Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، "احمد سازگار"، گفت: بیمه مسئولیت کالا سالها است که در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای پیشرفته ارائه می شود و درایران هم به صورت کم و بیش فروخته می شود.

وی، با بیان اینکه برای ارائه یک پوشش بیمه ای نیازاست که تمامی خطرات مورد نیاز بیمه شناخته شود، افزود:  یکی از اصول اولیه بیمه شناختن ریسک مورد پوشش است به همین دلیل درحوزه تولید محصول، هرچقدر حساسیت محصول بالاتر باشد نیاز به شناخت بیشتر از آن محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: شرکت های بیمه ای یک کار تخصصی و یک کار جانبی دارند به عنوان نمونه برای صدور بیمه نامه هواپیما ممکن است کارشناسانی در صنعت بیمه باشند که هواپیما را بشناسند ولی به عنوان یک فرد متخصص نمی توانند اظهارنظر کنند بنابراین شرکت های بیمه گر برای بیمه کردن هواپیما ها از متخصص آن رشته استفاده می کنند.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد:  با توجه به اینکه در حوزه مسئولیت کالا پوشش های بیمه ای متنوعی وجود دارد صنعت بیمه باید حلقه های واسطه ای داشته باشد زیرا نمی تواند در تمامی حوزه ها صاحب نظر باشد بنابراین نیاز است که از کارشناسان متخصص هررشته استفاده کند.

سازگار با بیان اینکه شرکت های بیمه ای باید در حوزه های جدید وارد شوند و طرح و توسعه در این صنعت قوی تر شود، گفت: بیمه گران می توانند با همکاری واحدهای تولیدی، کالا ها را تحت پوشش بیمه قراردهند و با اینکار به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی نیز کمک می شود.

وی،تاکید کرد که بیمه گران زمانی می توانند تولیدات یک کارخانه را بیمه کنند که آن کارخانه شاخص های استاندارد سازی را رعایت کرده باشد، واحدهای تولیدی باید قبول کنند که مبلغی را بابت خطر احتمالی اینکه کالا دچار مشکل شود پرداخت و قبول کنند که برای تولید هر واحد محصول ، مبلغی را به عنوان حق بیمه بپردازند.

این کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: درحمایت از کالا ی ایرانی و اقتصاد کشور و برای نزدیک تر شدن این دوحوزه به یکدیگرو در استقبال از این طرح ، می توان کارگروهی را تشکیل داده و با تولیدکنندگان وارد مذاکره شد.

پربیننده ترین شناورهای صیادی خسارت جزئی و شکست ماشین‌آلات را بیمه نمی‌کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه صنعت بیمه بیمه مسئولیت کارشناس بیمه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت صنعت بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا حیدری با اعلام این مطلب گفت: در این دوره بیش از ۶۰ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، واحدهای بوم‌گردی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی بین‌راهی حضور داشتند.

معاون گردشگری آذربایجان غربی افزود: دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت کیفیت در تاسیسات اقامتی و پذیرایی نیز با حضور ۷۰ نفر از مدیران، کارکنان هتل‌ها مهمان‌پذیرها، بوم گردی‌ها و رستوران‌های سنتی و بین راهی‌های سطح استان برگزار شد.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، توانمندسازی فعالان گردشگری سطح استان بوده و در آینده نیز دوره‌های آموزشی دیگری برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • پهلودهی یک کشتی با ۴۰ TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر
  • اگر انتقام نمی‌گرفتیم؛ به روایت علی ربیعی/ خانه‌هایی که ساخته نشد، امتیازهایی که فروخته شد!
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد