Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی سراوانی اول در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: خروج کاروان ۴۰۰ نفری شتر از تالاب هامون در طی هفته گذشته بخشی از پوشش گیاهی تالاب را نجات داد.

او  گفت: گشت‌های شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل و استقرار تیم‌های محیط بانی در مناطق مختلف تالاب بین‌المللی هامون و همچنین انجام قرق در تالاب از جمله برنامه‌های انجام شده برای حفظ پوشش گیاهی این تالاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست زابل افزود: کاروان‌های شتر و هرگونه دام سبک و سنگین در تالاب بین‌المللی هامون موجب نابودی پوشش گیاهی و ازدیاد پدیده گرد و غبار در تالاب و شمال استان می‌شود .

سراوانی اظهار داشت : این موضوع از دغدغه‌های اصلی برنامه احیای تالاب است و محیط زیست با بیشترین توان اجرایی در این موضوع حضوری فعال و پررنگ دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب هامون پدیده گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان از آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در اثر سیلاب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مجتبی نیک طبع، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر، اظهار داشت: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ٥٠ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و حتی سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

او با بیان اینکه تالاب جازموریان یک تالاب کم‌عمق و کاملاً فصلی است، خاطرنشان کرد: این تالاب جزو بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن جذب آب به صورت یک اسفنج است که نه تنها باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک سال می‌شود بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند. 

نیک طبع همچنین درباره دریافت حقابه زیست محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت پذیرفته و مکاتبات لازم جهت رهاسازی حقابه صورت پذیرفته است وشرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به این اداره کل ارسال می‌نماید.

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • ما ریشه در زمین داریم
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود