Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@17:35:05 GMT

تاثیر مشکلات کلیوی بر افزایش خطر زوال عقلی

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۷۰۰۵۳

تاثیر مشکلات کلیوی بر افزایش خطر زوال عقلی

«ساناز صداقت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو آمریکا، در  باره تاثیر مشکلات کلیوی بر زوال عقل  می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد اگر عملکرد کلیه‌ها در اوایل دهه ۳۰ سالگی شروع به کاهش نماید، عملکرد مغزی شما در ۲۰ سال آینده ۹ سال پیرتر از همسن و سال‌های تان خواهد بود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «افراد بدون آنکه بدانند دچار کاهش عملکرد کلیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مطالعه شامل بیش از ۲۶۰۰ نفر با میانگین سنی ۳۵ سال در ابتدای مطالعه بود. به مدت ۲۰ سال، آزمایش ادرار و خون برای ارزیابی عملکرد کلیه‌ها هر ۵ سال یکبار انجام می‌شد و در هر بار ویزیت از این آزمایشات برای برآورد خطر نارسایی کلیوی استفاده می‌شد.

براساس نتایج تست‌ها، شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند: بدون وجود دوره‌های ریسک نارسایی کلیوی؛ وجود یک دوره احتمال نارسایی کلیوی؛ و بیش از یک دوره وجود نارسایی کلیوی. در پایان دوره مطالعه، از شرکت کنندگان تست‌های فکری و حافظه بعمل آمد.

در طول دو دهه مطالعه، ۴۲۷ شرکت کننده، دارای یک یا چندین دوره ریسک نارسایی کلیوی بوده و جز گروه پرریسک قرار داشتند.

صداقت در این باره می‌گوید: «مطالعات اخیر نشان می‌دهد حتی وجود میزان کمی نارسایی کلیوی می‌تواند برای مغز سمی باشد و ریسک زوال شناختی را افزایش دهد.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیماری کلیوی زوال عقلی سبک زندگی آلزایمر پارسی خبر نارسایی کلیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود

به گزارش خبرنگار مهر، بابک سوری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع فعالان ict کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۶۰ شرکت استان از خانواده ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شرکت‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند باید بتوانند ماحصل دستاوردهای خود را به صنعت، عملیات و ورود محصولات فیزیکی در استان تزریق کنند.

وی بیان کرد: تولید نرم افزار در استان خوب است اما باید کارهای شرکت‌های فناوری اطلاعات در حوزه صنعت کاربرد خود را نشان دهد و به افزایش محصول و تولید خدمات منجر شود.

سوری خاطرنشان کرد: روزانه پیگیر بهبود فیزیکی زیرساخت‌های فیزیکی که بیشتر تأمین مکان است هستیم و تلاش خود را در این راستا بکار می بریم.

وی کمبود تسهیلات، حمایت مالی و سایر مشکلات مطرح شده توسط شرکت‌های فناوری اطلاعات در این جلسه را درست دانست و بیان کرد: باید شرکت‌ها نوآوری و خلاقیت به خرج دهند تا کارهای خلاقانه داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان عنوان کرد: ماهیت نوآوری در کار شرکت‌های فناوری باید دنبال شود و فکرهای متفاوت ارائه شود تا شاهد پیشرفت این شرکت‌ها در استان باشیم.

سوری اضافه کرد: افزایش امکانات و کاهش مشکلات هدف ماست و پیگیر این موارد در استان هستیم.

کد خبر 6087574

دیگر خبرها

  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • پوچتینو: چلسی ریسک کرده است؛ نمی‌توانم بازیکنانم را سرزنش کنم
  • تحقیق جدید: کمبود خواب با افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ پیوند دارد
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد