Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@02:02:33 GMT

محموله های بنزین منتسب به ایران در راه تگزاس

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۵۷۴۲

درحالی که مالکان اماراتی و عمانی محموله های سوخت توقیف شده منتسب به ایران با شکایت به دادگاه نسبت به کنترل این محموله ها ادعای حق کرده اند، این محموله ها برای مزایده گذاشتن در راه رسیدن به تگزاس هستند.

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: محموله ای که ماه پیش آمریکا توقیف و آن را منتسب به ایران معرفی کرد، اکنون با دو نفتکش طی چند روز آینده به تگزاس می رسد و این بخشی از تلاش های واشنگتن برای ایجاد اختلال در تجارت میان کاراکاس و تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دادگستری آمریکا در ماه آگوست اعلام کرد ۱.۱۲ میلیون بشکه بنزین ایران به مقصد ونزوئلا را، توقیف کرده است.
به گفته این منابع، انتظار می رود، نخستین محموله سوخت با نفتکشی با پرچم لیبریا و با نام « یوروفورس » طی ۲۴ ساعت آینده به تگزاس برسد. بر اساس آمارهای ریفینیتیو ایکون، مقصد این نفتکش بندر گالوستون در خلیج آمریکا اعلام شده است.
آمارهای ریفینیتیو ایکون نشان داد محموله دوم در نفتکشی با پرچم سنگاپور و با نام «مارسک پراگرس» در ۱۹ سپتامبر به بندر هیوستون خواهد رسید.
این منابع گفتند شرکای خارجی آمریکا که نامشان فاش نشده است، به انتقال محموله های ۴ نفتکش توقیف شده به دو کشتی تحت مجوزهای خاص آمریکا برای ورود به آب های این کشور کمک کرده اند.
بر اساس آمارهای ایکون، «مارسک پراگرس» در اواخر ماه جولای از طریق انتقال کشتی به کشتی در خارج از بندر ماداگاسکار بارگیری کرده است و «یوروفورس» سیستم های رهیابی خود را در ماه جولای پس از حرکت در نزدیکی بندر فجیره در امارات روشن کرده است. این نفتکش در ابتدا مقصد خود را ترینیداد و بعد جامائیکا و اکنون گالوستون اعلام کرده است.
وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد این محموله سوخت را به مزایده گذاشته و درآمد حاصل از آن را به افرادی که ادعا می شود از قربانیان تروریسم هستند، اختصاص دهد.

برچسب ها: بنزین ، ایران ، تحریم های آمریکا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000K1e

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بنزین ایران تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر، اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ اسرائیل پس از دانشگاه‌های هاروارد، براون و کالیفرنیای جنوبی به دانشگاه تگزاس رسیده و محوطه دانشگاه تگزاس صحنه ضد و خورد پلیس با دانشجویان شده است.

در پی تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس در مخالفت با جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تاکنون حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری قاهره ۲۴ بامداد پنجشنبه گزارش داد که دانشجویان در شعارهای خود ارتش رژیم اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

از سوی دیگر «گرگ ابت» فرمانده تگزاس در واکنش به تجمع حامیان فلسطین در این دانشگاه اعلام کرد که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند.

وی اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

وی در مواضعی در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

پیشتر نیز منابع رسانه‌ای از آمریکا خبر دادند که تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که ۱۳۳ نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند و کلاس‌های درس نیز از بیم گسترش تجمعات ضد اسرائیلی مجازی اعلام کردند.

کد خبر 6088243

دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟