Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، علیرغم تشدید وضعیت ویروس کرونا در جهان و همچنین فشارهای آمریکا سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال سرمایه‌گذاری در چین هستند و سرمایه‌های خود را به این کشور می‌ریزند.

بر اساس این گزارش، ماه گذشته چین 84.1 میلیارد یوآن معادل 12.3 میلیارد دلار سرمایه‌های مستقیم خارجی جذب کرده که این رقم نبست به ماه پیش 18.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد رشد داشته است.

بر اساس آمارهای وزارت بازرگانی چین، ماه آگوست پنجمین ماه متوالی رشد سرمایه‌های مستقیم خارجی در چین را فتح کرد. به طوری که در 8 ماه نخست امسال جذب سرمایه‌ها 2.6 درصد افزایش یافت و به رقم 619.8 میلیارد یوآن رسید.

چین همچنان به عنوان یک مقصد بزرگ سرمایه‌گذاری برای دیگر کشورها محسوب می‌شود چرا که از معدود کشورهایی است که توانسته با مدیریت مناسب پس از شیوع ویروس کرونا در دام رکود اقتصادی نیفتد.

به طوری که پس از  کاهش رشد در سه ماهه نخست امسال تولید ناخالص داخلی این کشور به سطح پیش‌بینی‌ها رسید و 3.2 درصد رشد کرد.

بر اساس این گزارش، پکن گام‌های لازم برای جذب سرمایه‌های خارجی را برداشته است روز جمعه یک مقام ارشد چینی اعلام کرد که این کشور خدمات ویژه‌ای را برای حمایت از سرمایه‌گذاران دارد. آنها همچنین فاش کردند که پایتخت چین به دنبال تبدیل شدن به یک منطقه عرضه جهانی و ملی تبدیل می‌شود چرا که آنها قصد دارند برخی اقدامات از جمله تسهیل‌سازی رفت و آمد در مرزهای پکن را ایجاد کنند و می‌خواهند امنیت دریایی را برای حمایت از سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها تأمین کنند و شرکت‌های خارجی را تشویق می‌کنند تا در تجارت‌های بورس و اوراق این کشور شرکت کنند.

معاون وزیر بازرگانی چین اعلام کرد: سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرده‌اند که اشتیاق زیادی برای ورود به بخش ارتباطات مخابراتی این کشور دارند.

وی همچنین گفت: برنامه ما این است که اجازه دهیم شرکت‌های خارجی در شبکه‌های اختصاصی مجازی سرمایه‌گذاری کنند. به طوری که سهم خارجی از 50 درصد تجاوز نخواهد کرد.

به گفته این مسؤول، مشارکت‌ شرکت‌های خارجی در بخش ارتباطات مخابراتی به صورت سرمایه‌گذاری مشترک برای تأمین خدمات به شرکت‌های خصوصی خارجی در پکن خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: جریان سرمایه به داخل چین علیرغم تنش‌ها و فشارهایی که از چندین جهت وارد می‌کند ادامه دارد. به علاوه فشارها فعالیت‌های اقتصادی چین از قلمرو داخل این کشور نیز وارد می‌شود. به طوری که دولت ترامپ بارها تلاش کرده است تا شرکت‌های آمریکایی را وادار کند چین را ترک کنند و یا در فعالیت اقتصادی‌شان با چین تجدیدنظر کنند که همه این‌ها به نوعی فشار از داخل به کشور چین محسوب می‌‌شود.

در حالی که فعالیت‌های اقتصادی چین تحت تأثیر تنش‌های تلخ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان است شرکت‌های بخش خصوصی آمریکا همچنان نمی‌خواهند که چین را ترک کنند. آنها بازار چین را بسیار جذاب و رو به رشد می‌دانند.

یک تحقیقی که اخیراً توسط اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای انجام شده نشان می‌دهد، 78 درصد شرکت‌های آمریکایی نمی‌خواهند میزان سرمایه‌های خود را در این کشور تغییر دهند.این تحقیق و بررسی نشان می‌دهد که تنها 4 درصد شرکت‌ها به دنبال ترک این کشور هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اقتصاد چین سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاران سرمایه گذاری سرمایه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی

دریافت 28 MB

امیر سلیمان طاهری در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در پادگان شهید سروران کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این روز یادآور رشادت‌ها و دلاورمردی‌های کسانی است که با تقدیم جان و مال خود نقش اساسی در شکل‌گیری و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته، قوی و مدرنی برخوردار هستیم افزود: همه این تجهیزات با تکیه بر توان نیروها و متخصصان داخلی ساخته شده است و مأموریت‌های محوله ذاتی خود را به نحو احسن به انجام می‌رساند.

کد خبر 6081425

دیگر خبرها

  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟