Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهندس رضا حری ریاست دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان قم با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در نشست با تعدادی ازکارآفرینان کشور مبنی بر این که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد،گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری سبب توجه بیش از پیش به آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم چنین به علت نقش موثر آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال و کارآفرینی موجب توجه همه ارکان نظام به این مجموعه‌ها شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه قدمت آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای به قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد، عنوان کرد: فعالیت این مجموعه‌ها تا قبل از سال ۱۳۹۰ تحت نظر وزارت آموزش و پروش بوده؛ اما بعد از آن به علت اهمیت موضوع و ضرورت توسعه آموزش عالی فنی و مهارتی، این واحد‌ها به وزرات علوم، تحقیقات و فناوری ملحق شد و اکنون دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با ۱۷۳ واحد در سطح کشور در ذیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌نمایند.

حری با بیان اینکه اکنون این دانشگاه جایگاه ویژه و مهمی در بین دانشگاه‌های کشور دارد، افزود: با برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی همه مدیران دانشگاه از ستاد تا صف، از سال ۱۳۹۶ یک نهضت خدمت رسانی در عرصه‌های مختلف کیفی و کمی ودر ابعاد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی در این دانشگاه به راه افتاده است.

او ادامه داد: برای مثال درحوزه فعالیت‌های آموزشی، شورای برنامه ریزی درسی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای با هدف بازنگری و تدوین سرفصل‌های دروس و رشته‌ها و بروزرسانی و متناسب سازی آن‌ها با نیاز بازار کار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکیل شده و برنامه‌های درسی در حال بازنگری می‌باشد؛ همچنین کارگروه‌های تعیین صلاحیت علمی مدرسان در سطح آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارزیابی توانمندی علمی و عملی اساتید و ارتقاء کیفی فعالیت‌های آموزشی تشکیل شده و فعال است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به گسترش فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه فنی حرفه‌ای عنوان کرد: از جمله برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی می‌باشد که هر ساله دنبال می‌شود و بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی نوسازی وبهسازی می‌گردد که البته به دلیل گستردگی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشکده‌ها و دانشکده‌ها در سطح کشور برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند بودجه و زمان مناسب است.

او ادامه داد: با تلاش و پیگیری ها‌ی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مجوز ایجاد کانون‌های شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اخذ شده و از این طریق امکان بهره مندی دانشجویان از مزایا و حمایت‌های مادی و معنوی این کانون‌ها فراهم می‌گردد.

حری بیان کرد: همچنین در حوزه دانشجویی با هدف ارتقای سطح کیفیت خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای هر ساله بخش قابل توجهی از خوابگاه‌های دانشجویی نوسازی و بهسازی می‌گردد. ایجاد مراکز مشاور دانشجویی نیز یکی از اقدامات انجام شده در راستای حل مشکلات دانشجویان در زمینه‌های مختلف است وهمچنین در این حوزه احداث زمین چمن وتجهیز سلف سرویس مراکز به تجهیزات صنعتی از فعالیت‌های این حوزه می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم یادآور شد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری ابتدا کارگروه آموزش‌های الکترونیکی در سطح آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و ستاد تشکیل شد و سپس هر یک از دانشکده‌ها با توجه به زیرساخت‌ها و امکانات بومی و منطقه‌ای فعالیت خود را با آموزش‌های الکترونیک دنبال کردند و در ادامه و با راه اندازی سامانه مرکزی، از اردیبهشت ماه فعالیت‌ها در سامانه آموزش الکترونیک دانشگاه فنی و حرفه‌ای دنبال شد. علیرغم آنکه آموزش الکترونیک اولین تجربه در این دانشگاه بود، اما به دلیل تلاش شبانه روزی همه عوامل مرتبط، یکی از برنامه‌های موفق آموزش الکترونیک در کشور محسوب می‌شود.

همچنین در این خصوص درسامانه مربوطه در تمام دروس از دانشجویان نظر سنجی بعمل آمده است که تقریبا ارزیابی آنهااز این روش مطلوب می‌باشد.

او ادامه داد: آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان قم دارای سابقه ۲۵ ساله هستند و زیرساخت‌ها و امکانات این مجموعه‌ها مرتبط با تاریخچه گذشته آن‌ها می‌باشد لیکن تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا نقاط ضعف و کمبود ها‌ی موجود رفع گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: به همین دلیل درراستای برنامه توسعه استانی، پروژه‌های عمرانی از جمله ساختمان کارگاهی آموزشکده دختران قم با زیربنای ۲۲۳۰ متر مربع، ساختمان کارگاهی آموزشکده پسران قم با زیربنای ۲۲۰۰ متر مربع، ساختمان آموزشی آموزشکده دختران با زیر بنای ۲۲۰۰ متر مربع، زمین ورزشی آموزشکده پسران قم با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع، سالن چند منظوره و نیروگاه خورشیدی آموزشکده پسران در حال احداث می‌باشد که با بهره برداری از این فضا‌ها بخش قابل توجهی از نیاز‌های این مجموعه‌ها تامین خواهد گردید.

او ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ تعداد قابل توجهی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی خریداری گردید که از جمله می‌توان به تجهیزات آزمایشگاه‌های الکترونیک، برق، مکانیک خودرو، ساخت و تولید اشاره نمود. همچنین برنامه خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در سال ۱۳۹۹ نیز در حال پیگیری و انجام می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: نظر به نقش چشمگیر و اثرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سهم قابل توجه آن در اشتغال پایدار در کشور و با توجه به تلاش‌های مستمرو خستگی ناپذیر مسئولین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، افق و آینده روشنی در پیش روی این دانشگاه و دانشجویان فنی و حرفه‌ای وجود خواهد داشت.

دهقانی رئیس آموزشکده دختران قم نیز در رابطه با فعالیت‌های آن آموزشکده عنوان کرد: تشکیل کارگاه بافت، چاپ، حجم، آتلیه عکاسی، تجهیزات اتاق سرور، تجهیزات مورد نیاز رشته کامپیوتر نیز در بخش دختران از جمله فعالیت‌های این بخش در دوسال اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه در اسناد بالادستی نظام توجه ویژه‌ای به آموزش‌های فنی و مهارتی جود دارد، افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده است که ۵۰ درصد آموزش‌های سطح عمومی (دوره متوسطه) به سمت فنی و مهارتی و در آموزش عالی نیز ۳۰ درصد رشته‌ها به سمت فنی و مهارتی گرایش یابد که این امر با محوریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال وکارآفرینی آموزش وپرورش قم آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آموزشکده ها و دانشکده ها حرفه ای استان قم مجموعه ها او ادامه فنی و مهارتی فعالیت ها قابل توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: در برنامه چهارم، ۲۱حکم در حوزه این معاونت وجود دارد اما بعد از گذشت سه سال از عمر این دوره مدیریت شهری جای سوال است که چه تعداد از این احکام محقق شده است؟

او افزود: احداث ۷سرای محلات در برنامه بود اما چه تعداد تاسیس شده است؟ در حوزه آموزش‌های شهروندی بگوید که چه تعداد از این آموزشها ارائه شده است؟ در مورد قرارگاه جهادی سیدالکریم توضیحاتی ارائه دهید که قرار است چه اقداماتی انجام دهد.

تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مردم از شهرداری تهران توقع دارند که شهری تمیز و آراسته داشته باشند و برای اینکه شهری آراسته و در شأن و متناسب با فرهنگ مان داشته باشیم، لازم است اقداماتی در چارچوب توقعات مردمی شکل گیرد، گفت: سوال من این است که چقدر برای فرهنگ‌سازی شهر متمدن تلاش کردیم؟

علیرضا نادعلی رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه جلسات متعددی با معاونت فرهنگی برگزار شده است، گفت: در مورد استقبال از نوروز زحمات زیادی کشیده بودند، اما در برخی از مناطق، برخی از کارها برای استقبال از نوروز خوب و در برخی مناطق کیفیت نداشت و باید متوازن می شدند و در مورد فعالیت ماه رمضان نیز باید بگویم در بیلبوردهای شهری به مردم گزارش داده می شد و ما هر چه به سمت مناطق و محلات برویم کارها نهادینه می شود و سعی شده به موضوعات جدید با تکنولوژی جدید وارد شوند که باید ادامه داشته باشد تا جاهای خالی پر شود.

جای خالی شادی و تفریح بعد از کرونا

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه انجام کارهای اجتماعی بعد از کرونا بسیار سخت است و شهرداری تمام تلاش خود را کرد تا با طراحی برنامه‌های خلاقانه مردم را به برگزاری برنامه های جمعی تشویق کند، افزود: برای شادی و تفریح بعد از کرونا نیازمند الگو و طراحی جدید بودیم که این مهم نیز محقق شد و شاهد بودیم که جشنواره شهر رمضان امسال با حضور پرشور مردم رقم خورد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه امسال به همراه خانواده در برنامه بلوار کشاورز و پارک لاله حضور داشتم و از این خلاقیت‌ها وابتکارات تشکر می‌کنم، گفت: اما نیازمند تولیدات خلاقانه و نوآورانه هستیم و در برنامه‌های امسال ابتکاراتی داشتیم و توصیه میکنم که سال دیگر به مسئله معرفی ظرفیت های گردشگری تهران توجه ویژه شود.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه رویکرد وظایف ذاتی شهرداری باید تقویت شود، گفت: انتظار ما این بود که در روز زمین پاک بیشتر فعالیت صورت می گرفت و در حوزه آب، هوا و خدمات شهری، اقدامات بیشتری مورد توجه قرار بگیرد.

حجت السلام سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا هم با بیان اینکه ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ درگیر بودند که جای تقدیر دارد، ادامه داد: باید آموزش خانواده را با محوریت مادران مورد توجه قرار دهیم. اگر مادر خانواده درست آموزش ببیند هم می‌تواند فرزند را درست تربیت کند و هم تأثیر ویژه ای بر همسر خود داشته باشد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگسازی انسان متعالی انجام شد، گفت: در سالهای قبل اقدامات دینی با روش‌های نوین و جذاب چندان برگزار نمی‌شد که این اقدام در سال جاری مورد توجه قرار گرفت. باید در بیلبوردها برنامه‌های دیگر نیز معرفی می شد تا مردم از برنامه‌های بیشتری بهره ببرند.

کد خبر 846684 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق شهروندی شوراى شهر تهران

دیگر خبرها

  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد