Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): احداث این محور پیش‌تر نیز مطرح بوده، اما مشکلات مالی همواره مانع از اجرای آن شده است.

در سال جاری یک سرمایه‌گذار از بخش خصوصی برای احداث این جاده اعلام آمادگی نموده و این موضوع مجددا و این‌بار به‌صورت جدی در دستور کار اداره راه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبور این جاده از میان مناطق حفاظت شده مظفری و افتخاری، این دو زیستگاه ارزشمند را به‌طور کامل از بین خواهد برد.

همانطور که اداره کل راه‌ و شهرسازی استان خراسان جنوبی نیز در پرتال خود اعلام کرده است، مطالعات احداث این جاده تکمیل و اجرای آن در کارگروه استانی به تصویب رسیده و تنها در انتظار اخذ تاییدیه محیط زیست و پدافند غیرعامل می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ضمن تایید تصمیم مسئولان اداره راه استان برای احداث جاده‌ مذکور گفت: به‌دلیل این که با احداث این محور، مسافت سفر و ترانزیت از جنوب کشور به خراسان رضوی و در نهایت مشهد بسیار کوتاه‌تر می‌شود، مسئولان استان، برخی نمایندگان مجلس و مردم بومی برخی از شهرستان‌ها که در نزدیکی جاده قرار می‌گیرند بر احداث این محور اصرار دارند اما با توجه به این که احداث این جاده دو منطقه حفاظت شده را قطع و تخریب می‌کند بعید است که سازمان با احداث این جاده موافقت و برای آن مجوز صادر کند.

حسن اکبری افزود: در این رابطه نامه‌ای به دفتر امور زیستگاه‌ها در سازمان ارسال شده است تا این دفتر تخصصی در این رابطه اظهارنظر نماید.

آشنایی با سازمان حفاظت محیط زیست

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در این رابطه گفت: در این زمینه با مدیر کل خراسان جنوبی تلفنی صحبت کرده‌ایم اما هنوز نامه‌ای در این رابطه به این دفتر نرسیده است.

اقتدار اظهار داشت: در مورد احداث این محور قطعا فشار استانداران، نمایندگان و سرمایه‌گذاران زیاد خواهد بود اما با توجه به این که محور پیشنهادی دو منطقه حفاظت شده را قطع می‌کند قطعا با احداث آن مخالفت خواهیم کرد.

کد خبر 548459 برچسب‌ها مناطق حفاظت شده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مناطق حفاظت شده احداث این محور احداث این جاده محیط زیست حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۷۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها