Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@16:03:53 GMT

ثبت اطلاعات مسکونی ۱۳ میلیون مالک در سامانه اسکان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۶۶۷۱

ثبت اطلاعات مسکونی ۱۳ میلیون مالک در سامانه اسکان

به گزارش «نماینده»، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به اهمیت راه اندازی سامان املاک و اسکان برای مدیریت بازار مسکن در کشور، گفت: یکی از الزامات مدیریت بازار، یکپارچه سازی اطلاعات مسکن و اراضی در کشور است، از این رو با راه اندازی کامل این سامانه می توان بازار را مدیریت کرده و برای این حوزه برنامه ریزی کلانی تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه اندازی سامان املاک و اسکان از سال 94 در مجلس به تصویب رسید، اما متأسفانه در تشکیل و راه اندازی این سامانه تعلل صورت گرفت، زیرا بر اساس قانون، 16 منبع اطلاعاتی، باید اطلاعات املاک و مستغلات را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می کردند اما این مسئله محقق نشده بود.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در 6 ماه اخیر با همکاری شرکت های دانش بنیان اقدام به طراحی سامانه املاک و اسکان کرد و پس از آن از طریق خوداظهاری بخشی از اطلاعات مالکان و ملک ها جمع آوری شد.

تاکنون 13 میلیون مالک، اطلاعات مساکن خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کرده اند

حسینی با اعلام اینکه تاکنون 13 میلیون مالک، اطلاعات مساکن خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کرده اند، گفت: از این میزان، بالغ بر دو هزار نفر مالک اعلام کرده اند که بیش از یک خانه دارند، البته این مسئله به معنای آن نیست که این مسکن ها، خانه های خالی هستند.

نقش راه اندازی سامانه املاک و اجرای سیاست های مالیاتی در کنترل بازار مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: قطعا با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و اجرای سیاست های مالیاتی مانند مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه می توان نسبت به کنترل قیمت اجاره و فروش مسکن و مدیریت حوزه ساخت و ساز اقدام کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خانه های خالی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس نماینده سامانه املاک و اسکان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان

ابوالفضل مهدیار گفت: جریمه های مذکور از ۷۲ پرونده معرفی شده به تعزیرات حکومتی استان اخذ شده است که بیشترین این تخلفات شامل اخذ حق الزحمه مشاور املاک بيش از قيمت مصوب ابلاغی اتحاديه و تنظيم قرارداد خارج از سامانه است. 

وی گفت: مشاوران املاک متخلف بعد از محرز شدن تخلف علاوه بر استرداد وجه اضافی به شاکی، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسکن جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می شود نمی توانیم اجازه دهیم برخی با اقدامات غیرقانونی خود موجب اخلال در بازار مسکن و اجحاف در حق شهروندان را فراهم کنند.

مهدیار خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از کاسبان خوش انصاف با مشاورین املاکی که به جهت دریافت سهم بیشتری از معامله اقدام به سوداگری، قیمت سازی و گرانفروشی می کنند به صورت قاطعانه و بدون هیچ مسامحه ای برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان