Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:29:42 GMT

دود آتش خام‌فروشی معدن بوکسید در چشم اشتغال و تولید

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۷۷۴۸

دود آتش خام‌فروشی معدن بوکسید در چشم اشتغال و تولید

حسین پور گفت: گستردگی آتش خام فروشی معادن کهگیلویه و بویر احمد آنچنان زیاد شده که این بار گریبان بوکسید دیار چشمه بلقیس را گرفته تا دود این آتش در چشم اشتغال و اقتصاد استان برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما  در خصوص وضعیت معدن فسفات چرام گفت: این معدن قبلا چند بهره‌بردار خصوصی داشت،که بدلیل مشکلات زیرساختی و عدم توانایی کافی راکد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه لغو صلاحیت بهره بردار بر اساس قانون و مکاتبه با شورای عالی معدن ایران صادر شد گفت : فسفات چرام به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد و این فرصت طلایی برای راه انازی و بهره برداری است..

سالار حسین پور در ادامه افزود: صدور پروانه بهره‌برداری فسفات چرام تا چند روز آینده برای شرکت تولید مواد معدنی ایران صادر خواهد شد.

وی ابراز داشت: این شرکت زیرمجموعه امیدرو (سازمان گسترش،توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران) که یکی از معاونت های وزارت صنعت و معدن است.

مدیر کل سازمان "صمت" استان گفت:با قراردادی که با شرکت گاز استان داریم کار ایجاد زیر ساخت گاز رسانه با اعتبار بالغ بر 20میلیارد ریالبه این منطقه توسط استان و کار ابرسانی توسط شرکت طرف قراردادانجام می شود.

حسین پور در ادامه افزود: بعد از آماده سازی زیر ساخت ها سرمایه گذاری بخش خصوصی هم وارد می شود و مواد معدنی که خود همان فسفات است  را جهت تولید برخی موارد ازقبیل اسید فسفریک و کلو فسفات استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه ما این است که صنایع پایین دستی معادن فسفات را ایجاد و بتوانیم مجموعه صنعتی معدنی بزرگ در آن منطقه فسفات چرام ایجاد شود.

مدیر کل صمت کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی کارخانه آهک هیدرات با اشتغالی بالغ بر  ۷۰ نفر مستقیم و بیش از 140 نفر به صورت غیر مستقیم خبر داد و گفت :با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان از محل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این کارخانه در کنار معدن فسفات چرام راه اندازی می شود.

وی در خصوص بعضی از ابهام های پیش آمده در انتقال خاک معدن فسفات چرام به خراسان گفت: ما در سرفاریاب یک معدن بوکسید داریم که مواد اولیه تولید الومینیوم است و خاک آن به تنها کارخانه آلومینا در ایران به نام کارخانه جاجرم در خراسان شمالی انتقال می یابد.

 حسین پور تاکید کرد به دلیل اینکه ما کارخانه تولید الومینا در استان نداریم این مواد اولیه را در اختیار یک بهره بردار گذاشته ایم و خاکی بهره برداری شده  در اختیار کارخانه های الومینیوم قرار می گیرد و در نهایت خروجی آن به صورت آلومنیوم هایی است که ما در سطح بازار می بینیم.

مدیر کل صمت گفت: اگر ما در اکتشافات به ذخیره معدنی ۲۰ میلیون تن بوکسید برسیم می توانیم یک کارخانه تولید آلومینا در سطح کوچک در منطقه ایجاد کنیم، اما ذخیره زیر ۲۰ میلیون تن در حال حاضر توجیح اقتصادی ندارد که ما بخواهیم این کارخانه را ایجاد کنیم.   وی افزود: با توجه به اینکه ما ظرفیت ذخیره ۲۰ تن بوکسید را نداریم، همان مقدار که کشف شده را بهره برداری و به کارخانه آلومینا می فرستیم.   مدیر کل صمت بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت راه اندازی کارخانه آلومینا را نداریم این قول را گرفته ایم که در صورت رسیدن به ظرفیت لازم، کارخانه تولید آلومینا در  محدوده معادن بوکسیدمان ایجاد می شود، که ظرفیت خوبی برای تولید و اشتغال استان است.   وی در ادامه گفت: با توجه به سطح استان که ۱۵ هزار کیلومتر مربع است  با برنامه ریزی که داریم امسال در  حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع آن در دستور برنامه اکتشاف قرار می گیرد.   حسین پور به میزان اشتغالی که معادن استان ایجاد کرده اشاره کرد و گفت: ما در استان ۴۲ معدن فعال داریم و در حال حاضر معادن فعال استان ما توانسته تقریبا ۴۵۰ نفر را شاغل کند که بخش اعظم معادن استان معادن شن و ماسه است.  

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بهره برداری معدنی ایران فسفات چرام مواد معدنی حسین پور مدیر کل کل صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد