Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@23:03:43 GMT

کودکان بدون علائم نیز کرونا را انتقال می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۸۹۴۴

کودکان بدون علائم نیز کرونا را انتقال می‌دهند

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات‌متحده نشان می‌دهد کودکان بدون علائم نیز می‌توانند ناقل کرونا باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از سی ان ان، داده‌های ردیابی تماس از سه مرکز مراقبت از کودکان در ایالت یوتا نشان می‌دهد حتی کودکان با علائم خفیف یا بدون علائم نیز می‌توانند ویروس کرونا را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوازده کودک، ازجمله یک کودک هشت ماهه، در یک مرکز نگهداری از کودکان به کرونا مبتلا شدند و آن را حداقل به 12 نفر در خارج از این مکان انتقال دادند. محققان در گزارشی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات‌متحده منتشر شد نوشتند داده‌ها نشان می‌دهد کودکان می‌توانند ویروس را از مراکز مراقبت از کودکان به خانه‌های خود منتقل کنند.

در این گزارش آمده است شدت ویروس کرونا در كودكان از بزرگ‌سالان كمتر است، اما كودكان هنوز هم می‌توانند در انتقال آن نقش داشته باشند.

طبق آمار آزمایش کرونای 500هزار کودک آمریکایی تاکنون مثبت بوده است.

اگرچه به نظر می‌رسد تعداد كمتری از كودكان نسبت به بزرگ‌سالان بیماری شدید ناشی از کرونا را تجربه می‌کنند، اما موضوعی که مطرح است (مخصوصاً در مورد تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس) این است که کودکان نقش مهمی در انتقال ویروس دارند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: کودکان ویروس کرونا علائم کرونا ناقل کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال

طبق برآورد ها ۸۳ درصد کودکان خیابان از اتباع هستند که بین آنها فراوانی افغانستانی‌ها بیشتر است و بیش از ۶۰ درصد از آنها اتباع غیرمجاز هستند.

برخی از کارشناسان بر این باورند نبود نظارت کافی بر انبوه اتباع غیرمجاز و اینکه آنها به طور عمده از اقشار پایین هستند، بر شمار کودکان کار افزوده است. این اتباع اعتقادی به دوره کودکی ندارند و این فرهنگ بین آنها رایج است که فرزند از کودکی باید برای خانواده درآمد کسب کند. از سوی دیگر داشتن فرزند زیاد بین اتباع خارجی سبب‌شده نتوانند مخارج روزانه خود را تامین کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۴۴ یا ۴۵ درصد از کودکان کار با بُعد خانوار بین ۴ تا ۶ نفر هستند. ۲۰ نهاد دولتی و غیردولتی در کشور متولی احقاق حقوق کودکان هستند اما رویکرد نادرست یا ترک فعل آنها سبب شده ساماندهی کودکان کار تا به این اندازه طولانی شده و ۲۰ سال به درازا کشیده است؛ طرح‌های جمع‌آوری یا ساماندهی کودکان تاکنون موفق عمل نکرده‌اند زیرا برخورد هدفمندی با کودکان اتباع و خانواده‌های آنها صورت نمی‌گیرد.

به گفته «آرزو فتحی» معاون اورژانس اجتماعی مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و باز توانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر از کودکان کار و خیابان در مراکز نگهداری روزانه و شبانه، خدمات متنوع این سازمان را دریافت می‌کنند. ۶۳ مرکز نگهداری روزانه و ۲۹ مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان کار و خیابان در کشور فعالیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • بازوی حامی باش، راهکار جدید اپلیکیشن بله برای حمایت از کودکان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان
  • خبر‌هایی از اعلام زمان اعزام کاروان های حج عمره از سمنان
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • اطلاعیه پلیس درباره مرگ یک شرور درحین انتقال به صحنه جرم/ بازداشتگاه وزرا مرکز اوباش است
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود