Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:40:27 GMT

گازرسانی به ۱۸۶ روستای کوهستانی مازندران انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۰۱۳

گازرسانی به ۱۸۶ روستای کوهستانی مازندران انجام می‌شود

جعفر احمدپور روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به بخش کجور در نوشهر گفت : برای اجرای این پروژه ها ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود که از این میزان ۴۴ کیلومتر آن به صورت ۲۰ اینچی و بقیه لوله گذاری ۱۲ اینچی است.

وی افزود : شهرهای پول و کجور در بخش کجور شهرستان نوشهر و شهر بلده در شهرستان نور از جمله این سه شهر کوهستانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به در حال اجرا بودن گاز رسانی به شهرهای پول و کجور گفت که هم اکنون ۱۳ کیلومتر از مسیر  ۱۵ کیلومتر خط انتقال گاز این مناطق انجام شد و بقیه نیز تا آبان ماه امسال به اتمام می رسد.

وی افزود : این خط لوله از منطقه ونوش بخش مرکزی نوشهر تا ۲ راهی کدیر در بخش کجور با لوله ۲۰ اینچی و سپس از آنجا ۲ خط لوله ۱۲ اینچی یکی برای شهرهای پول و کجور و روستاهای بخش کجور و دیگری برای بخش بلده شهرستان نور لوله گذاری می شود.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بر سرعت اجرای این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: در راستا کاهش زمان این پروژه به چهار فاز تقسیم شده است تا هر پیمانکار به صورت جداگانه هر فاز پروژه را اجرا کند. 

وی افزود : گازرسانی به این مناطق با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن روستاها حداکثر تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد ، اما به دلیل نزدیکی فاصله بخش کجور به ونوش ، مردم این بخش زودتر از بخش بلده و منطقه چلاو آمل از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

احمدپور همچنین از احداث یک ایستگاه پمپاژ گاز در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار متر مربع در منطقه ونوش خبر داد.

فرماندار شهرستان نوشهر هم  در این جلسه بر ضرورت تامین گاز برای شهرهای پول و کجور در وضعیت جوی نامناسب تاکید کرد و گفت: گازرسانی نباید به دلیل وضعیت نامناسب جاده ای و یا شرایط دیگر دچار اختلال شود.

سعید یزدانی  با اشاره به اجرای عملیات گازرسانی بخش کجور افزود : این بخش دارای بافت تاریخی است و عملیات گازرسانی دراین منطقه هم باید با استفاده از نظرات نماینده میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بر اساس موازین قانونی انجام شود.

برچسب‌ها نوشهر گاز رسانی کجور بلده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر گاز رسانی کجور بلده نوشهر گاز رسانی کجور بلده اخبار کنکور شهرهای پول و کجور بخش کجور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه  تا اواخر وقت سه‌شنبه  بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • باران بهاری در راه مازندران
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • تشریفات گمرکی ۴۱ هزار مسافر در مازندران انجام شد
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • ناصرآبادِ کجور با شکوفه‌های گیلاس تماشایی‌تر شد
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت