Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان ضمن تاکید بر لزوم حضور تشکل‌های فعال در بخش کشاورزی گفت: کیفیت پایین آب کاشان مشکلاتی را در تجهیز اراضی به آبیاری نوین ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

مجید کافی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به لزوم ترویج آبیاری نوین در صنعت کشاورزی اظهار داشت: طی سال‌های انقلاب اسلامی تا سال 95 در شهرستان کاشان نزدیک به دو هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان کاشان به سیستم تحت فشار تجهیز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به تخصیص کمک بلاعوض دولتی به تجهیز زمین‌های زراعی به سیستم های نوین آبیاری افزود: این روش با وجود محدودیت‌ها مشکلاتی را به دنبال داشت و بر همین اساس از سال 95 به بعد روند سیستم آبیاری نوین تسهیل بخشیده شد به نحوی که از روشی نظیر آبیاری تجمیعی استفاده شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کاشان تحت پوشش قرار دادن سدهای بزرگ تر و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی را مزایای طرح آبیاری تجمیعی دانست و ابراز داشت: کشاورزان یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کرده و برای تجهیز مزارع به آبیاری نوین درخواست می‌دهند و پس از تصویب آن اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه الگوی کشت شهرستان کاشان یک دست نیست، گفت: کیفیت آب در دشت کاشان نسبت به دیگر مناطق در سطح پایین‌تری قرار دارد و از سوی دیگر کشاورزی شهرستان کاشان خرده مالکی است و بر همین اساس باعث می‌شود تا مدیریت آبیاری قطره‌ای مشکل باشد و از سوی دیگر سن درختان نیز یکسان نیست.

٢١ درصد از اراضی کشاورزی سیستان‌وبلوچستان به سیستم نوین آبیاری مجهز شددستور استاندار فارس به محیط زیست و جهاد کشاورزی؛ هیچ محصولی ‌نباید با فاضلاب آبیاری شود‌68000 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

کافی‌زاده با بیان اینکه تدبیری که اندیشیده شد، آبیاری تجمیعی بود، تصریح کرد: کشاورزان تقاضا دارند که بالاترین میزان بهره‌وری را از انتقال آب مطالبه داشتند که این روش توانست به خوبی نیاز آنان را برآورده کند و بر همین اساس استقبال خوبی توسط کشاورزان صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته سه هزار و 200 هکتار آبیاری تجمیعی در حال اجرا و یا اجرا شده است، تاکید کرد: حدود 60 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تا یک سال آینده به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شوند که این مهم در نوع خود بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه راندمان آبیاری غرقابی در این شهرستان 40 درصد بود، افزود: اجرای طرح‌های فوق راندمان را تا 75 درصد در اراضی اجرا شده افزایش داده است در حالی که باب آن برای کشاورزان باز شده است و کشاورزان می‌توانند درخواست‌های خود را ارسال کنند.

وی با بیان اینکه 85 درصد از اعتبارات توسط دولت پرداخت می‌شود، ابراز داشت: خرد بودن اراضی، باغات مخلوط، کیفیت آب پایین، عدم تشکل‌های فعال در بخش کشاورزی و غیره از جمله مشکلاتی است که باعث شده است تا در این زمینه با مشکلاتی رو به رو باشیم.

انتهای پیام/801/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی کشاورزی آبیاری تجمیعی شهرستان کاشان جهاد کشاورزی آبیاری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق

علیرضا نیکروز در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش سطح کشور در استان ما به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها خسارت‌هایی در بخش زیرساخت‌های ارتباطی، خدماتی، کشاورزی و چند بخش دیگر به بار آورد، اظهار کرد: باغات، زمین‌های کشاورزی و شیلات در صدر خسارت‌های بخش کشاورزی است.

نیکروز گفت: همچنین در حوزه زیرساخت آب و برق دچار مشکلاتی شدیم که آب چندین روستا به علت تخریب شبکه انتقال قطع شد.

وی افزود: با هماهنگی بخش خصوصی، سپاه فتح و شرکت نفت، امداد رسانی برای پایدار سازی شبکه آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در محور جاده‌های روستایی رانش‌ها و مشکلاتی گزارش شده و بازگشایی مسیرها ظرف سه روز انجام می‌شود، اما مشکلی در راه‌های اصلی نداریم.

نیکروز گفت: در مناطقی سقوط پایه داشتیم که این بخش نیز پوشش داده می‌شود.

کد خبر 6063027

دیگر خبرها

  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین
  • اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی
  • ۱۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سد قشلاق زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت