Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید صولت مرتضوی، رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: املاک بنیاد مستضعفان که در تصرف نیازمندان و محرومان باشد بر اساس قواعد و قوانین تعریف شده به صورت رایگان به آنها واگذار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سید صولت مرتضوی امروز(شنبه) در نشست تعیین تکلیف مالکیت متصرفان املاک بنیاد مستضعفان در تاکستان که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در واگذاری املاک بنیاد علوی اصلاحاتی انجام شد البته این اصلاح براین اساس صورت گرفته است که غاطبه کسانی که بنیاد با آنها طرف است را عموم مردم تشکیل می‌دهند؛ لذا با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان نگاهش حمایت از محرومان بوده از این رو ریاست بنیاد در مقاطع و مواقع مختلف تصمیمی اتخاذ کرده‌اند که به نفع محرومان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بنیاد تلاش کرده در تصمیم‌های خود براساس نفع و صلاح مردم اقدام نماید؛ البته در مواجه با مردم دو شیوه را می‌توانیم پیش روی خود قرار دهیم که یکی جود است و دیگری عدالت؛ براساس سفارش و توصیه امام صادق(ع) عدل بهتر از جود است چراکه عدل عمومی است و عدالت را برای عموم مردم شامل می‌شود.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان تصریح کرد: بنیاد مستضعفان نیز همانطور که از نامش پیداست محلی برای خدمت به مستضعفان است؛ از این رو هرچه درآمد داریم برای محرومان اختصاص می‌دهیم که نوع عملکرد این بنیاد در ایام کرونا قسمتی از اجرای این سیاست است.

وی افزود: در خصوص املاک بنیاد علوی تصمیم بر این است که به معترضان براساس ضوابط واگذار شود اما سایر املاک دارای سه بخش است؛ یک دسته متصرفانی هستند که بضاعت مالی مناسب دارند که امکان واگذاری املاک با قیمت کارشناسی وجود دارد.

مرتضوی عنوان کرد: دسته دوم متصرفانی هستند که بضاعت مالی آنها حدی میان نیازمندان و متمولان است که برای این دسته نیز با 50 درصد قیمت کارشناسی واگذاری داریم و دسته سوم نیز متصرفانی هستند که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که از محل قانونی این واگذار را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: ما در بنیاد مستضعفان به دنبال آن هستیم تا املاک را با شیوه عادلانه به مردم واگذار کنیم از این رو برای تعیین تکلیف قانونی متصرفان املاک در تاکستان لازم است دفتری تشکیل شود تا مدارک متصرفان را جمع آوری و هر یک را در قالب پرونده‌ای فراهم کند تا درخواست‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در بررسی‌ها دستگاه‌های مختلف همچون بهزیستی، شهرداری، اداره ثبت املاک، فرمانداری، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام(ره)، اداره کار و سایر دستگاه‌های مرتبط به تشخیص فرماندار عضو خواهند بود تا نسبت به بررسی پرونده‌ها و ارسال آن به تهران برای بررسی و تصویب مالکیت اقدام شود.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌ها و بیان افراد مختلف اغلب متصرفان زمین‌ها در تاکستان را کسانی تشکیل می‌دهند که جزو اقشار متمول جامعه نیستند از این رو بنیاد مستضعفان نیز با نگاه عادلانه و قانونی به دنبال حل مشکل مردم است.

مرتضوی در پایان اعلام کرد: براین اساس تا 300 متر زمین مسکونی، تا هزار و 500 متر زمین کشاورزی و تا 30 متر زمین تجاری را به صورت رایگان به مردم واگذار می‌کنیم. همچنین از 300 تا 500 متر زمین مسکونی با 10 درصد قیمت کارشناسی و بیش از 500 متر با اِعمال 10 درصد تخفیف در قیمت کارشناسی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: املاک بنیاد مستضعفان قیمت کارشناسی متر زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دردهای ناشی از آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی دندان امروزه به یکی از شایع‌ترین دردها در جامعه تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که بالا بودن هزینه‌های دریافت خدمات در حوزه دهان و دندان به ویژه در هرمزگان مزید بر علت شده است تا بسیاری از افراد متأثر از نارسایی‌های دهان و دندان مجبور باشند با روش‌های مختلف یا درمان‌های موقتی با این دردهای سرسام‌آور خو بگیرند.

ایجاد پوسیدگی یا به وجود آمدن حفره در ساختار دندان‌ها موجب می‌شود برای افراد در خوردن و آشامیدن محدودیت‌هایی بروز کند به عنوان مثل خوردن غذاها یا خوراکی‌های شیرین، سرد یا گرم برای افراد آسیب‌دیده در حوزه دهان و دندان سخت می‌شود.

همانطور که مستحضرید یکی از سرانه‌های نامتوازن در کشور مربوط به توزیع جغرافیایی دندانپزشکان است و همین امر نیز باعث پدید آمدن شکاف‌هایی طبقاتی در تعرفه‌های دندانپزشکی شده است و از طرفی بالا بودن تعرفه‌ها موجب شده است که بخش عمده‌ای از خدمات‌جویان حوزه دندان در مواجهه با آسیب‌های مرتبط با دندان به جای بهره‌گیری از روش‌های مختلف درمانی تن به کشیدن دندان‌هایشان دهند.

البته در استان هرمزگان پایین بودن سرانه‌ها تنها منحصر در بخش دندانپزشکی نیست بلکه باقی بخش‌های بهداشت و درمان استان نیز نتوانسته است آن طور که باید و شاید رشد قابل توجهی داشته باشد؛ چنانچه طبق اعلام استاندار هرمزگان بدون احتساب تخت‌های بیمارستانی مربوط به نیروهای مسلح سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان ۷/. است که فاصله معناداری با میانگین تخت‌های بیمارستانی در کشور دارد.

با آغاز به کار دولت سیزدهم؛ تیم اجرایی دولت مردمی در استان هرمزگان برنامه‌هایی را جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان در استان هرمزگان تدوین کرد این برنامه در سطح بلندمدت بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدید الاحداث در استان بود که شامل بیمارستان‌های کودکان، ۵۳۱ تخت‌خوابی، بیمارستان ستاره خلیج‌فارس، بیمارستان بستک، بیمارستان جدید میناب و … می‌شود.

بیمارستان فارابی بستک و بیمارستان کودکان بندرعباس در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به ظرفیت سرانه درمانی استان اضافه شد اما همچنان دیگر بیمارستان‌ها در دست ساخت هستند و تمام تلاش مدیریت عالی استان رساندن آن‌ها به دور سوم سفر ریاست جمهوری است.

ارائه ۲۱۸ هزار خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی از ابتدای دولت تاکنون برای مردم هرمزگان در ۴۷ اردو

دولت راهکاری زودبازده نیز برای افزایش سطح کیفی خدمات درمانی در استان داشت و آن هم راه‌اندازی قرارگاه مردم استان بود که ذیل آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی با استفاده ظرفیت تجهیزاتی بیمارستان مدیریت بحران و دعوت از پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف آغاز شد.

طی برگزاری حدود چهل و هفت گردهمایی پزشکان جهادی از ابتدای دولت تاکنون ۲۱۸ هزار خدمت رایگان درمانی به مردم استان هرمزگان در گوشه به گوشه استان ارائه شد و از اواخر فرودین ماه نیز نیز چهل و هشتمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در استان به میزبانی شهر رودان در شرق هرمزگان آغاز شد.

خدمات رایگان قرارگاه مردم به ۲۲ هزار و ۹۰۰ خدمت رسید

رضا مهری مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی و مسئول بخش درمان قرارگاه مردم استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای مستمر در سال‌جاری گفت و اظهارداشت: قرارگاه مردم در تمام بخش‌های استان استقرار و خدمات‌دهی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون سی و هشت اردو و گردهمایی با حضور پزشکان جهادی در استان هرمزگان برگزار کرده‌ایم و ذیل آن به ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده است.

مهری تاکید کرد: آخرین گردهمایی قرارگاه مردم مربوط به شهرستان رودان بود که ۴۲ دندانپزشک شامل متخصصین فک و صورت، ارتودنسی، درمان ریشه و متخصص دندان کودکان در آن حضور داشتند.

مسئول قرارگاه مردم استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: برای برگزاری این اردو که در اواخر فرودین ماه برگزار شد ۲۵ یونیت دندانپزشکی مستقر شده بود و به مردم دهک‌های ۷ به پایین خدمت رایگان دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ خدمت گران‌قیمت دندانپزشکی در این اردو به مردم شهرستان رودان ارائه شد.

کد خبر 6081705

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان ارتش در مراغه
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • الگوی حکمرانی تولید تدوین شود/ اگر به مردم میدان داده شود جهش تولید اتفاق می‌افتد
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس