنها هم امید می دهم.

این بازیگر در پایان درباره شرایط این روزهای خود گفت: بعد از این بیماری یک انسان جدیدتر شدم، دیگر فقط دوست دارم کاری کنم که خدا دوست داشته باشد. با خدا شرط کردم فقط کاری کنم که او راضی باشد.

کد خبر 6087559 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد