Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخریب بخشی از سازه های دالان بهشت ناهارخوران با حکم قلع و قمع دادگاه و عدم ارائه ابلاغ حکم به مستاجر توسط شهرداری باعث خسارت چندصد میلیونی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، دویست و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی گرگان با ریاست «سیدمحمد مرتضوی» و با دستور جلسه بررسی لوایح و نامه هایی رسیده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه به لایحه های شهرداری در خصوص بیلان و تفریغ بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و متمم بودجه سال 98 آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و سازمان سیمای منظر و فضای سبز شهری مطرح و مصوب شد.

 

به دلیل آنکه افزایش حقوق پرسنل در این سازمان ها رقم خورده است افزایش متمم برای این سازمان ها در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه این سازمان ها وابسته به شهرداری است نیاز است که کمک های شهرداری به این نهادها افزایش پیدا کند.

 

در پایان سال 98 برای سازمان آتش نشانی 105 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد و با توجه به اینکه از خرداد افزایش حقوق پرسنل براساس مصوبات دولت اتفاق افتاده است 127 میلیارد ریال هزینه های این سازمان افزایش یافته است.

 

سازمان سیمای منظر و فضای سبز شهری شهرداری گرگان نیز 18 میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که با متمم سال گذشته اعتبار آن به 20 میلیارد تومان رسیده است و همچنین حقوق سه میلیارد و 100 میلیون تومانی پرسنل سیما و منظر شهرداری گرگان افزایش یافت که نیاز بود از سوی شهرداری اعتبارات بیشتری به آن اختصاص یابد.

 

برای نگهداری و سیما و منظر شهری نیز 10 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته اعتبار در نظر گرفته شده بود که این هزینه ها به 12 میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش یافته است و همچنین 183 میلیون تومان نیز برای بیمه شهروندی از سوی این سازمان پرداخت شده است.

 

همچنین در این جلسه لایحه شهرداری در خصوص تهاتر بدهکاری و خسارت و تمدید اجاره مستاجر گردشگری دالان بهشت در ناهارخوران نیز مورد بررسی قرار گرفت که بنا شد که این لایحه به شهرداری برگردد و مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

به نظر می رسد که واگذاری این مجتمع بدون مصوبه شورای شهر گرگان در زمان واگذار شده است و این مجتمع با مناقصه به مدت سه سال از تاریخ یکم تیرماه سال 94 با اجاره بهای سال نخست 35 میلیون تومان واگذار شده است.

 

اما پس از گذشت 11 ماه از واگذاری این مجتمع بخشی از امکانات و آلاچیق های این مجتمع در تاریخ 23 تیر ماه 98 با رای دادگستری به نفع آب منطقه ای استان گلستان مورد تخریب قرار می گیرد و مستاجر از این تخریب خسارت می بیند و پس از آن با نظر کارشناسی شهرداری اجاره بها به 25 درصد کاهش یافت.

 

«سعید رحیمی» در خصوص این لایحه می گوید: مستاجر مدعی است که هزینه هایی در این مکان انجام داده است و با توجه به اینکه این بابت این هزینه ها قراردادی با شهرداری منعقد نشده است پرداخت این هزینه ها برای شهرداری قابل قبول نیست.

 

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در سال 98 به حکم دادگاه بخشی از این مجتمع مورد تخریب قرار می گیرد که مستاجر مدعی آن است که هیچ اخطاری به وی صادر نشده است و این مهم باعث شده که بخشی از اموال وی در تخریب از بین برود و با تامین دلیلی میزان خسارت از سوی مستاجر یک میلیارد و 200 میلیون تومان و براساس درخواست تامین دلیل شهرداری گرگان کارشناسان 750 میلیون تومان برآورد خسارت داشتند که بنا شد شهرداری با پرداخت خسارت به مبلغ 700 میلیون تومان و تهاتر این مبالغ با اجاره این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهد.

 

رحیمی بیان کرد: کسی که در مجموعه شهرداری اخطار را از دادگستری دریافت کرده و به مستاجر اعلام نکرده است مقصر است و شهرداری این خسارت را نباید بپردازد و باید شخصی که این اخطار را به مستاجر ابلاغ نکرده است به دلیل ترک فعل پاسخگو باشد.

 

همچنین «علی اصغر یوسفی»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه نیز خواهان رفع ابهاماتی در خصوص این قرارداد شد و گفت: اگر ساخت و ساز در سازه های جدید اتفاق افتاده باشد که در حریم رودخانه قرار داشته خسارت آن را نباید شهرداری بپردازد و همچنین اگر سازه های تخریب شده در این مکان قرار داشته است نباید 75 درصد اجاره بها کاهش پیدا می کرد.

 

در هر صورت این لایحه برای بررسی بیشتر به شهرداری ارسال شد اما به نظر می رسد به دلیل عدم ابلاغ حکم تخریب از سوی شهرداری به مستاجر این مکان گردشگری و خسارت وارد شده شهرداری مجبور است بخشی از آنچه که به عنوان اجاره بنا بود از این مکان دریافت کند را به مستاجر بابت خسارت بپردازد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: عضو شورای شهر گرگان ابلاغ حکم تفریغ بودجه رئیس شورای شهر گرگان دالان بهشت یوسفی رحیمی شورای شهر گرگان مرتضوی نظر گرفته شد شهرداری گرگان میلیون تومان هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق

تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه‌ نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم‌های شهرداری گرگان و پلیس عراق در بازی نخست از سری سه‌تایی نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا از ساعت 22 پنجشنبه شب در سالن فدراسیون بسکتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.

شهرداری در این بازی با نتیجه 102 بر 64 مقابل نماینده عراق به برتری دست یافت.  شهرداری گرگان این دیدار را با ترکیب ارسلان کاظمی، نوید رضایی‌فر، سینا واحدی، سالار منجی و ویل چری آغاز کرد.

الشرطه رقیب شهرداری گرگان شد

بازی دوم تیم‌های شهرداری گرگان و پلیس عراق پنجشنبه 16 فروردین در بغداد برگزار خواهد شد.

تیم‌های لبنانی ساجس و الریاضی، برگزارکننده دیگر بازی‌های مرحله نیمه نهایی هستند. بازی نخست را الریاضی 95 بر 92 به سود خود پایان داده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برتری قاطع شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • سوپر لیگ غرب آسیا| پیروزی مقتدرانه شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • پیروزی شهرداری گرگان مقابل پلیس عراق
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • شهرداری گرگان – الشرطه عراق در تهران
  • سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا؛ شهرداری گرگان میزبان الشرطه عراق در نیمه نهایی
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • بانک مرکزی امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد
  • امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه ابلاغ شد