Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دولت پاکستان طرح نهایی بازگشایی مراکز آموزشی در این کشور پس از شش ماه تعطیلی را اعلام کرد و براساس آن دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و مقاطع نهم تا دوازدهم از روز ۲۵ شهریور فعالیت خود را از سر می‌گیرند درحالی که ترس از شیوع کرونا باعث شد تا ازسرگیری‌های مقاطع تحصیلی زیر دوازده به مراحل بعدی موکول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان – وزیر آموزش و پرورش پاکستان در جلسه نهایی با وزیران آموزش دولت‌های ایالتی این کشور پانزدهم سپتامبر (۲۵ شهریور) را تاریخ ازسرگیری فعالیت دانشگاه‌های سراسر این کشور، دانشکده‌ها و مقاطع تحصیلی نهم تا دوازدهم اعلام کرد.

وی در عین حال نگرانی از احتمال شیوع ویروس کرونا را دلیل عدم موافقت با حضور دانش آموزان مقاطع اول تا هشتم از جمله پیش دبستانی عنوان کرد و افزود: بازگشایی این مراکز تحصیلی طی دو مرحله و در بازه زمانی ۱۵ روزه تا ۹ مهرماه امکان پذیر خواهد بود.

«شفقت محمود» اعلام کرد که یک هفته پس از بررسی دقیق وضعیت سلامت دانشجویان و محصلان تا کلاس دوازدهم و با توافق ستاد ملی مبارزه و مدیریت کرونا با حضور دانش آموزان کلاس ششم تا هشتم در مراکز آموزشی موافقت خواهد شد.

وی افزود: در صورت عادی بودن وضعیت پس از حضور دانش آموزان مقاطع ششم و هشتم در مرحله پایانی تا ۹ مهرماه مدارس ابتدایی و کودکان پیش دبستانی نیز مجاز به حضور در مراکز آموزشی خواهند بود.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان در عین حال هشدار داد که هر چند نرخ ابتلای مردم به کرونا در کشور پایین آمده و تلفات جانی نیز کاهش یافته است اما خطر این ویروس از بین نرفته و در صورت بی‌احتیاطی و عدم پیروی از پروتکل‌های بهداشتی احتمال بروز موج جدید شیوع کرونا مردم پاکستان به ویژه قشر محصل کشور را تهدید می‌کند.

براساس طرح بازگشایی مراکز آموزشی در پاکستان طی مرحله اول حدود ۷ میلیون دانشجو حضور در دانشکده و دانشگاه‌ها را از سر خواهند گرفت درحالی که ۶. ۴ میلیون محصل از کلاس ششم تا هشتم نیز در مرحله مجاز به مراجعه حضوری در مدارس خواهند بود.

بیم شیوع کرونا، استفاده از ماسک اجباری است

سرپرست وزارت بهداشت پاکستان و دستیار ویژه نخست وزیر این کشور نیز با ابراز اطمینان از بازگشایی مراکز آموزشی پس از ۶ ماه تعطیلی، گفت: استفاده از ماسک اجباری است و در صورت مشاهده تخلف و سوء مدیریت در اجرای تمهیدات بهداشتی، با مراکز آموزشی متخلف برخورد خواهد شد.

«فیصل سلطان» اعلام کرد: ستاد ملی عملیات و مدیریت کرونا در پاکستان دستورالعمل‌های مورد نظر برای مراکز آموزشی کی از ۲۵ شهریور مجاز به فعالیت هستند، ابلاغ شده و دلیل اصلی آن نیز برقرار بودن خطر شدت گرفتن شیوع کرونا می‌باشد.

وی افزود: وزارت بهداشت با مشارکت وزارت آموزش و پرورش پاکستان ۲ هفته پس از بازگشایی دانشگاه و دانشکده‌ها اقدام به تست کرونای دانشجویان می‌کند و موارد مثبت کرونا را جدی گرفته و تاکید می‌کنیم که هرگونه نرمش در بحث عدم پیروی از مقررات بهداشتی باعث بروز موج جدید کرونا در پاکستان می‌شود.

 بیشتر بخوانید:  جنگ رسانه‌ای غرب و روسیه بر سر واکسن کرونا  تولید واکسن کرونای روسیه از ماه نوامبر آغاز می‌شود

دولت پاکستان که شمار بیماران کرونایی در این کشور از ۲۹۹ هزار نفر عبور کرده است، از ادامه روند کاهش نسبی نرخ ابتلا به این ویروس خبر می‌دهد، این درحالی است که مقامات پاکستانی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ادامه محدودیت‌های هدفمند، خود را برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های این کشور آماده میکنند.

هجدهم اردیبهشت ماه امسال دولت پاکستان به رغم کاهش محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای دوماه دیگر تمدید کرد.

/انتهای پیام/

ایرنا

برچسب ها: کرونا پاکستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا پاکستان مراکز آموزشی شیوع کرونا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوع‌های مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه در سطح خوزستان مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و استادان استان قدردانی کنیم.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی در سطح مدارس خوزستان بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند تا معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد، نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی در سطح خوزستان گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، دستگاه‌های متولی و خیران مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 6085845

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد