Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اخیراً آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در سطح استان کردستان افزایش پیدا کرده و همین مسئله زنگ خطر را به صدا درآورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اخیراً آمار مبتلایان و بستری ‌شدگان کرونا در سطح استان کردستان افزایش پیدا کرده و همین مسئله زنگ خطر را به صدا درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه "وضعیت کرونا در کردستان در آستانه قرمز شدن مجدد است" اظهار داشت: در هفته اخیر افزایش موارد بستری در استان مشاهده شده و اطلاعات پایگاه‌های دیده‌ور نشان‌دهنده افزایش فعالیت ویروس در شهرستان‌های کردستان است.

وی با بیان اینکه "افزایش آمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی در استان ناشی از افزایش دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و مسافرت‌ها، کاهش استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی است"؛ خطاب به شهروندان کردستانی هشدار داد: در صورتی‌که دستورات بهداشتی مجدداً و به‌صورت سریع در شهرستان‌ها رعایت نشود در هفته‌های آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

آمار مبتلایان کرونایی و بستری‌شدگان ‌در کردستان افزایش پیدا کرد‌یک روز دیگر بدون فوتی کرونایی برای کردستان؛ شهروندان همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: افزایش گردش ویروس و فعالیت آن در آستانه پاییز بسیار خطرناک بوده و باید سریعاً با رعایت اصول بهداشتی از گردش ویروس کاسته شود.

قادری با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی در اماکن عمومی، اصناف و ادارات، استفاده از ماسک و عدم شرکت در مراسمات عروسی، ختم و مهمانی‌ها یادآور شد: با رعایت همین چند توصیه ساده می‌توان این بیماری را کنترل و شکست داد.

انتهای پیام/484/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمار مبتلایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت به نام هفته زمین پاک نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌هایی اجرایی می‌شود، از جمله آن با همکاری انجمن‌های زیست محیطی به صورت نمادین نسبت به پاکسازی مناطق گردشگری از زباله اقدام خواهد شد.

وی افزود: معضلات زیست محیطی با افزایش جمعیت روز به روز بیشتر می‌شود و ما نیازمند فرهنگ‌سازی در این مورد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ابلاغ آئین نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور، خاطرنشان کرد: سازمان صمت مکلف شده است که در طول مدت پنج سال، هر سال ۲۰ درصد از واحدهایی که نسبت به تولید پلاستیک همچون کیسه پلاستیکی اقدام می‌کنند را با مواد دوستدار محیط زیست جایگزین کند.

حمیدی ادامه داد: سرانه مصرف روزانه پلاستیک هر نفر سه کیسه است که سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون تُن پلاستیک در کشور مصرف می‌شود.

وی فعالیت‌های معادن، آتش‌سوزی جنگل‌ها و حریق بقایای محصولات کشاورزی توسط کشاورزان را از دیگر معضلات زیست محیطی استان برشمرد و اضافه کرد: کمتر از دو درصد روستاهای استان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند و این فاضلاب وارد آبراه‌های پایین دست روستا می‌شود که یکی از عوامل اصلی آلوده شدن خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کانون داخلی گرد و غبار در استان کردستان وجود ندارد و در یکی دو سال اخیر مشکلی بابت گرد و غبار کشورهای همسایه نداشته‌ایم.

خودروهای فرسوده، عامل اصلی آلودگی هوای شهر سنندج

حمیدی تصریح کرد: بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ درصد آلودگی هوای شهر سنندج ناشی از خودروها و سیستم حمل و نقل فرسوده است چون بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل عمومی این شهر فرسوده است.

وی افزود: در مورد حل این مشکل با شهرداری سنندج رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم اما تاکنون جوابی نگرفته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، واژگونی تانکرهای حامل سوخت را از دیگر عوامل آلودگی خاک استان دانست و گفت: از سال ۱۳۸۷ تاکنون حدود ۳۰۰ مورد واژگونی تانکر سوخت را در استان داشته‌ایم که نیاز هست پلیس راهور نظارت‌های خود را بر تردد این تانکرها در مسیرها دارای ممنوعیت بیشتر کند.

حمیدی ادامه داد: پسماند شهرها و روستاهای استان نیز از دیگر عوامل آلودگی خاک استان است، به نحوی که از حدود ۱۷۰۰ روستای استان فقط ۸۰۰ روستا دارای جایگاه زباله منطبق بر شرایط لازم هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری‌های استان کردستان نیز مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند که این یکی از آسیب‌های جدی حوزه محیط زیست و خاک و هوا بوده و موجب افزایش سگ‌های ولگرد و مشکلات زیست محیطی و بهداشتی شده است.

شهرداری‌ها مسئله پسماند را در اولویت قرار دهند

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: مشکل زباله و پسماند تا زمانی که در اولویت شهرداری‌ها قرار نگیرد این مشکل حل نخواهد شد.

حمیدی گفت: بحث تفکیک از مبدا زباله باید نهادینه شود و اگر مدیریت پسماند به صورت سامانه‌ای صورت گیرد قاعدتاً مشکلاتی همچون افزایش سگ‌های ولگرد و سایر مشکلات بهداشتی کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری‌های استان مسئله دفع اصولی زباله و پسماند را رعایت نکنند به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 747167

دیگر خبرها

  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد
  • خدمات بستری رایگان افراد بالای ۶۵ سال