Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی آغاز سال تحصیلی را به صورت متفاوت از ۱۵ شهریور ماه آغاز کردیم که در برخی از روستاها دانش‌آموزان از نبود شبکه‌های دیجیتال و اینترنت گلایه دارند و مسئولان نیز در پاسخ به این گلایه‌ها از اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال خبر می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امسال سال تحصیلی از 15 شهریورماه آغاز شد که با شروع سال تحصیلی کار آموزش در فضای مجازی نیز همچنان دنبال می‌شود اما در این میان برخی از شهروندان بیرجندی از وجود مشکلات اینترنتی در برخی از نقاط روستایی استان گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به سراغ یکی از روستاهایی رفتیم که  دانش آموزان از مشکلات اینترنتی گلایه دارند. زهرا یکی از دانش آموزان کلاس چهارم دبستان است و در طول هفته  سه روز بر سر کلاس درس حاضر می‌شود و قرار است در بستر فضای مجازی و شبکه شاد مابقی تعلیم و تربیت را فراگیرد اما گویا روستایشان از مشکات اینترنت رنج می‌‌برد آن طور که برای وصل شدن به اینترنت باید به  کوه بالای روستا بروند تا از فضای مجازی بتوانند استفاده کنند.

وی که مشکلات اینترنت روستایشان را محدود به این روزها نمی‌داند معتقد است از اسفندماه که کرونا آمد و مدارس تعطیل شد، مشکلات ما همچنان پا برجاست و آموزش وپرورش تلاش کرده تا درس نامه نیز تهیه کند اما وقتی مشکلات درسی داریم اگر بتوانیم از فضای شاد استفاده کنیم بیشتر مشکلات و اشکالات درسی‌مان رفع می‌شود.

نگرانی اهالی دهستان 11 هزار نفری زیلایی بویراحمد از وضعیت آنتن‌دهی تلفن و نبود اینترنتمعرفی خدمات آنلاین بومی در نبود اینترنت

مریم دانش آموز کلاس پنجم در این روستا است و در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: برای اتصال به فضای مجازی و شبکه شاد باید خود را به ورودی روستا برسانیم تا اینترنت وصل شود و این در حالی است که گاهی ساعات کلاس آموزشی مقطع ما در عصر است و در روستا وقتی هوا کمی تاریک می‌‍شود دیگر نمی‌توان از خانه بیرون رفت.

وی بر رسیدگی بیشتر مسئولان تاکید کرد و خواستار رفع مشکل اینترنتی روستا شد.

 این همه ماجرا نیست چرا که در چند روستا آن طرف‌تر دانش‌آموزان از نبود شبکه دیجیتال گلایه دارند و گویا در روستای آنها علاوه بر نبود اینترنت از شبکه دیجیتال نیز بی‌بهره‌اند.

مدیرکل ارتبارات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از برنامه‌های ما این است که روستاهایی با جمعیت 20 خانوار از اینترنت برخوردار شوند و تاکنون 60 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شده است.

مصطفی بهی، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با اجرای 150 سایت از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مابقی روستا‌های استان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند افزود: برای توسعه اتصال پوشش تلفن همراه جمعیت روستاها ملاک بالای 100 خانوار است اما طبق برنامه‌ای که در خراسان جنوبی داریم روستاهای بالای 60 خانوار از پوشش تلفن همراه برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 800 روستا در خراسان جنوبی یک هزار و 200 روستا زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند افزود: بنا به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات، اینترنت شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان است.

مدیرکل ارتبارات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: متولی شاد وزارت آموزش و پرورش است و برای دانش آموزان رایگان است اما بسته‌ای با هماهنگی ارتباطات اعلام می‌شود که برای معلمان رایگان شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه با آغاز شیوع کرونا مقرر شده بخشی از آموزشها از شبکه تلویزیونی باشد که این برنامه توسط وزارت آموزش و پرورش در تهران تولید می‌شود و بخشی به استانها واگذاری شده و  تاکنون چند برنامه از شبکه استانی نیز پخش شده است.

آیینه‌دار افزود: شبکه آموزش در بستر شبکه دیجیتال است و ما نیز باید زیرساخت فراهم کنیم و در استان کارهای خوبی انجام شده که قبل از  کرونا به گسترش شبکه‌های دیجیتال سرعت دادیم.

وی با بیان اینکه استان در بخش شبکه‌های دیجیتال تا سال 97 از عقب ماندگی زیادی رنج می‌برد ان طور که در سال 97 پایین‌ترین سطح پوشش را داشتیم گفت: در حال حاضر درصد پوشش شبکه‌های دیجیتال در استان بیش از 94 درصد است که با توجه به تاکیدات استاندار از ابتدای سال تاکنون 42 ایستگاه دیجیتال در استان بهر‌ه برداری شده است.

مدیرکل ارتبارات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که در دستور کار داریم 20 ایستگاه به مجموع ایستگاه‌های دیجیتال در استان افزوده می‌شود و تلاش ما بر این بوده تا ایستگاه‌هایی را انتخاب کنیم که روستاهای اقماری زیادی را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فناوری اطلاعات شبکه های دیجیتال نبود اینترنت خراسان جنوبی گلایه دارند دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اجرای طرح موفق طرح مدرسه تابستانی مهارت در استان گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۵۹ دانش آموز کسب مهارت را در دوره‌های آموزشی مختلف آغاز کردند.


حسن کامرانی فرد افزود: این افراد در مجموع ۷۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر ساعت آموزش مهارتی را در شهرستان‌های استان گذرانده اند.


وی گفت: در سال ۱۴۰۲ در مراکز دولتی استان ۲۸ هزار و ۴۷۲ نفر، در ۱۹ گروه هدف، بیش از ۳ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۴۴۱ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده اند.

دیگر خبرها

  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • اتصال ۸ روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی