Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@09:55:36 GMT

آمار عجیب از خوداظهاری مالکان خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۶۹۰۴۲

آمار عجیب از خوداظهاری مالکان خانه‌های خالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سامانه املاک و اسکان به منظور درج اطلاعات واحدهای مسکونی اعم از خالی و دارای سکنه برای برنامه ریزی بهتر از بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی و مرداد ماه امسال وارد فاز اجرایی شد.

در هفته های اخیر روزانه ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان  حدود ۲۸ میلیون واحد مسکونی موجود در کشور ارسال شده که تاکنون ۱۳ میلیون خود اظهاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد فقط ۲۰۰۰ نفر به داشتن بیش از یک خانه اذعان کرده‌اند که  هیچ تناسبی با حدود ۲.۶ میلیون واحد خالی از سکنه ندارد.

این در حالی است که مسئولان وزارت راه و شهرسازی معتقدند از طریق خوداظهاری وضعیت سکونت واحدهای مسکونی اعم از خالی یا دارای سکنه بودن مشخص می‌شود.

از طرف دیگر به نظر می رسد سامانه هنوز به طور کامل به ۱۶ منبع اطلاعاتی متصل نشده است. به طور مثال برخی مخاطبان عنوان می‌کنند در حالی که واحد مسکونی خود را فروخته اند پیامکی حاوی این مضمون که شما مالک این واحد مسکونی هستید به آنها ارسال و درخواست شده در صورت فروش، اطلاعات خریدار از جمله شماره موبایل و کد ملی او را وارد کنند. حال آنکه لزوماً همه فروشندگان در حال حاضر به این اطلاعات دسترسی ندارند.

در این پیامک نیز مشخص نشده که اگر فروشنده به اطلاعات سجلی خریدار دسترسی ندارد چه راهکار جایگزینی باید بیندیشد.

 روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کل کشور در آن ثبت خواهد شد به مرحله اجرا رسید. قرار است این اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط جمع آوری و برای وضع مالیات متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. طبق ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم واحدهای مسکونی خالی در سال اول مشمول شش برابر مالیات متعلقه خواهند شد که البته شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته است.

وزارت راه و شهرسازی قول داده تا پایان تابستان اولین اطلاعات واحدهای مسکونی را در اختیار سازمان امور مالیاتی بگذارد. تا روز  ۲۸ مرداد ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شناسایی و شناسنامه دار شده است که ۴۰ تا ۴۵ درصد از واحدهای مسکونی کشور را شامل می‌شود. پروانه اصلانی گفته که روزانه ۱۰۰ هزار پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال می شود و این افراد دو هفته زمان دارند تا وضعیت سکونت واحد های خود را اعلام کنند.

پربیننده ترین با ۵۰۰میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟ خبر خوب برای متقاضیان خرید مسکن ملی قیمت مسکن مهر ۵۰۰میلیون تومانی شد دولت نباید در بازار مسکن دخالت کند/ لزوم تدبیر برای عدم انباشت زمین در تهران و شهرستان‌ها مهلت ۴ روزه برای متقاضیان وام ودیعه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن خرید مسکن بازار مسکن خانه های خالی خانه خالی مالیات مسکن گرانی مسکن سامانه املاک مالیات بر املاک مالیات خانه خالی قیمت مسکن 99 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت واحدهای مسکونی واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۶۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  در اجرای نوسازی واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده از تمامی ظرفیت های مردمی  استفاده خواهیم کرد گفت:  طی چند ماه گذشته با استفاده از مشارکت های مردمی توانسته ایم ۲۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

آیینی  اظهار کرد:  امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرآیند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن  فرسوده را آغاز خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • واگذاری ۳ هزار واحد مسکونی در شاهرود با حضور رئیس جمهور
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  •  واگذاری بیش از هزار واحد مسکونی به مددجویان هرمزگانی