Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مرتضی طلایی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،گفت: رحلت آیت الله تسخیری را به جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، همکاران ایشان در مجمع تقریب و همه کسانی که قلبشان برای وحدت و یکپارچکی امت اسلامی می تپد تسلیت می گویم.

وی با اشاره به مأموریت مجمع تقریب و نقشی که آیت الله تسخیری در آن ایفا کردند، گفت:یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی و معمار آن امام خمینی(ره) تأسیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار طلایی خاطر نشان کرد: یکی از سیاستهای استعمار در طول تاریخ ایجاد انشقاق و چند دستگی و تفرقه بین امت اسلامی به بهانه مذاهب گوناگون بوده تا از تحقق  یکی از آمال و آرزوهای امام پیشگیری کند و آن هم این بود که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن اسلامی را با هم می دیدند و رهبر معظم انقلاب هم در دهه های اخیر بخش قابل توجهی از ظرفیتهای نظام و انقلاب را  صرف تمدن سازی اسلامی و رسیدن به امت واحده اسلامی کردند.

وی ادامه داد: خوب در چنین شرایطی که ما از طرفی در درون خود خانواده بزرگ مسلمانان شاهد چند دستگی هستیم و از طرف دیگر کاری که استعمار انجام داد و  شاخه های گوناگون مثل سلفی ها، تکفیری ها،  داعشی ها و ... در تشیع و سایر مذاهب اسلامی ایجاد کرد و همچنین اختلافات معمولی و ذاتی که بین فرقه های گوناگون مذاهب گوناگون هست؛  در چنین شرایطی با تحلیل کوتاهی می توان گفت، ایران کاری انجام داد که در طول تاریخ اسلام سابقه نداشت و تنها کشوری بود که به معنای واقعی پا به میدان گذاشت برای اینکه امت اسلامی را یکپارچه کند و از طریق مجمع تقریب به عنوان یک بستر  برای این امر اقدام کرد.

سردار طلایی به نقش آیت الله تسخیری در دوره معاصر برای تحقق امر وحدت، اشاره کرد و گفت: آیت الله تسخیری با صفای باطن، خلوص و نیت پاک ، تواضع و فروتنی منحصر به فرد و اخلاق مداری از عوامل بسیار مؤثر در مسیر تقریب مذاهب و نزدیک کردن علما و رهبران بزرگ و طراز اول جهان اسلام بود.

وی افزود: شاید امروز چندان به عظمت این کار واقف نباشیم، اما اگر مجمع تقریب و اندیشه ای که آن را ایجاد کرد و تلاش و زحمات طاقت فرسای امثال آیت الله تسخیری نبود، بیشتر به پیامدهای ناشی از خلأ این کار هم در کشور و منطقه و در بین مسلمانان پی می بردیم.

سردار طلایی گفت: امروز اگر ما در یمن، سوریه، عراق ، فلسطین و دیگر کشورهای مسلمان و کشورهای با اقلیت مسلمان توفیقی برای پیشگیری از بروز و وقوع خیلی از حوادث داشته ایم  و جمهوری اسلامی توانسته نظام سطله را در بسیاری از کشورها از جمله عراق و سوریه و یمن زمین گیر کند و آنها در رسیدن به اهدافشان ناامید کند، به برکت وجود همین اقداماتی است که در مجمع تقریب به دست آیت الله تسخیری و دیگران انجام شده است؛ از جمله نزدیک کردن دلها، برداشتن فاصله ها؛ شاهد هستیم به لطف همین تلاشها، امروز اهل سنت هم همانند شیعه در برابر نظام سلطه ایستادگی می کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم مجمع در استمرار تلاشی که در دوران آیت الله تسخیری انجام شده موفق عمل کند و از مظلومیت و غربتی که گاها گریبانگیر آن شده رهایی یابد و روز به روز در جهان اسلام سرفرازتر و پیشروتر باشد و در رسیدن به امت یکپارچه اسلامی موفق باشد تا به فضل الهی تمدن اسلامی شکل بگیرد.
 
گفتگو از: زهرا غلامی
 
انتهای پیام/
 
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله تسخیری آیت الله تسخیری امت اسلامی مجمع تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان اهالی مناطق ترکمن نشین گلستان با استفاده از تجربه گذشتگان که ابتکاری منحصر به فرد است ، در حیاط منازل خود آب انبار ایجاد می کنند که در مواقع بحران کم آبی یاری گر است.

آنها با ذخیره کردن آب باران در زمستان و بهار در آب انبارها که در گویش محلی، لاری می‌نامند، در تابستان و به وقت کم آبی، کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله متقابل ایران به رژیم صهیونیستی عاقلانه و اخلاق‌مدارانه بود
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آب انبارها؛ گنجینه‌ای منحصر به فرد برای استفاده بهینه و ذخیره آب
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق