Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@00:12:50 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ شهریور ایسنا

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۷۵۴۲

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ شهریور ایسنا

درگذشت آیت الله العظمی صانعی/ اجرای حکم قصاص نفس یک متهم به قتل/ محکومیت طبری به ۳۱ سال حبس/ اظهارات رییس جمهور جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا/ اعلام اعلام نتایج تعدادی از حوزه های انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله العظمی صانعی درگذشت + پیام های تسلیت

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید و استاد درس خارج حوزه علمیه امروز در قم در صدر اخبار پرمخاطب بود.

پیگیری‌ها از دفتر ایشان در تهران مبنی بر این است که وی صبح امروز در بیمارستان نکویی شهر قم درگذشته است. وی به دلیل شکستگی استخوان لگن در بیمارستان‌ بستری شده بود.

حکم قصاص نفس یک متهم به قتل اجرا شد

دومین خبر پربازدید امروز، اعلام اجرای حکم قصاص نفس یک متهم به قتل از سوی رئیس کل دادگستری فارس بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این باره گفت: حکم قصاص نفس یک متهم به قتل (نوید افکاری) پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.

وی که در سال ۹۷ فردی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

محکومیت طبری به ۳۱ سال حبس/ بازپرس فیلترکننده تلگرام به جرم اخذ رشوه به ۱۰ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه هم از صدور رای پرونده اکبر طبری خبر داد و گفت که طبری بابت تشکیل شبکه ارتشا به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال محکوم شده است. او همچنین گفت که بیژن قاسم زاده-بازپرسی که تلگرام با دستور قضایی او در ایران فیلترشده است- به جرم دریافت رشوه، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

پاسخ های غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروزش به سوالات خبرنگاران نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

امسال مراسم راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت/برخی کشورهای همسایه پول ما را تحویل نمی‌دهند

همچنین اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از دیگر اخبار پربازید امروز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با اشاره به تحریم های اخیر گفت: الان ما در کشورهای همسایه خودمان پول‌هایی داریم که بر آن قفل زده‌اند و پول ما را به خودمان تحویل نمی‌دهند. چرا که آمریکا تهدیدشان کرده است. شما در تاریخ هم نمی‌توانید چنین چیزی را ببینید که یک کشوری برای خرید داروها با پول خودش هم نتواند کاری کند و پول او را به خودش تحویل ندهند.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام اربعین، اظهار کرد: امسال مسئولان عراقی به صراحت اعلام کردند که آمادگی میزبانی از مهمانان راهپیمایی اربعین نداریم. بنابراین ما نیز امسال مراسمی تحت عنوان راهپیمایی اربعین چه در داخل مرزها و چه در خارج از آن نخواهیم داشت. البته عزاداری‌ با رعایت پروتکل‌ها در روز اربعین و سایر مناسبت‌های ماه صفر برگزار می‌شود اما چیزی به عنوان مراسم راهپیمایی اربعین نخواهیم داشت.

نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه انتخابیه اعلام شد

خبر بعدی،‌ اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه انتخابیه توسط دبیر ستاد انتخابات کشور بود.

اعلام نتایج ۱۰ حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس

سید اسماعیل موسوی همچنین نتایج انتخابات در دو حوزه انتخابیه سمیرم استان اصفهان و حوزه انتخابیه کرمانشاه در استان کرمانشاه را اعلام کرد.

ادعاهای فرمانده سنتکام علیه ایران

ادعای فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی غرب آسیا  علیه نقش ایران در منطقه هم از پرمخاطب ها بود.

کنت مک کنزی فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکایی در غرب آسیا با گفتن اینکه حملات انجام شده توسط  «شبه نظامیان»  در عراق علیه نظامیان آمریکایی افزایش یافته است،  بدون نام بردن از این شبه نظامیان، مدعی مرتبط بودن این حملات با ایران شد. 
مک کنزی با ادعای اینکه ایران سعی دارد دولت عراق را مجاب کند که نیروهای آمریکایی را مجبور به ترک منطقه کند،  گفت: هدف ایران این است که نظامیان آمریکایی به اجبار از منطقه خارج شوند. 

مردم نگران تامین واکسن آنفلوآنزا نباشند

واکنش رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به برخی نگرانی ها درباره تامین واکسن آنفلوآنزا هم مورد توجه قرار گرفت.

عبدالحسین روح الامینیبا تاکید بر این که «هیچ نگرانی از بابت تامین واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد» گفت: با توجه به شیوع کرونا و درخواست بیشتر مردم برای استفاده از واکسن آنفلوآنزا امسال مقدار زیادی واکسن تدارک دیده شده است.

دیگر اخبار مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش بر اجرای پروتکل‌ها در مدارس نظارت کنند

تهیه طرح دو فوریتی برای دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به گوشی هوشمند

انتقاد عارف از تصمیمات دولت در حوزه آموزش

***

اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی اقدامی ننگین و خفت‌بار است

خبر بعدی، بیانیه‌ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی بود.

در این بیانیه آمده است: بدون تردید  مردم مظلوم  و حق طلب فلسطین و مسلمانان آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و یاغی اسرائیل را نخواهند پذیرفت و این اقدام ننگین در حافظه تاریخی ملت مظلوم و ستمدیده  فلسطین و ملتهای آزاده جهان تا ابد باقی خواهد ماند. 

خبرهای بیشتر در این رابطه را در لینک های زیر دنبال کنید.

اهداف اصلی عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی چیست؟

عادی سازی روابط کشورهای خلیج فارس با اسرائیل نوعی خودکشی است

سیاست‌های آمریکا در منطقه به بن بست رسیده است

باز شدن پای رژیم صهیونیستی به منطقه امنیت خلیج فارس را به خطر می‌اندازد

امارات نه فقط به فلسطین بلکه به ملت‌های منطقه خیانت کرد

واکنش دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین به عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و بحرین

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله صانعي نوید افکاری اکبر طبری دور دوم انتخابات مجلس یازدهم دوم انتخابات مجلس راهپیمایی اربعین واکسن آنفلوآنزا عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی حوزه انتخابیه سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج

ولی پوری در نشست کمیسیون دانشجویی استان البرز با محوریت هم اندیشی جهت برنامه ریزی لازم و اقدامات مرتبط با مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این پویش های انتخاباتی و کرسی های آزاد اندیشی باید در دانشگاه های استان عملیاتی شود .

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری و حضور اقشار مختلف در صحنه انتخابات، نقش دانشگاهیان را ویژه دانست و افزود: اقدامات اثرگذار مرحله اول باید در مرحله دوم انتخابات نیز باید استمرار داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات استان البرز یادآورشد: جهاد تبیین امری مهم در جهت ترغیب مردم برای حضور در انتخابات بوده و دانشجویان و اساتید دانشگاهی نقش مهمی در انجام فریضه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دارند.

در نشست کمیسیون دانشجویی استان البرز اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خویش پرداخته و مسائل و مشکلات دانشگاه های استان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

با اعلام نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه سال گذشته تکلیف حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،طالقان ،نظرآباد و چهار باغ که دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است با انتخابات  علی حدادی مشخص شد.

اما حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی در بهارستان است علیرضا عباسی منتخب نخست مردم این حوزه انتخابیه شد و کرسی دیگر با رقابت نزدیک ۲ نامزد انتخاباتی علی شیرین زاد و مصطفی سعیدی سیرایی در دور دوم تعیین تکلیف می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات مجلس در دو حوزه خوزستان برگزار می‌شود
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد