Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.

وی با اشاره به این مطلب که رأی صادر شده بدوی بوده و غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است گفت: اکبر طبری در پرونده اتهامی خود و بنا به کیفرخواست صادره ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد دادگاه وی را مجرم شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این در حالی است که این متهم در دو مورد اتهامی از سوی دادگاه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد: اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبری در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی هم به ۱۲.۵ سال حبس تعزیری و قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن این فرد به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی درخصوص سایر متهمان و محکومیت در نظر گرفته شده از سوی دادگاه نیز گفت: براساس رأی دادگاه فرهاد مشایخ به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: این در حالی است که رسول دانیال زاده یکی دیگر از متهمان این پرونده به ۱۵ سال حبس تعزیری و حمیدرضا علیزاده به ۱۰ سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیژن قاسم زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای تهران هم براساس رأی دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت‌هایی در نظر گرفته است.

به گفته وی بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رأیی در این خصوص صادر نکرده است.

سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قوه قضائیه اکبر طبری دادگاه طبری فرجام خواهی میلیارد ریال جزای نقدی سخنگوی قوه قضاییه سال حبس تعزیری جزای نقدی محکوم محکوم شده اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس

معاون بازرسی و نظارت صمت استان بوشهر با اشاره به انجام گشت مشترک بازرسی از صنوف مختلف در ایام ماه رمضان و نوروز در شهرستان‌ها گفت: در این راستا تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شده است. - اخبار استانها -

احمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اجرای طرح نظارتی گشت مشترک 10 در 10 در استان اظهار داشت: در  این طرح نظارتی به‌صورت همزمان 10 گشت مشترک در 10 شهرستان استان بوشهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح 10 در 10 وضعیت نظارت و بازرسی بر بازار به لحاظ کمی و کیفی دارای رشد قابل توجهی بوده است گفت: در راستای اجرای مستمر طرح ویژه نظارتی بازرسی ویژه عید نوروز و ماه رمضان، روزانه واحدهای صنفی مختلف در شهرستان‌های استان بوشهر در زمینه نحوه عرضه کالا و خدمات و وضعیت قیمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و نظارت صمت استان بوشهر با اشاره به بازرسی بیش از یک‌هزار 200 واحد صنفی مختلف در چند روز گذشته گفت: در همین خصوص برای تعداد محدودی واحد صنفی به‌دلیل عدم اجرا تکالیف صنفی، پرونده تخلف تشکیل شد و در مابقی بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی تذکرات لازم ارائه شد.

رجایی گشت ویژه بازرسی از 32 واحد صنفی خرما فروشی، آجیل و خشکبار، غذا فروشی در شهرستان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در همین خصوص تعداد 20 واحد صنفی به‌دلیل عدم اجرا دستورالعمل بهداشتی، عدم درج قیمت، گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

وی گشت ویژه بازرسی از 19 واحد صنفی لوازم خانگی، فروشگاه زنجیره‌ای در شهرستان دیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این عملیات 2 واحد صنفی به‌دلیل عدم درج قیمت، گران‌فروشی و دیگر امور منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گشت ویژه بازرسی از 30 واحد صنفی فروشگاه مواد غذایی، پوشاک فروشی در شهرستان دشتستان و تشکیل 5 پرونده تخلف را از دیگر امور دانست و بیان کرد: در گشت ویژه بازرسی از 45 واحد صنفی غذا فروشی، خواربار فروشی شهرستان گناوه 6 واحد تخلف صنفی شناسایی و برای آنها پرونده تخلف صنفی تشکیل شد.

رجایی، گشت ویژه بازرسی از 20 واحد صنفی سوپرمارکت، آجیل و خشکبار در شهرستان عسلویه، 22 واحد صنفی کافه، رستوران، پوشاک شهرستان جم، 30 واحد صنفی مواد غذایی، شیرینی‌فروشی شهرستان تنگستان، 32 واحد صنفی خواربار فروشی، رستوران شهرستان کنگان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این بازرسی‌ها برای صنوف متخلف 16 پرونده تشکیل شد.

وی اضافه کرد: روز گذشته گشت ویژه بازرسی از 40 واحد صنفی نانوایی، قصاب، میوه و تره‌بار شهرستان دیلم انجام و 5 پرونده تخلف صنفی تشکیل شد.

معاون بازرسی و نظارت صمت استان بوشهر با اشاره به اینکه گشت مشترک بازرسی از صنوف مختلف ادامه دارد گفت: در این راستا تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 واحد صنفی مورد بررسی قرار گرفته و برای واحدهای صنفی متخلف بیش از 900 میلیون ریال پرونده تشکیل شده است.

رجایی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم عرضه صحیح کالا، احتکار، عدم صدور فاکتور خرید و سایر تخلفات را از طریق تماس با تلفن 124 به ستاد خبری گزارش کنند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ۲۴۴ میلیارد ریال از اموال تملیکی سمنان به خزانه واریز شد
  • جرایم سنگین فدراسیون، سرمربی و بازیکنان تیم ملی توسط AFC
  • کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیدا محکوم کرد
  • طارمی رکورد موارد تخلف و جریمه را شکست!
  • تشکیل ۹۰۰ میلیون ریال پرونده تخلف صنفی در بوشهر+ عکس
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • ریال 92 ساله شد (+تصاویری از اولین پول های ریالی ایران)
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید