Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@15:10:56 GMT

حسرت تماشای نمایش معروف در چین!

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۶۰۵

حسرت تماشای نمایش معروف در چین!

در تصمیمی عجیب ورود خارجی ها به سوپرلیگ والیبال چین برای فصل آینده ممنوع اعلام شد تا کار سعید معروف بدون حتی یک بازی در این کشور به پایان برسد. 

به گزارش "ورزش سه"، تابستان سال گذشته بود که سعید معروف تصمیم گرفت به پیشنهاد چشمگیری که از سوپرلیگ چین دریافت کرده بود، پاسخ مثبت بدهد. آن مقطع هیچ خبری از کرونا نبود و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که هنوز در دوره بازی های ملی به سر می برد، قصد داشت در فصل 2019-2020 خودش را وارد چالش جدیدی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آنطور که رسانه های چینی خبر داده بودند، قرارداد ستاره والیبال ایران با تیم بایک موتورز، او را به یکی از گرانترین بازیکنان لیگ این کشور تبدیل کرد.
شاید در آن مقطع نه تنها معروف، بلکه کسی فکر نمی کرد که مغز متفکر والیبال ایران حتی تا یک سال بعد از عقد قرارداد هم نتواند برای تیمش به میدان برود. 
با اینکه قرار بود در پاییز سوپرلیگ والیبال چین با حضور ستاره هایی همچون اندرسون،‌ اوروش کواچویچ، سعید معروف و جردن لارسون استارت بخورد، با تصمیم فدراسیون والیبال این کشور رقابت ها چند ماه به خاطر کمک به تیم ملی والیبال چین به تعویق افتاد. چینی ها در روزهای ابتدایی سال 2020 میلادی میزبان مسابقات انتخابی المپیک بودند؛ مسابقاتی که فقط تیم قهرمان آن جواز صعود به توکیو 2020 را کسب می کرد.       
سعید معروف هم از این فرصت استفاده کرد و به کمک تیم ملی والیبال ایران آمد تا همراه با دیگر همبازیان خود به چین سفر کند. حضور معروف با تیم ملی ایران در چین برای او خوش یمن بود و به کسب سهمیه المپیک توکیو منجر شد. کاپیتان تیم ملی برای همراهی تیم بایک موتورز به ایران بازنگشت و خودش را به اردوی این تیم رساند.
تنها چند روز تا آغاز سوپرلیگ والیبال چین در ماه فوریه(بهمن ماه) باقی مانده بود که شیوع ویروس کرونا در چین خیلی جدی شد و مسابقات تا اطلاع ثانوی به تعطیلی رفت. با اینکه چند هفته ای سعید معروف در تمرینات بایک موتورز شرکت کرد، اما کرونا آنقدر گسترش پیدا کرد تا اینکه هم کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و هم دیگر خارجی های لیگ چین مجبور به ترک این کشور شوند. 
کرونا به تدریج باعث تعطیلی تمامی مسابقات ورزشی از جمله لیگ های والیبال در سراسر جهان شد تا نه تنها معروف، بلکه سایر ستاره های والیبال هم خانه نشین شوند. پاسور تیم ملی ایران البته ترجیح داد این دوره را در کشور آمریکا سپری کند. البته به گفته خوش خبر، سرپرست تیم ملی که ارتباط نزدیکی با او دارد، معروف تمریناتش را به صورت شخصی دنبال می کرد. 
با اینکه لیگ بسکتبال چین بعد از مدتی توقف با حضور بازیکنان خارجی از سر گرفته شد و حتی حامد حدادی از ایران هم در این مسابقات حاضر بود، اما در والیبال سخت گیری بیشتری به عمل آمد و در نهایت لیگی که قرار بود 5، 6 ماه به طول بیانجامد طی دو هفته و بدون حضور بازیکنان خارجی برگزار شد. 
معروف هم که تحت قرارداد تیم بایک موتورز چین بود، در این مدت به تیم دیگری نرفت تا بیش از یک سال از آخرین بازی ستاره والیبال ایران در رده باشگاهی بگذرد.
حالا هم خبر رسیده که اعضای هیات مدیره لیگ والیبال چین تصمیم گرفتند که لیگ فصل آینده این کشور نیز بدون بازیکنان خارجی برگزار شود؛ خبری که به معنای جدایی قطعی سعید معروف از بایک موتورز است. 
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که سعید معروف بعد از اینکه در پایان فصل 2018-2019 از تیم سیه نا ایتالیا جدا شد، هنوز نتوانسته برای هیچ تیم باشگاهی به میدان برود و هم اکنون تقریبا همه تیم های ایرانی و خارجی هم بازیکنان مدنظر خود برای فصل جدید را جذب کرده اند. حتی لیگ والیبال ایران مثل خیلی از کشورهای اروپایی آغاز شده و دیگر باشگاهی به جذب بازیکن فکر نمی کند.
این شاید بدترین اتفاق برای کاپیتان تیم ملی والیبال ایران باشد که باید مسیر جدایی از لیگ چین را بدون حتی یک بازی برای تیم بایک موتورز در پیش بگیرد و آینده نامشخصی هم خواهد داشت.
باید دید بالاخره چه زمانی و با چه تیمی طلسم بازی کردن سعید معروف در تیم های باشگاهی شکسته خواهد شد.   تیم ملی والیبال ایران میرسعید معروف والیبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی والیبال ایران والیبال تیم ملی والیبال ایران تیم بایک موتورز لیگ والیبال چین کاپیتان تیم ملی سعید معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بدون تردید استقلال تیم شایسته‌ای بوده که در فاصله ۶‌هفته به پایان مسابقات لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد. نمی‌شود بدون لیاقت مدت طولانی در چنین جایگاهی ماند. آبی‌ها از ابتدای فصل روح مبارزه و جنگجویی خود را نشان داده‌اند و در کنار آن به لطف تدابیر کادرفنی، امتیازات خوبی جمع کرده‌اند. با این حال پرسپولیس هم فاصله بعید و عجیبی با رقیب سنتی ندارد و با یک امتیاز کمتر، لغزش آبی‌ها را انتظار می‌کشد. هم‌اکنون ابتکار عمل در دست سرخ‌ها نیست و این مسئله غیراز نتایج خوب استقلال، به گاف‌های بی‌موقع قرمز‌ها هم مربوط می‌شود.

پرسپولیس در برخی مسابقاتی که نبرده، جای افسوس چندانی نداشته است؛ ازجمله تساوی برابر ملوان و ذوب‌آهن در دور رفت یا باخت به سپاهانی که در نقش جهان تیم برتر میدان بود. با این حال حداقل ۴‌بازی خیلی مفت از دست قرمز‌ها رفت؛ ۴‌دیداری که کسب امتیازات کامل در هر کدام از آن‌ها می‌توانست سرنوشت تیم را تغییر بدهد.

نفت آبادان؛ فاجعه کامل

بعد از یک مساوی ناامیدکننده در انزلی و در روزی که پرسپولیس کم‌موقعیت‌ترین بازی کل فصلش را انجام داد، سرخ‌ها چاره‌ای جز بردن نفت در زمین خانگی خود نداشتند، اما ابتدا با گل علی یوسف عراقی غافلگیر شدند. فشار پرسپولیس در نیمه اول به جایی نرسید، اما اواخر این وقت حسین سنگرگیر از تیم مهمان اخراج شد تا طلایی‌پوشان یک نیمه کامل ۱۰‌نفره بازی کنند. پرسپولیس بی‌محابا فشار آورد و تا دقیقه‌۷۵ موفق شد توسط محمد عمری و گئورگی گولسیانی ۲‌گل بزند، اما قرمز‌ها بازی را رها کردند تا آخرین توپ مسابقه با اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر وارد دروازه آن‌ها شود؛ یک گل‌به‌خودی تلخ، تقاص تیمی که بازی را تمام‌شده تلقی کرد.

استقلال خوزستان؛ باری به هر جهت

یکی از سهل‌انگارترین نسخه‌های پرسپولیس این فصل، هفته سیزدهم در بازی برابر استقلال خوزستان اکران شد. در روزی که استقلال با ۴‌گل در ورزشگاه آزادی نساجی را شکست داد، سرخپوشان در اهواز به یک امتیاز بسنده کردند. این‌بار هم تیم حریف با گل زودهنگام جواد آقایی‌پور جلو افتاد، باز پرسپولیس کلی تقلا کرد تا با گل محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی کار را مساوی کند، اما باز هم قرمز‌ها درس نگرفتند و یک گل آسان دیگر از آقایی‌پور خوردند تا گل نبیل باهویی فقط مانع از شکست آن‌ها شود. آن ۲ امتیاز هم خیلی ساده از کف رفت.

مس رفسنجان؛ اوج بی‌خیالی

آخرین بازی نیم‌فصل اول، آخرین بازی یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس هم بود؛ نمایشی از بی‌خیالی و بی‌تفاوتی مرگبار. در روز‌هایی که مس رفسنجان بدترین نتایج ممکن را می‌گرفت و حتی تکلیف کادرفنی‌اش هم به درستی مشخص نبود، پرسپولیس خیلی راحت برابر این تیم متوقف شد. قرمز‌ها در آخرین دقایق نیمه اول با گل شهاب زاهدی جلو افتادند، اما شیمبا در نخستین دقایق نیمه دوم از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در ادامه مسابقه هم واقعا برنامه و تلاش مشخصی از سرخپوشان دیده نشد.

آلومینیوم؛ نه‌چندان عادلانه

این یکی مربوط به دوران اوسمار ویرا بود. در نخستین بازی دور برگشت، پرسپولیس بعد از یک نیمه متعادل، در نیمه دوم شروع کرد به فشار آوردن روی دروازه آلومینیوم و موقعیت‌های خوبی هم به‌وجود آورد. در شرایطی که هر لحظه احتمال گل زدن پرسپولیس وجود داشت، اشتباه علیرضا بیرانوند باعث شد امیر نوری از ۴۰‌متری دروازه سرخپوشان را باز کند. نتیجه این مسابقه از نظر فوتبالی چندان عادلانه نبود و حالا روشن می‌شود شاید حتی ثبت یک تساوی در اراک هم می‌توانست خیلی به قرمز‌ها کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حسین طیبی و گل معروف به لیانگشان پویی که جهانی شد (فیلم)
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • ببینید | تابلو موزیکال «تار و تاریخ» به سرخه سمنان رسید
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)
  • حسرت بزرگ چهار تیم لیگ برتر در سال 1403!