Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکید حوزه سلامت استان بر آموزش مجازی برای دانش‌آموزان است و با توجه به شرایط کنونی استان بهتر است از برگزاری هرگونه اجتماع در هر طیف و قشری خودداری شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی افزود: تجربه ۶ ماهه اخیر در امر مقابله با ویروس کرونا نشان داده که با وجود تلاش‌ فراوان برای رعایت پروتکل‌ها بهداشتی وتوجه به این موضوع،  روند بیماری و فوت شدگان ناشی از آن با افزایش همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۲ روز گذشته در استان مرکزی روند افزایشی داشته به گونه‌ای که بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مجدد برای بستری این بیماران فعال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در این استان مورد توجه قرار گرفت اما پس از ۲ هفته از برگزاری این آیین‌ها، باز هم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان چشمگیر شده است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: با بازگشایی مدارس به‌شکل حضوری هم،  دورنمای خوبی دیده نمی‌شود و به طور قطع در چند هفته آینده و با وجود شرایط نارنجی این استان و قرمز بودن چند شهر استان مرکزی، یک پیک جدید دیگر رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی استانداردهایی را برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اعلام کرده اما هیچ کدام از مدارس ایران این شرایط و استانداردها را ندارند و باید آموزش غیرحضوری بر آموزش حضوری ارجح داده شود، زیرا استان مرکزی توانایی مواجه با بحران‌های احتمالی این بیماری را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: هنوز این واکسن در کشور توزیع نشده و واکسن آنفلوآنزا برای کارکنان بهداشت و درمان هم تزریق نشده است.

دکتر جمالیان بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه، پس از توزیع واکسن در داروخانه‌های خصوصی، این دارو  با ارایه کارت ملی به افراد بالای ۶۰ سال داده می‌شود و هنوز دستوالعمل نهایی آن اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: نگرانی‌ زیادی در خصوص آنفلوآنزا وجود ندارد زیرا تا هیچ زمانی مردم به این اندازه رعایت موراد بهداشتی را نداشته‌اند و به نظر می‌رسد با زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله‌ بهداشتی آمار ابتلا به این ویروس از سال‌های گذشته به مراتب کمتر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: بیشترین نگرانی‌ در خصوص تهاجمی شدن ویروس کرونا است که امیدمی‌رودکه در سایه توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پاییز و زمستان کم خطری سپری شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس کرونا اراک موج دوم کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در همین بازه زمانی ۱۳۸ مورد از اماکن عرضه مواد غذایی نیز به دلیل نواقص بهداشتی و بی توجهی در رفع این نواقص مهر و موم شدند.

هادی کرابی به افزایش ۲۳۰ درصدی پوشش بازرسی های دانشگاه در طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در مدت زمان اجرای طرح، بازرسان بهداشتی بیش از ۲۳ هزار مورد بازرسی را از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و پایانه های مسافربری انجام دادند که در این ماموریت ها ۵۲ بازرس در قالب ۳۲ گروه وظیفه نظارت بر وضعیت مراکز و اماکن را به انجام رساندند.

کرابی تعداد کلرسنجی های انجام شده نوروزی از آب آشامیدنی غرب خراسان رضوی را حدود هشت هزار مورد اعلام و بیان کرد: با تجهیز بازرسان بهداشت به وسایل قابل حمل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، حدود ۲۴ هزار مورد سنجش و نمونه برداری از ۵۴۰ مورد آب و مواد غذایی مشکوک انجام شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: در قالب طرح سلامت نوروزی حدود هزار و ۶۰۰ مورد اقدام قانونی علیه متخلفان بهداشتی این منطقه صورت گرفت که به تعطیلی ۱۳۸ مکان انجامید.

در طرح سلامت نوروزی بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر انجام ۵۱۵ مورد بازدید مشترک با سازمان ها و ادارات مرتبط به ۳۶۷ مورد شکایات کتبی حضوری و همچنین از طریق سامانه ۱۹۰ نیز رسیدگی کردند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

 
 

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد