Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اجرای طرح غربالگری مشاوره ژنتیک ویژه خانواده‌های دارای معلول در استان، گفت: تاکنون ۹۰ خانواده دارای سه معلول در استان شناسایی شده که ۳۷ نفر از این تعداد برای مشاوره ژنتیک اقدام کردند.

معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تاکنون ۱۱ خانواده دارای چهار معلول شناسایی شده است که از این تعداد ۸ خانواده برای مشاوره ژنتیک اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه کلیه هزینه‌های ژنتیک مربوط به خانواده‌های دارای معلول رایگان است، افزود: این خدمات به منظور جلوگیری از تولد فرزند دارای معلولیت برای خانواده‌های دو معلول به بالا رایگان انجام می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه مشاوره و انجام آزمایشات ژنتیک برای خانواده‌های دارای دو معلول با توجه به قراداد سازمان بهزیستی کشور به عهده جهاددانشگاهی است، اضافه کرد: مراکز جهاددانشگاهی در استان‌ها اقدام به شناسایی این خانواده‌ها، ارائه خدمات و مداخله برای جلوگیری از تولد فرزند دیگر که دارای معلولیت است را انجام می‌دهند.

وی گفت: 6 مرکز شامل یک مرکز دولتی و 5 مرکز خصوصی در شهرکرد فارسان و بروجن آماده ارائه خدمات مشاوره ژنتیک به هم‌استانی‌های عزیز است.

معا‌ون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی استان گفت: همه زوجین قبل از ازدواج می‌توانند آزمایشات مربوط به ژنتیک را انجام دهند و دریافت این خدمات به داشتن معلولیت و سابقه فامیلی زوجین ندارد.

انتهای پیام/68024/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مشاوره ژنتیک خانواده های دارای مشاوره ژنتیک دارای معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ثبت نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی کشور از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین لغایت روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ سال جاری از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir صورت می پذیرد.

متن کامل اطلاعیه اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور به شرح ذیل است:

 ثبت نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در دستگاه های اجرایی کشور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ لغایت روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ سال جاری از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir صورت می پذیرد.

لـذا متقاضـیان میتواننـد با مراجعه به سایت مذکور نسـبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نماینـد.

تاریـخ برگزاری آزمون مذکور نیز به روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۷ سالجاری تغییر یافته است.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • اکران مستند پذیرش در مشهد
  • توقف فعالیت پنجمین دوره شورای روانشناسی و مشاوره